Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzers tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39971 - Begrenzers tzr
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 14-11-2006 17:07 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PdarkTZR
[...]

Het is geen opscheppen, ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze +100 haalde. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de teller oid ligt


goh, je noemt zelf het foutje.. de teller, explain to me waarom ik 70cc mot hebben om dan maar 15km/u harder te gaan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PdarkTZR 14-11-2006 17:12 Print reply
Posts: 151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


goh, je noemt zelf het foutje.. de teller, explain to me waarom ik 70cc mot hebben om dan maar 15km/u harder te gaan

Omdat jij een lichtere vertanding hebt mischien..
 
KaWaReZ 14-11-2006 17:13 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: black pitbull
hoi kamaraad van mij heeft een tzr uit 2005 is nog std. Waar zitten alle begrenzers op zo'n brommer?
wie kan mij helpen

edit rez: topictitle verduidelijkt..


Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 14-11-2006 om 15:34 uur.



hmmm... afdwalen?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Ice Ap rs50 14-11-2006 17:27 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PdarkTZR
[...]

Omdat jij een lichtere vertanding hebt mischien..


ik zit met een 74cc polini en race krukas en 15/47, goed afgestelt en alles ik haal 110(115 op teller), niet zeiken over 105 met ori tzr
DAT HAAL JE NIET
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 14-11-2006 17:30 Print reply

Posts: 7149
begrenzers zijn zoals gezegt, prop, katalysator en (pijpje vooraan je bocht van je uitlaat die van je luchtfilter komt)

prop: uithalen
katalysator: uitlaat openslijpen, uithalen terug dichtlassen
(pijpje: afslijpen en dichtlassen)

tussen haakjes is wat ik niet zeker weet of het er wel op zit
 
GTI - GTD - BMW
mblover 14-11-2006 17:31 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PdarkTZR
[...]

Ik heb inmiddels een 13 voortandwiel, waarmee ik rond de 80 ga. Ga toch maar eens die kat eruit halen, aangezien de meeste tzr's onbegrensd de 100 halen.


95 teller plat erop storm mee. Op de dijk. JA heb ik zelf gereden.
En NEE het is nog steeds heel erg SLOOM die setup. Je bent overigens de wereld rond geweest voordat je op 90 zit...
Trekt voor geen meter, en boven de 75 heeft ie er echt heel duidelijk moeite mee...

Die slang/buis/verneukt ding naar je luchtfilter eraf halen en dat gat dichtmaken. Ik had zo'n verzonken bout(m8?) (voor platte schroevendraaier) genomen. Die op juiste maat afgezaagt en in het gat geduwt, vervolgens aan de rand vastgelast. Let op dat dat dicht moet zijn zodat je uitlaat niet gaat lekken. En hij moet niet te lang zijn, dan begrens je hem weer. Maar tekort is ook niet goed, dan krijg je wervelingen die je niet wilt. (al is het zoiezo een kutpijp :S)

De bocht draai je los (3 inbusjes, wss een lading kruipolie nodig).
Daar zit een pakking oid tussen, maak die ff schoon en leg ff aan de kant.
Het kan zijn dat ie wat moeilijk los wil, in dat geval ff laten schrikken met een rubbere hamer of ff wat wringen. Dan komt ie wel los.
Aan de bocht zit vervolgens een of ander stuk oud ijzer. Dat moet je eraf slopen.

En uiteraard die begrenzer aan het begin van de pijp er ook uit.

Daarna alles terug in elkaar, die pakking er ook weer tussen.
En vervolgens ff afstellen, je zal zo rond sproeier 110 of 115 nodig hebben denk ik, maar doe er wel ff moeite voor dat t goed is.

In het luchtfilter die begrenzer, dat is een soort slang waardoor hij lucht aanzuigt. DIe slang die kan je bovenop ff los maken, zit met een of ander rubbertje wat door een gaatje valt, dat kan je met een schroevendraaiertje terug duwen. Vervolgens kan je de andere kant ook zo los trekken.

Als laatste zit er in je membraam nog een blokje, dat zou je er ook uit kunnen halen. Al geeft dat maar een klein verschil.
Wil je dat loshalen dan zitten er 2 gare schroeven. Men neme een drijver die erin kan, en zet die erin, en slaat er dan met een hamer op. Dan sla je dat puntje plat en kan je er een inbussleutel in zetten.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-11-2006 om 17:32 uur.
 
Scozzisa 14-11-2006 17:53 Print reply

Posts: 2077
katalysator maakt vrij weinig uit vind ik, hoop werk om hem eruit te halen en nog kutter is het dichtmaken van je pijp als je geen tig materiaal bij de hand heb

@ mblover: hoe hard loopt het na jou aanpassingen dan.. of is dat die 95
 
mblover 14-11-2006 21:32 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
katalysator maakt vrij weinig uit vind ik, hoop werk om hem eruit te halen en nog kutter is het dichtmaken van je pijp als je geen tig materiaal bij de hand heb

@ mblover: hoe hard loopt het na jou aanpassingen dan.. of is dat die 95


Dat is die 95...
volgens mij is dat trouwens wat iedereen heeft hoor?
Waar heb je die kat eigenlijk gevonden?

1e prop en 2e prop (om het zo ff te noemen) schelen beide best aardig. Met de een eruit loopt ie met pijn en moeite 80, met allebei eruit die 95 teller.

Edit:
Moet wel bekennen dat die 95 niet met een super-afstelling was, maar t was goed genoeg om te rijden en te weten dat t niet veel harder gaat.
Misschien nog zwaarder vertand berg af zware storm in de rug ofzo...
Was redelijk in de richting, maar nooit 100% goed afgestelt omdat ik iedere x onder het rijden bijna in slaap viel ofzo
met name met optrekken.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-11-2006 om 21:38 uur.
 
XtreemTerror 14-11-2006 21:37 Print reply

Posts: 1629
uhm beter laat je je orginale uitlaat orginale, verneuk je die niet

koop gewoon zoon show uitlaat zoals turbokit , ofzo
goed vervangins uitlaat, ga je meschien 90 mee met aangepaste tandwiel verhouding(heb wel over orginale stuff hé dus niet grotere carburateur ofzo)

en iedereen die zit op te scheppen met z'n km boven de 100 , dat is gewoon niet zo, ten eerst, geen 1 brommer teller klopt,
wijken allemaal af,

Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 14-11-2006 om 21:38 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
mblover 14-11-2006 21:40 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
uhm beter laat je je orginale uitlaat orginale, verneuk je die niet

koop gewoon zoon show uitlaat zoals turbokit , ofzo
goed vervangins uitlaat, ga je meschien 90 mee met aangepaste tandwiel verhouding

en iedereen die zit op te scheppen met z'n km boven de 100 , dat is gewoon niet zo, ten eerst, geen 1 brommer teller klopt,
wijken allemaal af,


tzr (2005 dan) teller klopt redelijk vergeleken een hoop andere brommertellers, maar tis zeker niet ideaal idd.
Verder, 100+ haal je zeker niet idd. misschien met pijn en moeite 100 op de teller....

maar beste is gewoon yasuni r1 eronder en dat ding uit je luchtfilter roppen en goed afstellen.
 

Dit topic is 2060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved