Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 47mm cilinderkop op 45mm cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39963 - 47mm cilinderkop op 45mm cilinder?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 13-11-2006 20:43 Print topicpost

Posts: 5198
ik kan een cilinderkop over kopen van iemandt.
de kop is uitgedraait tot 47mm
maar mijn athena cilinder is slechts 45mm gaat dit gewoon goed?
is een hoge drukkop met O-ring er in
de verbrandings ruimte is dus 47mm
de O-ring zit op 50mm
kan dit gewoon met mun cilinder ?
 
op naar de grote brommers

bikkeltje 13-11-2006 20:45 Print reply

Posts: 2380
waarvoor? is ie? ik denk dat er koelvloeistof of valse lucht trekt dorodat de diameter te groot is.
 
mtlover 13-11-2006 20:45 Print reply

Posts: 2372
Kan wel, alleen minder compressie he..
 
BSTS 13-11-2006 20:47 Print reply

Posts: 4241
niet bevordelijk voor vermogen.
kan ook erg warm gaan worden denk ik zo. daardoor brand en blaast je kop kapping vanzelf weg waarschijnlijk/
 
sprintjah
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-11-2006 20:48 Print reply

Posts: 10560
heb ook een hele tijd met een 70kop (45mm) op mijn 50cc (39mm) gereden . het rijd wel redelijk maar het is erg onefficient ,
je compressie is erg laag , dus mijn brommer deed onder in toeren helemaal niks , en de kop kwam het verbruik ook niet echt ten goede


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
niet bevordelijk voor vermogen.
kan ook erg warm gaan worden denk ik zo. daardoor brand en blaast je kop kapping vanzelf weg waarschijnlijk/


ik denk eerder dat hij slechter warm wordt , van een hoge compressie wordt een blok warm , van een lage compressie dus niet denk ik

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 13-11-2006 om 20:50 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vuile Beunkoe 13-11-2006 20:48 Print reply

Posts: 6114


47mm verbrandingsruimte
50-55mm oring rand.

ofwel hartlijn o ring is 52.5mm.

randje tussen oringgroef en verbandingsruimte is 1.5mm
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
richard3 13-11-2006 20:50 Print reply

Posts: 5198
rij athena dus das alleen hoog in toeren wat doen :P
maar het zou dus verlies op leveren i.v.m. mun ori kop ?

 
op naar de grote brommers
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-11-2006 20:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
rij athena dus das alleen hoog in toeren wat doen :P
maar het zou dus verlies op leveren i.v.m. mun ori kop ?



denk inderdaad dat het niet vel voordeel opleverd .

kun je beter je ori kop uit laten draaien .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
richard3 13-11-2006 20:57 Print reply

Posts: 5198
heb hier niet veel zin in
en kon deze voor een vrienden prijsje krijgen


 
op naar de grote brommers
-simon- 13-11-2006 22:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
heb hier niet veel zin in
en kon deze voor een vrienden prijsje krijgen




ik weet niet wat de prijs is maar anders mischien gewoon kopen en weer verkopen en dan een 50cc hogedruk oid halen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mblover 14-11-2006 22:33 Print reply

Posts: 5391
Draai hem uit en fix er een losse binnenkop in? of gaat dat niet?

Dacht dat jij 70mal reed :S
 
John Huijben 14-11-2006 22:52 Print reply

Posts: 2433
kop is ook niet wat je zegt bepaald netjes...
squishbandoppervlakte is veeeel te groot
en eht afdichtingsvlak ziet er ook niet al te best uit.



dat is overigens een kop die ik gedraaid heb.
kop was al 2x afgedraaid, vandaar dat die 2 hoekjes weg zijn, maar t gaat hier om de verbrandingsruimte.
dit is een kop met gecorr. compressie 1:11, en een squishband van 45%
opmaat voor een 70cc malossi cilinder voor nsr.

vergelijk dat maar eens met jouw kop.
zoals ik het zie is de squishband te groot, en de verbrandingsruimte te klein. om de compressie niet te hoog te laten worden zal de squish wat omhoog moeten (of de squishband loopt totaal niet mee met de zuiger).
in beide gevallen valt de msv veel te laag uit.

als je trouwens de goede maten voor een 70cc malossi kop voor nsr wilt mail eventjes.
kun je met die kop vergelijken, en ns beter kijken wat de verschillen zijn ipv gokken.

edit: kop voor 70 malossi is ook goed voor een 70 athena,
uitlaatpoorttiming scheelt niet zo enorm veel, en het toerengebied ook niet zo gek veel.


Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 14-11-2006 om 22:54 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved