Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lekker een vastnaaier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1150 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39948 - lekker een vastnaaier
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XtreemTerror 13-11-2006 22:00 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]



cilinder kan met 3 tapeinden niet meer bewegen hoor en nee cil had nog niet op mn brommer gelopen en krukas en keeringen zijn net nieuw

uhm ,

koud gelijk optrekken<
3 tap einde vast,

koud gelijk optrekken is nooit goed, verhschillende metalen ,dus zet nooit allemaal gelijk uit,

3 tap einde's vast kan zeker wel een probleem zijn, kan meschien 1 mm scheef gezeten hebben, dat gaat gewoon fout, zet je cilinder voortaan met 4 moeren/bouten vast
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
ktmstyled 13-11-2006 22:01 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]



cilinder kan met 3 tapeinden niet meer bewegen hoor en nee cil had nog niet op mn brommer gelopen en krukas en keeringen zijn net nieuw


k vind t eerlijk gezegd op kromme drijfstang lijken paultje maar kan t eig pas zeggen als 2 cilinders zijn vastgelopen(was bijmij zo 2 keer @ zelfde plaats door kromme drijfstang

al is 3 tapeinden ook niet verstandig is tie op die kant waar er 1 vast zat vastgelopen of op de kant waar ze allebij vast zaten

Dit bericht is gewijzigd door ktmstyled op 13-11-2006 om 22:03 uur.
 
going sideways!
Sypie_Honda 13-11-2006 22:02 Print reply

Posts: 13830
je had je cilinder maar met 3 tapeindes vast

bijna zeker dat dat het is geweest, als je ff lochies nadenkt had je kunnen weten dat hij zou vastlopen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
psychopatje 13-11-2006 22:03 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]



cilinder kan met 3 tapeinden niet meer bewegen hoor en nee cil had nog niet op mn brommer gelopen en krukas en keeringen zijn net nieuw

jij snapt er echt geen klootvan he gast datje cilinder met 3 tapeinden niet meer kan bewegen is leuk maar waarom denk je dat er 4 op zitten??? 1tje als reserve ofzo??? waarom denk je dat je ze kruislings aan moet draaien?? for the fun gewoon?? damn jij spoort echt niet 3 draadeinden is dus echt niet genoeg kerel hoij heeft overal gelijkmatige sdruk nodig en niet op maar 3 punten,tis geen citta
edit: MAFKEES!!

Dit bericht is gewijzigd door psychopatje op 13-11-2006 om 22:03 uur.
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
mblover 13-11-2006 22:04 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]



cilinder kan met 3 tapeinden niet meer bewegen hoor en nee cil had nog niet op mn brommer gelopen en krukas en keeringen zijn net nieuw


Dat iets vast zit wil niet zeggen dat het goed functioneert...
geld ook voor cilinders, weet jij na die avontuur alles van

je trekt hem scheef.
Als je zo de tapeindes hebt:

* *

* *

en je draait linksonder en rechtsboven t eerst aan, en dan linksboven niet en rechtsonder strak, dan trek je rechtsonder wat omlaag en linksboven wat omhoog, en dat vind ie niet lief wss.
 
Sypie_Honda 13-11-2006 22:06 Print reply

Posts: 13830
en als je hem met 3 tapeindes vast zet gaat hij ook nog eens big-time valse lucht zuigen en KVS lekken.

maar daar had hij waarschijnlijk de kans niet eens voor, omdat hij al vast gelopen was.

hoe kwam je eigenlijk op het iedee om je cilinder maar met 3 tapeindes vast te zetten
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
steven-o 13-11-2006 22:07 Print reply

Posts: 953
en t is ook niet slim om open te trekken eerste keer op je brommer dus wss is het uiteindelijk combinatie van je domme acties. ten eerste met 3 tapeinden vastzetten zoals al gezegd zitten niet vor niks 4 op. is om de kracht gelijkmatig te verdelen!

en ja, niet warmrijden, niet inrijden en meteen gas vol open.. kan je erop wachten he. succes met je volgende cil. hopen dat je je grijze celletjes wat beter gebruikt volgende keer
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
Sikalot 14-11-2006 2:32 Print reply
Posts: 36
Wat ik er zo van kan lezen en zien heb je te maken gehad met een vastloper ook wel schranken genoemd.

Op de foto zie je dat een stukje van het bovenste gedeelte van de spoelpoort afgehapt is door de zuiger..
Dat stukje en even later stukjes.. is/zijn vervolgens gesandwiched tussen de zuiger en cilinderwand wat de diepe krassen verklaard..
Laat het nou net zijn dat die afgehapte spoelpoort aan de kant zit waar je hem niet aangedraaid hebt...

Het is wel een dure les voor je, maar waarschijnlijk zul je deze fouten nooit meer maken...

Over dat warmlopen..ligt er natuurlijk ook aan hoe je hem stalt...buiten in de kou of in een warm hok.

Zelf laat ik hem altijd een paar minuutjes (in de winter 5) stationair warmdraaien en rij vervolgens ca 1 km-tje rustig weg.
Mjaa ik jank hem eigenlijk ook bijna nooit op volle toeren en als, dan alleen wanneer ik ook de warmte van het blok op m'n benen voel.

Edit:

Ik heb trouwens ook van die budmomenten gehad..tapeinden kapot gedraaid (tja toen nog geen momentsleutel..), niet kruislings aangedraaid, koppelingskabel teveel gespannen..etc.
Had ook niemand om me heen die verder sleutelde en brommerforum bestond toen nog niet, maar zo leer je het wel .



Dit bericht is gewijzigd door Sikalot op 14-11-2006 om 12:36 uur.
 
Mr. X 14-11-2006 7:44 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
en als je hem met 3 tapeindes vast zet gaat hij ook nog eens big-time valse lucht zuigen en KVS lekken.

maar daar had hij waarschijnlijk de kans niet eens voor, omdat hij al vast gelopen was.

hoe kwam je eigenlijk op het iedee om je cilinder maar met 3 tapeindes vast te zetten


omdat ik al 2 weken verkeerde tapeinden mee krijg van de bromboer ze snappen waarscheinlijk niet welke tapeinden er in am6 passen

ja dit is wel een dure les geweest en die kras zit er idd bij het gat waar geen tapeind in zat.. nu bben ik er teminste zeker van waar het aan ligt..

@ktmstyled: scheven drijfstang? lijkt me sterk mijn blokje is nog helemaal niet oud ofzo en het is helemaal open geweest dan zou het wel opvallen hoor

Dit bericht is gewijzigd door Mr. X op 14-11-2006 om 7:46 uur.
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
SCHOENENPOETSERSMURF 14-11-2006 8:58 Print reply
Posts: 1226
miss een goede les voor de volgende keer

denk na voor je iets aan je brommer doet

 
brommercrazy 14-11-2006 12:19 Print reply

Posts: 2594
Heb je alle onderdelen gecontroleerd?
Krukaslagers niet kapot?
Big-end/small end lager niet kapot?
clipje niet losgeschoten?
zuigerveren kapot?
Bougie goed?
 
Mr. X 14-11-2006 13:33 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
Heb je alle onderdelen gecontroleerd?
Krukaslagers niet kapot?
Big-end/small end lager niet kapot?
clipje niet losgeschoten?
zuigerveren kapot?
Bougie goed?



zuigerveren zijn niet kapot en clipjes ook niet.. hoe kan ik mn krukaslager checke? kheb geen zin om mn blok te splitsen hoor
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
-Tom- 14-11-2006 14:22 Print reply

Posts: 4151
blok splitsen

heb je je brommer btw wel opnieuw afgesteld nadat je die nieuwe cilinder had gemonteerd?
 
FTS Member
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-11-2006 15:02 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]


omdat het een snellere cilinder is? want bij mn 50cc deed ik dat altijd en die is 13.000km meegegaan

en hij liep pas vast toen hij warm was


Allicht loopt hij pas vast als hij warm is, weet jij eigenlijk wel wat vastlopen is? (Als het niet door tekort aan olie komt tenminste)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
ws is je cil overhit beter gooi je er volgende keer ook gewoon kvs in ipv water met zown setup

edit: hij was wel goed afgesteld?

Dit bericht is gewijzigd door gsmgast op 12-11-2006 om 22:55 uur.



Water koelt net zo goed, er zijn maar 2 nadelen aan tov koelvloeistof:
- Het bevriest bij 0 °C
- het zorgt dat je koelsysteem van binnen corrodeerd
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Mr. X 14-11-2006 16:05 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
blok splitsen

heb je je brommer btw wel opnieuw afgesteld nadat je die nieuwe cilinder had gemonteerd?


als mijn brommer toch gewoon rijd dan lijkt mij dat de krukaslagers goed zitten anders zou die moeilijk vooruit gaan
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen

Dit topic is 6750 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved