Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - iemand een id? need more power

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3995 - iemand een id? need more power
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 25-5-2002?13:23 Print topicpost

Posts: 2339
eej mensen ik heb nu mn 50cc eurocilindro op mn NSR mn top is wel lekker 80echte km/h met meewind rond de 90) maar de kracht ontbreekt hij trekt ook wel goed maar je raakt er zo snel aan gewend dus mn vraag is hoe kan ik er meer kracht uitkrijgen? (wil vooral harder optrekken) zonder van cilinder te wisselen of op top snelheid te zakken

setup:
50cc eurocilindro
proma pijp (dit is volgens mij 1 van de slechtste uitlaten voor een NSR dus als jullie een betere weten hoor ik het graag)
16mm mikuni
orginele luchtbox
twv 14-42
4 bak


 

Woeter 25-5-2002?14:44 Print reply

Posts: 2832
Luchtfilter aanpassen of een goede powerfilter monteren.
Cilinder laten tunen, en dan kan je meteen er een 20mm op zetten.
Techno zijn alle NSR freaks wel erg over te spreken geloof ik.
 
frankarnhe 25-5-2002?15:04 Print reply
Posts: 1213
dat gaat je alleen maar onnodig geld kosten of je verneukt het hele zaakje door prutswerk.
Koop een goede 70cc en je blaast 10x harder als nu.
 
NSR JunK 25-5-2002?15:08 Print reply

Posts: 2339
ik wil nu eerst echt niet van cilinder wisselen ik ga hm denk nu eerst tot het uiterste proberen te drijven met een 50cc en daarna volgendjaar zomer ofzo van cilinder te wisselen (70cc)

en die luchtbox zo extreem is die toch geen lucht nodig het is geen 70cc getunde malossi race monster tis toch niet nodig om extra gaten in mn luchtbox te boren ofwel

en met een goede powerfilter of twin air filter krijg je daar echt meer kracht van? of zuipt die alleen meer, en is de kracht winst die het opleverd te verwaarlozen.

en dat tunen daar begin ik zelf niet aan want dan verpruts ik hem gigantisch denk nog nooit eerder gedaan nl
 
Woeter 25-5-2002?15:33 Print reply

Posts: 2832
je moet ook wel goed lezen
Je cilinder laten tunen
 
dick1 25-5-2002?15:32 Print reply
Posts: 971
ik zou die 50 tunen door die uitlaat poort een stuk breeder te maken en ongeveer 2 mm hoger en en probeer de hoeken ook een beetje hoog te krijgen en tecno pijp en 18mm keihen goed membraam en wat gaten in de luchbox dan gaat ie wel wat harder
 
dick1 25-5-2002?15:38 Print reply
Posts: 971
hmm waarom laten tunen kost klauwen vol geld man dikkop :n :n
 
Woeter 25-5-2002?15:43 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: dick1?

hmm waarom laten tunen kost klauwen vol geld man dikkop :n :n

Niet iedereen is een geboren tuner zoals jij Dick
 
hallumgang 25-5-2002?15:51 Print reply
Posts: 79
Quote:
Originally posted by: dick1?

hmm waarom laten tunen kost klauwen vol geld man dickkop :n :n



 
www.hallumgang.8k.com
dick1 25-5-2002?15:55 Print reply
Posts: 971
als je niet een dremel vast kan houden dan een ander uitlaatje, bv tecno

en buake is een smeerlap of koekjebakker je mag zelf kiezen

[This message is edited by dick kalsbeek on 25-5-2002 15:56]
 
NSR JunK 25-5-2002?16:21 Print reply

Posts: 2339
jaja ff met de dremel erdoor zie ik nog niet zo zitten

maar een 18mm keihin zou het beter doen dan een 16mm mikunie? en een techno lijkt me ook wel top iemand nog eentje liggen?

owja had dus eergisteren carbonnen membraam plaatjes besteld maar ik krijg nu dus 3 verschillende diktes welke dikte moet je dan nemen? zelfde dikte als je ijzeren plaatjes? en carbon plaatjes krijg je zeker geen meer kracht van (heb ze gekocht omdat die ijzeren al een paar X plat gedouwt waren ben bang dat ze knappen als ik nog lang doorrij)
 
NSR JunK 25-5-2002?16:26 Print reply

Posts: 2339
Quote:
hmm waarom laten tunen kost klauwen vol geld man dikkop


tsja jij kan het ff an je broer vragen........
 
dick1 25-5-2002?16:56 Print reply
Posts: 971
nou ja men broer zecht altijd ik doe het wel ff maar ik weet echtwel hoe dat allemaal zit hoor ik zit eraltijd bij maar dat lijkt me agenlijk ook niet zoo meoilijk die poort wat grooter maken
 
MB50TUNED 25-5-2002?17:13 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: dick1?

nou ja men broer zecht altijd ik doe het wel ff maar ik weet echtwel hoe dat allemaal zit hoor ik zit eraltijd bij maar dat lijkt me agenlijk ook niet zoo meoilijk die poort wat grooter maken


Groter maken is niet zo moeilijk. Maar met een paar mm kan je je motor heel anders laten presteren en als je niet weet waar je mee bezig bent kan dit resulteren in geen vermogen/vastloper . Dus zet niet de dremel in je cilinder als je niet weet WAT je doet en WAAROM! En al helemaal niet in een 50 cc eurocilindro die zo goed als nieuwe is als je nog nooit heb gefreest! Cilinder laten tunen kan ook bij dinojet volgens pertijn/nsr2. Of bij homoet in soest.

Uitlaat zou ik vervangen. 16 of 18 mm zal wel wat schelen. En 18 mm keihin is idd beter, maar of het veel uitmaakt op jou setup betwijfel ik. Verwacht in ieder geval geen supergroot verschil. Het meeste kan je halen uit je cilinder/kop (en erder genoemde uitlaat). Verder kan je de reedstops van je memrbaan soms iets terug of open buigen.





offtopic:
Waar heb je trouwens carbonkleppen besteld en voor hoeveel en dikte?
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
dick1 25-5-2002?17:24 Print reply
Posts: 971
hmm ik weet echt wel waar ik mee bezig ben en tuurlijk weet ik wel dat 1mmtje heel veel kan schelen ben geen mongool ofzo
 
frankarnhe 25-5-2002?17:58 Print reply
Posts: 1213
als je nu al weet dat je toch 70cc wilt gaanrijden, spaar je geld dan voor een goede 70cc
 

Dit topic is 1302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved