Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - versnellingsbak am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39974 - versnellingsbak am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 14-11-2006 18:06 Print topicpost

Posts: 8825
ik heb een beetje een probleempje met de versnellingsbak van de rs van een maat van me we hebben em net helemaal in mekaar gezet(was best gekut) en schakelde goed en alles alles zat mooi alle plaatjes er (denk ik) goed tussen alleen nu hadden we het andere catter erop geschroefd en wou ie niet meer schakelen maar als je de schroefjes (in het catter) losser draait wel weer:S iemand hier ook ervaring mee? of denkt te weten waar het aan zou kunnen liggen

ik zat persoonlijk te denken dat we er een plaatje ergens verkeerd tussen hadden zitten dat die daardan op klem zou komen te zitten als je hem aandraait hebben em nog niet los gehad om te kijken of het dat werkelijk was
post maar als je ideeën hebt
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

BSTS 14-11-2006 18:13 Print reply

Posts: 4241
ik denk dat er een shim idd verkeerd zit.
of te dikke shim of te veel/
 
sprintjah
Moped Macho 14-11-2006 18:15 Print reply

Posts: 2037
Bij m'n 6-bak voor m'n NSR had ik dat ook. De schakelwals blokkeerde als je het dichtschroefde. Toen had ik er een papierenpakking tussengestopt en draaide alles soepel
 
Boerenkool om half 10.
rubbert 14-11-2006 18:16 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik denk dat er een shim idd verkeerd zit.
of te dikke shim of te veel/



shim?explain

edit: zijn geen papieren pakkingen voor am6 voor tussen de catters zit vloeibaar tussen (is orrigineel ook zo)



Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 14-11-2006 om 18:17 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BSTS 14-11-2006 18:27 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



shim?explain

edit: zijn geen papieren pakkingen voor am6 voor tussen de catters zit vloeibaar tussen (is orrigineel ook zo)



Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 14-11-2006 om 18:17 uur.



shim zijn ringetjes met verschillende maten die er tussen komen.
soort vulringetjes met nauwkeurige maten ( dikte binnen en buiten diamter etc )
 
sprintjah
rubbert 14-11-2006 18:29 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



shim zijn ringetjes met verschillende maten die er tussen komen.
soort vulringetjes met nauwkeurige maten ( dikte binnen en buiten diamter etc )



zouden geen verkeerde tussen kunnen zitten zijn gewoon de orri ringetjes die er ook tussen weg kwamen de enige mogelijkheid is dat de op een verkeerde plek zitten (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt mja)

er was van te voren niks mis met de versnellingsbak we hebben hem uit mekaar gehaald om nieuwe lagers om de krukas te zetten
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BSTS 14-11-2006 18:33 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



zouden geen verkeerde tussen kunnen zitten zijn gewoon de orri ringetjes die er ook tussen weg kwamen de enige mogelijkheid is dat de op een verkeerde plek zitten (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt mja)

er was van te voren niks mis met de versnellingsbak we hebben hem uit mekaar gehaald om nieuwe lagers om de krukas te zetten



probeer eens te achter halen waarom die klemt.
de carters knellen waarschijnlijk een deel/
maar welk deel?

als je dat weer kun je kijken als de ringetjes daar goed zitten.
of dat je pakking gewoon te dun is bijvoorbeeld
 
sprintjah
teamdoko 14-11-2006 18:47 Print reply
Posts: 420
had ik ook zonder caterhelft met een am6 bak
zonder schakelde die perfect deed je em erop geen beweging in te krijgen.

maar kennis van mij zij toen dat je em gewoon verder op moest bouwen
hellemaal verder op gebouwd koppeling enzo alles erop in frame gehangen toen deed ie het gewoon weer

volges mij ligt dat aan de koppeling dat ie zo zwaar schakelt of niet bij mij leek het ook of ie knelde
 
Almer 14-11-2006 18:47 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



probeer eens te achter halen waarom die klemt.
de carters knellen waarschijnlijk een deel/
maar welk deel?

als je dat weer kun je kijken als de ringetjes daar goed zitten.
of dat je pakking gewoon te dun is bijvoorbeeld


Vloeibare pakking te dun?

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
rubbert 14-11-2006 19:06 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
had ik ook zonder caterhelft met een am6 bak
zonder schakelde die perfect deed je em erop geen beweging in te krijgen.

maar kennis van mij zij toen dat je em gewoon verder op moest bouwen
hellemaal verder op gebouwd koppeling enzo alles erop in frame gehangen toen deed ie het gewoon weer

volges mij ligt dat aan de koppeling dat ie zo zwaar schakelt of niet bij mij leek het ook of ie knelde



ja maar wij hebben de koppeling er nog niet eens op de assen draaien wel gewoon alleen hij wil niet in een andere versnelling

pakking zou het ook aan kunnen liggen ja maar er zat orrigineel ook vloeibaar pakking tussen (weet ik zeker want hij is de eerst eigenaar) kunnen we idd wel is proberen om 1 te knippen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
rene-RX 14-11-2006 19:45 Print reply

Posts: 2018
op de werkbank kun je ook niet schakelen

want draai maar eens aan de koppeling en probeer dan te schakelen.

dan wil hij het wss wel doen


naja als dat het niet is heb je wat verkeerd in mekaar gezet en moet je het los halen om weer na te kijken
 
www.apriliaforum.nl
XtreemTerror 14-11-2006 20:02 Print reply

Posts: 1629
heey dit probleem ken ik,

ringetje vergeten teveel??
de schakelarmen goed??
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
sibren 14-11-2006 20:44 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rene-RX
op de werkbank kun je ook niet schakelen

want draai maar eens aan de koppeling en probeer dan te schakelen.

dan wil hij het wss wel doen


naja als dat het niet is heb je wat verkeerd in mekaar gezet en moet je het los halen om weer na te kijken


vaak moeten de tandwielen idd even draaien om ze juist in elkaar te laten vallen. probeer dus even te draaien en dan te schakelen.
 
Almer 14-11-2006 21:01 Print reply

Posts: 3325
Leg je blok ook vlak, wil ook wel helpen, heb je minder last van de zwaartekracht! Ook moet je koppelingsas draaien wil je schakelen. Soms wil het helpen als je ook je tandwielas draait, omdat deze normaal gesproken onder het rijden ook draait!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 1709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved