Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - iemand een id? need more power

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3995 - iemand een id? need more power
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SPARKLE 25-5-2002?17:58 Print reply
Posts: 1332
Quote:
Originally posted by: dick1?

hmm ik weet echt wel waar ik mee bezig ben en tuurlijk weet ik wel dat 1mmtje heel veel kan schelen ben geen mongool ofzo


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Aardappel scheifies, eis mecnum, goko lade melk
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
B3AST 25-5-2002?18:18 Print reply
Posts: 2469
Je kunt beter niet zomaar in je cylinder gaan vrezen... als je uitlaatpoort nu goed opmaat is voor de spoelpoorten, flikker je de verhouding in de war als je hem hoger maakt/ breder maakt...
dan draait ie misschien wel wat toeren meer, maar wel verneukter en met minder PK dus heb je geen fuck aan...

als je harder wilt optrekken kan ik je vooral aanraden om je cylinderkop een flink stuk te laten afdraaien en hem vervolgens weer op 39mm (of wat is het..) laten uitdraaien zodat je een veel kleinere compressie kamer krijgt.
Wat ook handig is om een o-ring pakking in je cylinder/kop te laten vrezen want dan heb je een veel betere squish wat resulteerd in hogere compressie.
Als je dat allemaal gaat doen kun je beter wel eerst ff de squish opmeten en met al die info eens goed loeren hoe je het wilt hebben en dan naar een metaalbedrijf gaan die dat soort dingen kunnen..
 
- insane in the brain -
NSR JunK 25-5-2002?18:22 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: MB50 TUNED

Quote:
Originally posted by: dick1

nou ja men broer zecht altijd ik doe het wel ff maar ik weet echtwel hoe dat allemaal zit hoor ik zit eraltijd bij maar dat lijkt me agenlijk ook niet zoo meoilijk die poort wat grooter maken


Groter maken is niet zo moeilijk. Maar met een paar mm kan je je motor heel anders laten presteren en als je niet weet waar je mee bezig bent kan dit resulteren in geen vermogen/vastloper . Dus zet niet de dremel in je cilinder als je niet weet WAT je doet en WAAROM! En al helemaal niet in een 50 cc eurocilindro die zo goed als nieuwe is als je nog nooit heb gefreest! Cilinder laten tunen kan ook bij dinojet volgens pertijn/nsr2. Of bij homoet in soest.

Uitlaat zou ik vervangen. 16 of 18 mm zal wel wat schelen. En 18 mm keihin is idd beter, maar of het veel uitmaakt op jou setup betwijfel ik. Verwacht in ieder geval geen supergroot verschil. Het meeste kan je halen uit je cilinder/kop (en erder genoemde uitlaat). Verder kan je de reedstops van je memrbaan soms iets terug of open buigen.





offtopic:
Waar heb je trouwens carbonkleppen besteld en voor hoeveel en dikte?


ik heb die carbon kleppen bij de plaatselijke naaier besteld omdat als je ze via internet zou bestellen nog duurder uit zou zijn i.v.m verzendkosten het zou 45 gulden kosten dus dat zal wel rond de 20 euro liggen (ni veel toch?)

ik heb polini carbon plaatjes krijg 3 verschillende diktes weet niet hoe dik maar het was voor een NSR membraam dus neem aan dat het wel goed is

kijk jij snapt het die dick loopt maar wat uit zn nek te schreeuwen hij denkt te weten hoe het moet maar verkloot het allemaal als die het zelf moet doen correct me if im wrong

en ik kijk eerst ff tot hoe hard ik hem kan krijgen met die 50cc

de reden waarom ik nu geen 70cc koop is heel simpel 1: ik heb nu net een gloednieuwe eurocilindro en vind het zonde om die nu al weer te vervangen en de 2e reden is dat ik nog niet echt veel ervaring heb heb nu denk 3000KM gereden en dat alleen in de lente en zomer en nog een maandje winter vink nog een beetje weinig om gelijk 110 te gaan jagen en om nu al te gaan sparen voor iets wat ik over een jaar pas koop vink een tikkie omslachtig verdien toch wel net iets meer dan 10 eurocent

[This message is edited by NSR JunK on 25-5-2002 18:25]
 
NSR JunK 25-5-2002?19:26 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: B3AST?

Je kunt beter niet zomaar in je cylinder gaan vrezen... als je uitlaatpoort nu goed opmaat is voor de spoelpoorten, flikker je de verhouding in de war als je hem hoger maakt/ breder maakt...
dan draait ie misschien wel wat toeren meer, maar wel verneukter en met minder PK dus heb je geen fuck aan...

als je harder wilt optrekken kan ik je vooral aanraden om je cylinderkop een flink stuk te laten afdraaien en hem vervolgens weer op 39mm (of wat is het..) laten uitdraaien zodat je een veel kleinere compressie kamer krijgt.
Wat ook handig is om een o-ring pakking in je cylinder/kop te laten vrezen want dan heb je een veel betere squish wat resulteerd in hogere compressie.
Als je dat allemaal gaat doen kun je beter wel eerst ff de squish opmeten en met al die info eens goed loeren hoe je het wilt hebben en dan naar een metaalbedrijf gaan die dat soort dingen kunnen..


oke cilinder kop laten afvlakken snap ik nog maar "dan weer op 39mm (of wat het is) laten uitdraaien" dat snap ik niet kan je dat ff goed uitleggen?

en wat word er met squish bedoelt?

als je links hebt ook goed

 
B3AST 25-5-2002?19:32 Print reply
Posts: 2469
Nouw kijk je cylinderkop is een bepaalde vorm, hij loopt zegmaar naar binnen zo, en als je er een stuk afhaalt, dan haal snijdt je eigenlijk de verbrandingsruimte doormidden, een aangezien die vanaf de bougie naar buiten loopt tot een mm of 39 (de boring van een 50cc cyl voor jou blok) krijgt de cylinderkop dus dan een verbrandingskamertje met een kleinere diameter.

en dat heeft een paar nadelen, want niet alleen de vorm is belangrijk voor een betere verbranding, maar als de verbrandingskamer dus zegmaar vanaf de cylindewand het eerste stuk horizontaal is, dan kan het zijn dat je zuiger hem gaat neuken omdat die een beetje bol is van boven.

De squish is de afstand langs de cylinderwand vanaf je zuiger als ie op TDC is totaan je cylinderkop.
dus wat er dus eigenlijk gebeurd is dat de zuiger het mengsel duwt in een ruimte die bestaat uit de inhoud van je verbrandingskamer + het opp. van de doorsnee van je cyl * de hoogte van de squish. (als je de bolling van de zuiger even voor lief neemt.)
Als deze afstand dus kleiner wordt, verbeter je je compressie aanzienlijk omdat het mengsel gewoon in een kleinere ruimte gecomprest wordt. en dat resulteerd weer in een krachtigere verbranding.
De squish afstand is bij een NSR vaak aanzienelijk groter dan bij luchtgekoelde Honda's omdat bij de watergekoelde cylinders van die ontzettend lomp dikke koppakkingen gebruikt worden. Dus als je een o-ring in je cylinder of kop laat vrezen, en de rest met vloeibaar dicht smeert, ben je al een heel stuk verder van huis..

wat het kost om dat te laten doen weet ik eigenlijk niet, ik moet het zelf ook nog laten doen dus tsjah...

ik hoop dat je er wat aan hebt

EDIT: typefoutje

[This message is edited by B3AST on 25-5-2002 19:43]
 
- insane in the brain -
NSR JunK 25-5-2002?19:45 Print reply

Posts: 2339
heej hardstikke bedankt TDC is zeker engels voor BDP benedenste dode punt ofniet? maar bedankt voor de info maar als je dan je kop laat afvlakken moet je dan ook niet die ronding iets breder maken omdat anders je zuiger er tegen ketst? of gebruiken jullie daarvoor een Xtra voetpakking en hoeveel mm kan er van mn cilinder kop af?

[This message is edited by NSR JunK on 25-5-2002 19:51]
 
Nick - Administrator 25-5-2002?19:48 Print reply

Posts: 4967
TDC = Top Dead Centre
BDP = Bovenste Dode Punt

=dus inderdaad hetzelfde.
 
B3AST 25-5-2002?19:52 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

heej hardstikke bedankt TDC is zeker engels voor BDP benedenste dode punt ofniet? maar bedankt voor de info maar als je dan je kop laat afvlakken moet je dan ook niet die ronding iets breder maken omdat anders je zuiger er tegen ketst? of gebruiken jullie daarvoor een Xtra voetpakking en hoeveel mm kan er van mn cilinder kop af?

[This message is edited by NSR JunK on 25-5-2002 19:51]


ja dat bedoel ik dus met uitdraaien, als je mijn vorige post nog us goed leest weet je wat ik bedoel...

TDC is boven jah, en BDP is ook boven (bovendste, niet benedenste) ik weet niet wat onder is in nederlands, zou wel ODP zijn ofso..

[This message is edited by B3AST on 25-5-2002 19:54]
 
- insane in the brain -
NSR JunK 25-5-2002?20:00 Print reply

Posts: 2339
ik dacht al dat je dat bedoelde maar denk ff vragen kan geen kwaad

maar.. ik heb nog een vraag (k blijf bezig )
als je hem laat afvlakken (hoe veel kan eraf?) en als je dat laat doen door een bedrijf die dat ook bij autos doet maken zij hem dan ook wat breder? of zal je dat zelf moeten doen.

en wat voor effect zal het geven als ik hem laat afvlakken? heb ooit eens van iemand gehoord dat je dan een hogere top krijgt maar veel minder kracht onderin, is dat waar?

en wat kan ik nogmeer veranderen?
om meer kracht te krijgen (vooral onderin) zonder in top te zakken?)

-kop laten afvlakken?
-proma wisselen voor techno/homoet SR?
-16mm mikuni wisselen voor 2e hands 18keihin?
-orginele luchtbox doorboren (heb dat zin?) of goed powerfilter
-carbon membraam ipv standaart metalen plaatjes?

wat kan ik hetbeste doen?



 
dick1 25-5-2002?20:04 Print reply
Posts: 971
de inhoud volume van de kop is niet altijd het belangrijkste, de vorm van de kop is belangrijker (en squis natuurlijk) dat is ook de reden waarom we een CNC gedraaide kop op de mt van dick hebben gezet, die heeft veel minder compressie, maar een goeie vorm (schaal vormig) en de goeie squis, bij m'n ns1 ga ik de kop ook nog uit draaien, we hebben mazzel dat mbx kop al een redelijk goeie vorm heeft, dus daarom hoef ik hem niet CNC te laten draaien en kan ik het lekker zelf uit draaien, hij moet ook nog een beetja afgedraait worden. maar ik heb dunne eurocilindro pakking, dus hoeft niet veel, ik ga het allemaal nog berekenen voor de ns1.

en we zitten natuurlijk niet in het wilde weg wat groter te frezen, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben
 
B3AST 25-5-2002?20:11 Print reply
Posts: 2469
tuurlijk is de inhoudt van de kop wel belangrijk... door je squishafstand te verkleinen bereik je in princiepe hetzelde effect als de inhoudt van de kop kleiner maken...

je moet alleen wel voor zorgen dat het kleiner maken van de inhoud van de kop niet ten koste gaat aan de vorm! want die is idd belangrijk
 
- insane in the brain -
dick1 25-5-2002?20:16 Print reply
Posts: 971
tuurlijk is de compressie belangrijk, maar de vorm is mischien nog wel belangrijker (squis en verbrandingsruimte vorm.
de bedoeling van de squis rand is dat het mengsel naar het midden van de verbrandings kamer spuit (een schaal vormige is het best)
 
Nick - Administrator 25-5-2002?20:19 Print reply

Posts: 4967
Ja moet je ff een gat maken in je zuiger
dan stroomt alle brandstof naar dat punt en ontbrand het beter! Is echt waar. Heb ik ook gedaan.
Kickt nu trouwens vet licht!
Alleen hij start niet meer Maar dat komt door de lekke krukaskeerringen.

Ech waar!
 
NSR JunK 25-5-2002?20:16 Print reply

Posts: 2339
hoe kan je je squis lengte groter maken door vloeibare pakkingen? zodat er minder afstand word gebruikt doordat de pakking dunner is?

en wat houd CNC in dan? kan je niet gewoon een hogedruk kop voor NSR kopen? want voor MT kan het wel maar ik kan bij 50cc geen hogedruk kop vinden voor NSR :a

en als het beide kan squis grotermaken of kopafdraaien wat is dan het beste en makkelijkste te doen en als je dan je squis grotermaakt door dunnere pakkingen hoe komt dat dan uit bij je uitlaat poort? omdat dan je zuiger op zn laagste punt ook iets hoger komt te liggen

owja toen ik mn euro eropzette zag ik dat er in de uitlaat poort nog een klein stukje metaal omhoog stond (3mm ongeveer) zal het ook uitmaken als ik die weg veil?
 
Jan van Elderen 25-5-2002?20:35 Print reply

Posts: 555
Hee, NSR junk, ik wil mijn Techno wel verkopen voor 17,50 pleuro's.

Je weet van die vage demper.

Op mijn MB past hij nl. echt niet lekker.


 
*blurk*

Dit topic is 1317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved