Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lekker een vastnaaier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39948 - lekker een vastnaaier
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dooie Koe 13-11-2006 18:09 Print reply

Posts: 538
ik rij ook al 1,5 jaar volgas weg. Hij rijdt nog steeds even fijn met zelfde cilindertje
 
ktmstyled 13-11-2006 18:12 Print reply
Posts: 1806
paultje is n beunhaas die krijgt alles voor elkaar

ik rijd zelfs volgas de straat uit met mijn home getunede gila
 
going sideways!
mtx_owned 13-11-2006 18:23 Print reply

Posts: 2183
wat is dat toch allemaal voor een gezeik met warmrijden

Gewoon uit de schuur trekken, aanstampen, gas erop en bij je bestemming weer uit, nog nooit problemen gehad, geen centje pijn.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 13-11-2006 om 18:24 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Stienzemanrobinson 13-11-2006 18:53 Print reply

Posts: 518
je zou me toch boeken

maar loop alles effe na en kijk wat eventueel de oorzaak kan zijn, zodat het in het gevolg niet meer kan gebeuren. en uhh, je cilinder zal je toch nog wel een keer kwijtraken aan de politie, ze zijn echt overal.
 
GroesNap 13-11-2006 18:57 Print reply
Posts: 230
Nou stelletje idioten, netjes warmrijden maakt ALLES uit. Olie smeert pas als het een bepaalde temperatuur heeft bereikt. Lagers slijten het meest in de startperiode, dus de periode dat het motorblok op temperatuur begint te komen. Glijlagers, dus lagers zonder rollende delen (kogeltjes) erin, hebben als ze op temperatuur zijn en goed in de olie zitten zelfs géén slijtage. Neem nou grote turbinemotoren, welke ze in energiecentrale's etc. gebruiken. Deze hebben vaak grote glijlagers, welke door een apart systeem gesmeerd worden. Deze machines zijn vaak tientallen jaren continu in gebruik, en als ze dan eens stilstaan wordt de smering van het lager goed op druk en temperatuur gehouden. Als zo'n machine dan na 30 jaar wordt geriviseerd, vertonen de lagers zelfs niks geen slijtage! Gewoon gloedjenieuw. Oftewel, wat ik hier mee wil zeggen: Een apparaat zoals een motorblok heeft in koude toestand extreem veel slijtage als je het vergelijkt met hetzelfde motorblok in warme toestand. Netjes warmrijden is dus áltijd gewenst en je brommer gaat er gewoon echt twee of drie keer zolang van mee.
 
Remco RS 13-11-2006 18:58 Print reply

Posts: 11463
Ik heb mijn lesje wel geleerd met warm rijden

Owja, de temperatuur die je termostaat aangeeft, zegt ook niet alles.
 
GroesNap 13-11-2006 18:59 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

13/15 km is je blok op temperatuur (lees de olie) en werkt het dus het efficienst.

Het is mij al meerdele malen gelukt een cilinder te slopen door koud volgas weg te trekken.. iets slechters voor je cilinder is er namelijk niet.

En zeker bij gietijzeren cilinders is de kans op warm of vastsmurfen zeer reeël

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 13-11-2006 om 16:27 uur.

Hoe weet je zo nauwkeurig dat je blok na 13/15 km op temperatuur is? Het ligt er maar net aan hoe goed je hem warmrijdt, wat voor motorblok je hebt, hoeveel olie erin zit, etc.
 
DT-Dude89 13-11-2006 19:04 Print reply

Posts: 223
kwouw zeggen ik ook niet.
als je brommer goed is afgesteld 4 takt tie als hij koud is.
als hij zo goed als op temperatuur is gaat dat over.

bij mij wel tenmiste.. ik weet niet wat voor ervaring de anderen daarmee hebben?
 
Remco RS 13-11-2006 19:06 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
kwouw zeggen ik ook niet.
als je brommer goed is afgesteld 4 takt tie als hij koud is.
als hij zo goed als op temperatuur is gaat dat over.

bij mij wel tenmiste.. ik weet niet wat voor ervaring de anderen daarmee hebben?

inderdaad, ik rij dan langzaam, bij meer dan 5k sputtert hij. als hij warm is trekt hij gewoon in 1x op, hij begint dan steeds meer toeren te draaien, zonder gesputter, ongeveer bij 7km gereden (nu is t weer ook nog zacht, dat maakt ook wel wat uit)
 
Timmetje1990 13-11-2006 19:07 Print reply

Posts: 801
Mijnde sputtert in het begin bij de 7-8K en als ik um 1 keer op top krijg is het voorbij
 
Tim heeft gesproken :'D
Remco RS 13-11-2006 19:09 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
[...]


ws een tempratuur meter?

temp kvs is geen bloktemperatuur
 
Remco RS 13-11-2006 19:10 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
[...]


kuch, mijn temp meter zit zeg maar in de kop van me cilinder zodat hij kvs opmeet?

ja, daar zeg je het heel mooi
 
SCHOENENPOETSERSMURF 13-11-2006 19:11 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

temp kvs is geen bloktemperatuur

maar wel je cilinder temp


 
oenoehoofd 13-11-2006 19:11 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

wat wil je nou zeggen?


dat ik moet gaan lezen en iet snel kijken
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Remco RS 13-11-2006 19:14 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

maar wel je cilinder temp



ja, maar das niet t enige wat belangrijk is
 

Dit topic is 6825 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved