Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lekker een vastnaaier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39948 - lekker een vastnaaier
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Almer 13-11-2006 19:18 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ben ik nou de enige die t gas al vol open gooit alsk de straat net uit ben.


Hmnee, in wezen maakt warmrijden ook geen ruk uit omdat de cilinder enzo toch wel smering krijgt van't mengsel, hiervoor hoeft je olie dus niet heel goed te vloeien en dun zijn en heet zijn en weet ik et allemaal wat! Zolang je cilinderwand en zuigertroep en lagers maar warm genoeg zijn En geloof mij, die warmen echt wel snel genoeg op!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Peer24 13-11-2006 19:20 Print reply

Posts: 119
Tja met een Kreidler met een 3bak Zeta en 10mm kan je
gewoon meteen het gas derop jah. Ik zou gewoon als je
een beetje opgevoerd rijd eigk gewooon altijd warm rijden.
Dit ook voor de levensduur van de brommer.
 
GroesNap 13-11-2006 19:29 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Hmnee, in wezen maakt warmrijden ook geen ruk uit omdat de cilinder enzo toch wel smering krijgt van't mengsel, hiervoor hoeft je olie dus niet heel goed te vloeien en dun zijn en heet zijn en weet ik et allemaal wat! Zolang je cilinderwand en zuigertroep en lagers maar warm genoeg zijn En geloof mij, die warmen echt wel snel genoeg op!

Ja, en die zijn als je de straat net uit bent echt niet op temperatuur.. Of je moet een straat van 3 km bezitten.
 
BIET 13-11-2006 19:47 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Hmnee, in wezen maakt warmrijden ook geen ruk uit omdat de cilinder enzo toch wel smering krijgt van't mengsel, hiervoor hoeft je olie dus niet heel goed te vloeien en dun zijn en heet zijn en weet ik et allemaal wat! Zolang je cilinderwand en zuigertroep en lagers maar warm genoeg zijn En geloof mij, die warmen echt wel snel genoeg op!

je bent zeker heel dom ofzow? Geloof jij nou serieus dat als jij je brommer start en in 1x vol gas geef je lagers, cil whatever allemaal warm is.... dikke tafel . Iedereen met een beetje verstand rijd netjes warm . Je kan het zelf ook voelen als je me niet gelooft.. trap je brommer aan en hou je had op de cil... ga 5 kilometer rijde en probeer het nog eens.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mail2kid 13-11-2006 19:51 Print reply

Posts: 1905
ik trap hem ook bijna altijd open zodra hij aan staat geen problemen gehad...

alleen 1 keer vastloper vanweg koppakking verkeerd erop :S
 
Golf II styling
Leen 13-11-2006 19:52 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Hmnee, in wezen maakt warmrijden ook geen ruk uit omdat de cilinder enzo toch wel smering krijgt van't mengsel, hiervoor hoeft je olie dus niet heel goed te vloeien en dun zijn en heet zijn en weet ik et allemaal wat! Zolang je cilinderwand en zuigertroep en lagers maar warm genoeg zijn En geloof mij, die warmen echt wel snel genoeg op!



het gaat er mee om dat alle metalen delen uitgezet zijn naar de uiteindelijke passingsmaten.

als je koelribben nog koud zijn, is je cilinder niet de maat die die heeft alstie warm is.
 
Name of Steel 13-11-2006 19:53 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
ik trap hem ook bijna altijd open zodra hij aan staat geen problemen gehad...

alleen 1 keer vastloper vanweg koppakking verkeerd erop :S



zie zie het verband niet tussen een vastloper en een koppakking, leg eens uit?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
BIET 13-11-2006 19:53 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
ik trap hem ook bijna altijd open zodra hij aan staat geen problemen gehad...

alleen 1 keer vastloper vanweg koppakking verkeerd erop :S

wat ik ook niet zeg is dat het meteen een vastloper hoofd te veroorzaken, kan wel gebeuren, 't heeft iig wel slechte invloed op de levensduur van je sjizzle
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Flybike 13-11-2006 19:56 Print reply
Posts: 2120
Niet alles doorgelezen. Maar heb je je cilinder goed gemonteerd? De zuiger met pijltje naar uitlaat (of IN naar inlaat)?



 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Mr. X 13-11-2006 21:23 Print reply

Posts: 681
kunne we misschien nu weer ontopic?

hier foto's van de cilinder en zuiger:

http://img20.imagesh...8279/dsc00690wt4.jpg

http://img502.images...5853/dsc00689ad8.jpg

ik had trouwens gewoon mijn originele luchtfilter erop en mn membraam heb ik er net afgehaald maar was nog helemaal goed en de bougie was bruin (maar misschien is dat nog van ervoor want het is een gebruikte bougie) zuiger zat met pijltje naar de uitlaat.. cilinder zat wel met 3 tapeinden vast ipv 4, voor de rest wel alle pakkingen.

en de zuiger was trouwens wel aardig zwart toen ik hem openhaalde




Dit bericht is gewijzigd door Mr. X op 13-11-2006 om 21:26 uur.
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Mr. X 13-11-2006 21:41 Print reply

Posts: 681
moet wel even zeker weten dat het aan het opentrekken ligt toen die koud was want straks zet ik er een nieuwe cilinder op en gebeurt hetzelfde zo blijff ik bezig
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Jarco 13-11-2006 21:44 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
moet wel even zeker weten dat het aan het opentrekken ligt toen die koud was want straks zet ik er een nieuwe cilinder op en gebeurt hetzelfde zo blijff ik bezig


je gaat me toch niet vertellen dat je een koude cil open hebt getrokken terwijl die nog ingereden moest worden?

 
mblover 13-11-2006 21:44 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
kunne we misschien nu weer ontopic?

hier foto's van de cilinder en zuiger:

http://img20.imagesh...8279/dsc00690wt4.jpg

http://img502.images...5853/dsc00689ad8.jpg

ik had trouwens gewoon mijn originele luchtfilter erop en mn membraam heb ik er net afgehaald maar was nog helemaal goed en de bougie was bruin (maar misschien is dat nog van ervoor want het is een gebruikte bougie) zuiger zat met pijltje naar de uitlaat.. cilinder zat wel met 3 tapeinden vast ipv 4, voor de rest wel alle pakkingen.

en de zuiger was trouwens wel aardig zwart toen ik hem openhaalde




Dit bericht is gewijzigd door Mr. X op 13-11-2006 om 21:26 uur.



Je had het vierde tapeind los?
Dan trek je hem op de het punt tegenover verder naar beneden en zal ie wss iets schuin komen te staan.
Dan vind ik het niet gek dat ie vastloopt....

edit:
Die cil had al gelopen?
Ook op jouw brommer? Want als je hem op een andere brommer zet is het beter om hem ook ff in te rijden...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2006 om 21:45 uur.
 
Mr. X 13-11-2006 21:55 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Je had het vierde tapeind los?
Dan trek je hem op de het punt tegenover verder naar beneden en zal ie wss iets schuin komen te staan.
Dan vind ik het niet gek dat ie vastloopt....

edit:
Die cil had al gelopen?
Ook op jouw brommer? Want als je hem op een andere brommer zet is het beter om hem ook ff in te rijden...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-11-2006 om 21:45 uur.



cilinder kan met 3 tapeinden niet meer bewegen hoor en nee cil had nog niet op mn brommer gelopen en krukas en keeringen zijn net nieuw
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Jarco 13-11-2006 22:00 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]



cilinder kan met 3 tapeinden niet meer bewegen hoor en nee cil had nog niet op mn brommer gelopen en krukas en keeringen zijn net nieuw


uh als je em met 3 tapeinden vastzet trek je em krom?/scheef?

 

Dit topic is 6821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved