Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Andere sproeier na nieuwe uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39982 - Andere sproeier na nieuwe uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

inclusive 14-11-2006 21:00 Print topicpost
Posts: 2
Ik heb een nieuwe uitlaat, yasuni cross, op mijn MH Furia SM,
de prop is er uit,
maar het blijkt dat je een grote sproeier moet hebben omdat je cilinder anders te weinig benzine krijgt en dan om een gegeven moment vastnaait....

mijn vraag is:
hoe groot moet mijn nieuwe sproeier zijn? (ik heb nu een standaard)
 

oenoehoofd 14-11-2006 21:04 Print reply

Posts: 17851
heel simpel je koopt een paar sproeiers, stuk of 5 of meer, steeds 10 maten groter. je drukt er steeds een grotere in, en dan ga je een stuk rijden zodat je blok goed warm is. (5 tot 10 km)

als je weer thuis aan komt, knijp je koppeling in en draai je sleutel om en laat je uitrollen tot de bestemde plek.

draai nu de bougie eruit, en kijk naar de kleur:

zwart: te grote sproeier, dus kleinere erin
koffie bruin: dit is de goeie kleur die hij moet hebben
wit: te kleine sproeier, dus grotere erin.

lees tevens deze FAQ's eens door:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/3
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
inclusive 15-11-2006 7:28 Print reply
Posts: 2
kijk
dat is nou is duidelijke uitleg
nu ff me sproeier dr uithalen en kijken hoe groot die is :P

Bedankt
 
Am6-rijder 17-11-2006 15:54 Print reply

Posts: 113
je brommer kan soms best goed lopen op een kleinere sproeier.. maar je moet zo groot mogelijk doen tot hij slecht op vol gas gaat lopen
 
BIET 17-11-2006 15:57 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
heel simpel je koopt een paar sproeiers, stuk of 5 of meer, steeds 10 maten groter. je drukt er steeds een grotere in, en dan ga je een stuk rijden zodat je blok goed warm is. (5 tot 10 km)

als je weer thuis aan komt, knijp je koppeling in en draai je sleutel om en laat je uitrollen tot de bestemde plek.

draai nu de bougie eruit, en kijk naar de kleur:

zwart: te grote sproeier, dus kleinere erin
koffie bruin: dit is de goeie kleur die hij moet hebben
wit: te kleine sproeier, dus grotere erin.

lees tevens deze FAQ's eens door:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/3
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48

bougiebeeld is niet altijd betrouwbaar...

wat ik altijd doe:
ik kluts er een sproeier in, ik begin altijd te rijk weetje.. dan stotterd ie bovenin dus en da rij ik ff, maak ik een inschatting hoever ik omlaag moet, en zo ga ik steeds klein beetje omlaag en kom je vanzelf goed uit.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Moped Macho 17-11-2006 16:50 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Am6-rijder
je brommer kan soms best goed lopen op een kleinere sproeier.. maar je moet zo groot mogelijk doen tot hij slecht op vol gas gaat lopen

Niet?

Er is maar een goede afstelling. Veel grapjassen zeggen wel dat ie met kleinere sproeier meer toeren maakt, en dat dat dus beter is, maar tis niet goed voor je cilinder.
 
Boerenkool om half 10.

Dit topic is 1349 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved