Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - org. mt cilder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39966 - org. mt cilder tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda Fons 13-11-2006 21:36 Print topicpost
Posts: 30
ey, ik heb een aantal honda mt cilinders ligen (50 cc), en wil deze tunen. Het liefst zou ik een laagtoerige cilinder maken.

Kan ik er dan wat meer vermogen uithalen, of moet ik dan perse een hoogtoerige cilinder maken?
 

XtreemTerror 13-11-2006 22:02 Print reply

Posts: 1629
hoeft niet persee, info bullet ff,
Laagtoering(dus voor koppel) laten tunen kan ja

heb ik ook gedaan, maar je zal altijd iets meer toeren bij krijgen

Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 13-11-2006 om 22:03 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Honda Fons 13-11-2006 22:09 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
hoeft niet persee, info bullet ff,
Laagtoering(dus voor koppel) laten tunen kan ja

heb ik ook gedaan, maar je zal altijd iets meer toeren bij krijgen

Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 13-11-2006 om 22:03 uur.


ok dankje, weet je toevallig ook wat voor snelheid ik dan kan bereiken?
 
mblover 13-11-2006 22:11 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda Fons
[...]


ok dankje, weet je toevallig ook wat voor snelheid ik dan kan bereiken?


als je een laagtoerige cilinder tuned, krijg je voornamelijk meer trekkracht over het hele toerenbereik...
je kan hem dan wel zwaar vertanden, maar als je echt voor de snelheid wil gaan dan kan je beter gewoon hoogtoerig fixen...

Verder: het hangt heel erg van je setup af verder, en alles reageer net wat anders.


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2006 om 22:11 uur.
 
Honda Fons 13-11-2006 22:15 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


als je een laagtoerige cilinder tuned, krijg je voornamelijk meer trekkracht over het hele toerenbereik...
je kan hem dan wel zwaar vertanden, maar als je echt voor de snelheid wil gaan dan kan je beter gewoon hoogtoerig fixen...

Verder: het hangt heel erg van je setup af verder, en alles reageer net wat anders.


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2006 om 22:11 uur.


heb techno uitlaat en 12 keihim of 16 mikuni, dan kan ik toch wel 70 helen moet lage toeren?
 
mblover 13-11-2006 22:17 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda Fons
[...]


heb techno uitlaat en 12 keihim of 16 mikuni, dan kan ik toch wel 70 helen moet lage toeren?


70 kan wel lukken ja, al moet je daar wel je best voor doen. Die ori cilinders zijn om het zacht te zeggen sloom. (Lees: HEEL ERG TRAAG )

edit:
Haal anders een belg ofzo?
Of een 70 eurokit?
Anders ben je uren aan het frezen, en de spoelers kan je veel moeilijker zelf doen. Kan je amper bij. Bovendien heb je nog de spoelrichtingen waarmee je rekening moet houden. Das net weer wat lastiger als je uitlaat een mm omhoog halen. of iets breder maken.



Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2006 om 22:19 uur.
 
BSTS 13-11-2006 22:17 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda Fons
[...]


heb techno uitlaat en 12 keihim of 16 mikuni, dan kan ik toch wel 70 helen moet lage toeren?



6 bakje of 5 bakje nemen.
dan kun je met een beetje koppel best hooge snelheid met lage toeren halen.
 
sprintjah
Honda Fons 13-11-2006 22:22 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


70 kan wel lukken ja, al moet je daar wel je best voor doen. Die ori cilinders zijn om het zacht te zeggen sloom. (Lees: HEEL ERG TRAAG )

edit:
Haal anders een belg ofzo?
Of een 70 eurokit?
Anders ben je uren aan het frezen, en de spoelers kan je veel moeilijker zelf doen. Kan je amper bij. Bovendien heb je nog de spoelrichtingen waarmee je rekening moet houden. Das net weer wat lastiger als je uitlaat een mm omhoog halen. of iets breder maken.



Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2006 om 22:19 uur.


van een nederlands kan je toch in therorie een belg van maken? , deze zijn wel vrij hoogtoerig of niet?
 
mblover 13-11-2006 22:27 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda Fons
[...]


van een nederlands kan je toch in therorie een belg van maken? , deze zijn wel vrij hoogtoerig of niet?


Met veel moeite misschien.
Die belg heeft volgens mij fluitpoorten en een boostpoort. Dit heb je op de NL'er niet zo snel gebouwd.

Wil je een snelle NL'er dan gaat daar heel veel moeite in zitten en je hebt nog niks apart. Tune dan een cilinder met wat potentie.
 
christianos 14-11-2006 21:52 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Met veel moeite misschien.
Die belg heeft volgens mij fluitpoorten en een boostpoort. Dit heb je op de NL'er niet zo snel gebouwd.

Wil je een snelle NL'er dan gaat daar heel veel moeite in zitten en je hebt nog niks apart. Tune dan een cilinder met wat potentie.

geen fluitpoorten, wel een boostpoort, en ook aux poorten.
Zowiezo andere spoelers..

zijn totaal andere cilinders
 
mblover 14-11-2006 21:54 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

geen fluitpoorten, wel een boostpoort, en ook aux poorten.
Zowiezo andere spoelers..

zijn totaal andere cilinders


Chrisje, t was ff om aan te geven dat ze compleet anders waren, wat er precies anders is wist ik ook niet, maar zo snapt ts het iig.
 
christianos 14-11-2006 21:54 Print reply

Posts: 20445
zeg dan wel goed wat er anders is
 
mblover 14-11-2006 21:56 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
zeg dan wel goed wat er anders is


ik dacht serieus dat ik goed had dat die extra poorten erbij zaten, maar was niet 100% zeker.

hmm dacht dat ik ergens iets over spoelers gezegd had trouwens, nja vergeten dus ofzo. Ik ga ma slapen, is hard nodig denks
 
Sypie_Honda 14-11-2006 22:00 Print reply

Posts: 13830
belgen hebben geen auxpoorten, laat staan fluitpoorten.

als je de std auxpoorten die in je MB5 carter zitten niet mee rekend dan he
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
SCHOENENPOETSERSMURF 14-11-2006 22:51 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
belgen hebben geen auxpoorten, laat staan fluitpoorten.

als je de std auxpoorten die in je MB5 carter zitten niet mee rekend dan he

aux is toch poortje vanaf onderkant schuin naar boven geboort naar boven toe aan de inlaat kant ?

zo ja, dan zit die er wel standaard in

at ts

een ori cilinder kan je amper een leuk resultaat mee behalen
koop een belg als je nog iets leuks wilt gereiken

 
mblover 14-11-2006 23:28 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

aux is toch poortje vanaf onderkant schuin naar boven geboort naar boven toe aan de inlaat kant ?

zo ja, dan zit die er wel standaard in

at ts

een ori cilinder kan je amper een leuk resultaat mee behalen
koop een belg als je nog iets leuks wilt gereiken



idd.
Of athena (of ben ik nu in de war met zeta )
dat zijn ook snelle 50cctjes.
 

Dit topic is 891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved