Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinderkop honda ss

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39993 - cilinderkop honda ss
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

peke 15-11-2006 20:48 Print topicpost
Posts: 61
hallow

ik heb een honda ss, een Duitse,
normaal rijden deze dingen volgens het boekje 79.8km/h
mijne rijdt 55 (5 versnellingen)

het is een oude dus het zou kunnen dat er al onderdelen veranderd zijn in de loop der tijden.
Nu ben ik aan het opzoeken of alles origineel is aan het blokje, anders ligt het probleem ergens anders bij verlies van het vermogen.

mijn cilinderkop heeft een inlaatgat van 20 mm, is dit normaal voor een honda blok? heeft een standaard dax niet 17 mm of zoiets?

het inlaatspruitstuk is 16mm en de carburator 20mm .

hij heeft ook een vervroegd vliegwiel (niet verlaat)

is het een normale opstelling zo? of hebben de Duitse een inlaatspruitstuk van 20 mm?

Dit bericht is gewijzigd door peke op 15-11-2006 om 20:49 uur.
 

Name of Steel 15-11-2006 20:49 Print reply

Posts: 3532
je data kloppen redelijk..

Heb je niet gewoon kutzuigerveren? dus goede compressie?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
peke 15-11-2006 20:54 Print reply
Posts: 61
dat zouw welleens kunnen want kheb ze nooit vervangen.

als ik heel traag aan het vliegwiel draai, kan ik vrij eenvoudig doordraaien maar snel krijg ik het met de hand moeilijk tot niet doorgedraait. hij kan stationnair ook héél langzaam draaien


 
Name of Steel 15-11-2006 20:57 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peke
dat zouw welleens kunnen want kheb ze nooit vervangen.

als ik heel traag aan het vliegwiel draai, kan ik vrij eenvoudig doordraaien maar snel krijg ik het met de hand moeilijk tot niet doorgedraait. hij kan stationnair ook héél langzaam draaien




apart, kijk, langs je zuigerveren gaat altijd wel wat compressie, dus dat je em langzaam kan doordraaien is niet zo heel gek..

heb je misschien een foto van je blokje?? misschien word ik er ook wat wijzer van mbt orginele parts
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Harold 15-11-2006 21:11 Print reply

Posts: 1052
Een 20mm carburateur op een 16mm spruitstuk heeft ook weinig zin lijkt mij. hoort er dan standaard geen 16mm carb op? (of een 20 mm spruitstuk?)
 
master3rnie 15-11-2006 21:12 Print reply

Posts: 601
inderdaad

dan is zoon grote carb zinloos..
 
Name of Steel 15-11-2006 21:14 Print reply

Posts: 3532
ik d8 20mm spruit en 16MM carb...

Maar oke, dit kan dus best een kleine oplossing zijn.. je krijgt slecht mengsel door druppelvorming..

dus effe een grotere spruit erop dan
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
peke 15-11-2006 21:17 Print reply
Posts: 61
http://groups.msn.com/wortel/shoebox.msnw?

zo op deze site staan fotos van de ss ook van het blok

ik hoop dat je er wat wijzer van wordt.

klopt het nauw ook dat de kop van een standaard dax een inlaat heeft van 17 mm? en ahja het is niet de bedoeling dat ik ga tunen, maar ik zou graag de standaard geschreven snelheid van 79.8 per uur halen met de originele duitse setup, staat er dan een 20mm op en 20 mm spruit? ga morgen nieuwe zuigerveren halen.

Dit bericht is gewijzigd door peke op 15-11-2006 om 21:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door peke op 15-11-2006 om 21:21 uur.
 
Name of Steel 15-11-2006 21:26 Print reply

Posts: 3532
heeeey oke!

het is een SS50M ( deluxe? ) ( heb ik nog een orgi uitlaatkap voor )

het blok ( cilinder en kop ) zien er orgineel uit,

Je spruit zou ik iig vervangen door een 20mm, ik denk dat je brommer daar een stuk gelukkiger van word!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
GroesNap 15-11-2006 21:42 Print reply
Posts: 230
Bedenk wel dat die opgegeven topsnelheden van Honda altijd ietwat positief zijn gemeten. Dat wil zeggen, bergaf, wind mee, cafe in zicht en kleine japanner van 20 kilo erop. Maartoch, die 5bakblokken moeten altijd wel hard lopen. Ze hebben trouwens ook een cilinderkop erop met een hogere compressieverhouding. 9.5 ipv 8.8 ofzo. Niet bijzonder veel, toch iets.
 
peke 15-11-2006 21:55 Print reply
Posts: 61
bestaan er een soort boekje of website oid waar alle verschillende onderdelen opstaan? met nummers enzo zodat ik kan kijken watvoor cilinder en kop ik heb?
 
GroesNap 15-11-2006 22:00 Print reply
Posts: 230
Hier is wat info te vinden: http://www.hondaheaven.org/Album-sport.html maar niet specifiek over de ss50m. Je kan het ook op www.4takt.net proberen, als je die al niet kent..
 
Simpele 15-11-2006 22:00 Print reply

Posts: 251
Kijk eerst of je ontsteking wel goed staat.. Dit kan een HOOP schelen.
Verder kunnen die 5 bak blokjes wel hard hoor.
 
nee.
peke 16-11-2006 15:58 Print reply
Posts: 61
de ontsteking staat goed hoor

heb juist nieuwe segmenten gestoken
rijd nu wel 5 km per sneller

 
khpoppema 16-11-2006 16:09 Print reply

Posts: 3199
enne is een btje goed afgesteld?

en ook de klepjes enzo?

en hoe zit t met roetvroming in de uitlaat?

allemeel dingen waardoor een brom veel langzamer gaat lopen
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
peke 16-11-2006 16:48 Print reply
Posts: 61
uitlaat is nieuw

kleppen koud afgesteld op 0.05 mm

natuurlek moet hij nog ingereden worden hé
 

Dit topic is 1306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved