Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blok DT wil niet sluiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 555 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39951 - blok DT wil niet sluiten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 13-11-2006 0:35 Print topicpost
Posts: 94
Hey

ik ben mijn blok aan het reviseren (YAMAH DT50MX), alles is tot nu toe goed gegaan, maar het blok wil niet sluiten.

Het probleem zit hem bij de schakelwals.
Als ik de schakelwals een stukje naar me toe trek (als ik tegen de as van de koppeling aan kijk) Sluit het blok wel.

Ik heb de versnellingsassen nooit los gehaalt, ik heb alleen lopen draaien aan de schakelwals dus misschien dat er iets versprongen is.

Wat ik raar vind is dat de versnellingen wel werken.

edit rez: titel

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 13-11-2006 om 18:24 uur.
 

Hells Hobbit 13-11-2006 1:50 Print reply

Posts: 1793
heb dit ook vaak mee gemaakt.

vaak staan dan twee tandwielen precies zo dat ze niet in elkaar vallen, of de pinnetjes van de schakel vorken vallen net niet op de juiste plek in de schakel wals, of de uit gaande as zit nog niet ver genoeg door het lager heen gestoken, enz enz.

er zit dus iets niet goed,
want zoals je al wel wist sluit een dt blok wèl goed als alles goed zit

succes!

edit:

weet je zeker dat je de pinnen waar de schakel vorken over heen schuiven niet om hebt gedraaid? dat vind ie ook nooit leuk

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 13-11-2006 om 1:51 uur.
 
-Bassie- 13-11-2006 8:34 Print reply

Posts: 6617
mijn ervaring en m`n eerste keer.

ja hebt een bout met een veertje in je blok zitten boven je schakelbloem meen ik.

en als die er nog in zit wil die er ook niet in.

dus als die bout er nog in zit moet je die er effe uit draaien.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Seren 13-11-2006 10:27 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
heb dit ook vaak mee gemaakt.

vaak staan dan twee tandwielen precies zo dat ze niet in elkaar vallen, of de pinnetjes van de schakel vorken vallen net niet op de juiste plek in de schakel wals, of de uit gaande as zit nog niet ver genoeg door het lager heen gestoken, enz enz.

er zit dus iets niet goed,
want zoals je al wel wist sluit een dt blok wèl goed als alles goed zit

succes!

edit:

weet je zeker dat je de pinnen waar de schakel vorken over heen schuiven niet om hebt gedraaid? dat vind ie ook nooit leuk

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 13-11-2006 om 1:51 uur.




Hey, ik heb niks veranderd op aan de assen, ik denk dat het DT Project z,n probleem is.

Maar, hoe weet ik of de pin die in de schakelwals valt op de juiste plek zit, dat ik niet na het sluiten maar 2 versnellingen heb

THX!
 
Moped Macho 13-11-2006 10:44 Print reply

Posts: 2037
Meestal moet een bak draaien, dan schiet alles goed in z'n plek.
Met m'n NSR had ik dit ook. De eerste versnelling pakte ie wel goed, de rest (2,3,4,5,6) niet. Toch eronder gezet en toen deed ie het gewoon goed.
 
Boerenkool om half 10.
dirktimmer 13-11-2006 12:40 Print reply

Posts: 1737
wat dt project zegt zou het goed kunnen zijn, het is de schakelplunjer, die zorgd dat de schakelwals niet verdraaien kan onder het rijden. die kun je aan de bovenkant van het blok eruit draaien(sleutel 14).
 
Hells Hobbit 13-11-2006 14:47 Print reply

Posts: 1793
shit, dat is het ja, helemaal vergeten te noemen.

als je brommer uit zijn versnelling vliegt is het tevens dat ding.
bij de voorlopers van het dt blok zitten die dingen achter de koppeling met een hefboompje, dan heb je hier geen last van.

ff eruit draaien dus! suc6
 
Seren 13-11-2006 16:01 Print reply
Posts: 94
Hey,

Het is indd. de schakelplunjer! Probleem dus opgelost.

Maar nogmaals, hoe weet ik of me schakelwals goed staat, want ik heb me schakelwals gedraad zonder de pin die in de groeven van de wals zit (die voor het verspringen van de tandwielen zorgt)

Kan in niet aan de hand van de tandwielen kijken hoe de schakelwals moet zijn, dus bv ze 1ste = kleinste tandwiel, dus begin van de wals?

MVG!

Dit bericht is gewijzigd door Seren op 13-11-2006 om 16:02 uur.
 
Hells Hobbit 13-11-2006 17:44 Print reply

Posts: 1793
wals kan niet echt verkeerd staan, zorg er gewoon voor dat de klauwen met hun pinnetjes in de groefjes van de wals vallen dan is het goed!
 
Seren 13-11-2006 18:08 Print reply
Posts: 94
Ok dan alles is gefixed
 

Dit topic is 729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved