Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waar op letten kopen van kaal blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39987 - Waar op letten kopen van kaal blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 15-11-2006 16:56 Print topicpost

Posts: 510
ik ga vanaf naar een blok kijken die kaal is duzz zonder cilinder zonder carbuarteur enzo maar waar moet ik op letten en waar moet ik voelen waar die geen spelling heeft want heb geen zin om kapot blok te kopen dat snappen jullie wel. Maar hoe kan ik voelen of alles bij krukas nog heel is, waar kun je voelen voor keeringen of kan dat niet??
 

Timon88 15-11-2006 16:59 Print reply

Posts: 1477
je kan heb vliegwiel vast pakken en kijken of je die op en neer kan bewegen. Daar mag geen speling op zitten. Verder kan je kijken of er olie bij de krukas wangen zit. Als daar olie zit is warsch de keerring rot.
 
Holland-Meeting
SCHOENENPOETSERSMURF 15-11-2006 17:03 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
je kan heb vliegwiel vast pakken en kijken of je die op en neer kan bewegen. Daar mag geen speling op zitten. Verder kan je kijken of er olie bij de krukas wangen zit. Als daar olie zit is warsch de keerring rot.

er zit ALTIJD olie op de krukas wangen

mengolie wel te verstaan

en olie pijl staat te laag om de hele holte met een lekke keering vol te laten lopen



at ts

kijk of er speling zit op de kruk en ff proberen in alle versnellingen te schakelen

maar echt veel controlen aan zon kaal blok kan niet dusja

 
christianos 15-11-2006 17:12 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

er zit ALTIJD olie op de krukas wangen

mengolie wel te verstaan

en olie pijl staat te laag om de hele holte met een lekke keering vol te laten lopen



at ts

kijk of er speling zit op de kruk en ff proberen in alle versnellingen te schakelen

maar echt veel controlen aan zon kaal blok kan niet dusja



wijze woorden mijn vriend,
je krukasholte staat altijd wel vol met iets van olie.
Kijk naar de je algehele indruk, naar missende bouten in het carter, uistekende stukjes pakking enzo..

en of er zand in de krukas holte ligt en of het blok abnormaal zwaar robndgaat.. enz enz enz enz.. kan zo nog wel even door smurfen.. ga gewoon van je gevoel uit


 
Sypie_Honda 15-11-2006 17:50 Print reply

Posts: 13830
kijken of er geen hoekjes uit de carters missen.

kijken of alle ori boutjes er nog in zitten.

en gewoon de algehele staat.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Moped Macho 15-11-2006 18:34 Print reply

Posts: 2037
Kijk of er geen boutjes dolgedraaid zijn, want het is een heel karwei om ze allemaal los te boren (ervaring...).
 
Boerenkool om half 10.
crosser10040 16-11-2006 16:56 Print reply

Posts: 515
kijk ook of er aan gelast is, ik heb ooit een oud puch blokje bij een hele partij onderdelen gekocht zat het vliegwiel gewoon aan de krukas vastgelast, krijg je dus niet van elkaar
 
bikkeltje 16-11-2006 16:59 Print reply

Posts: 2380
probeer iemand mee te nemen die er verstand van heeft.
Voor de rest gewoon kijken naar de algemene staat. Speling, doorgedraaide bouten, stukken kapot enz
 

Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved