Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #39948 - lekker een vastnaaier
|
Pagina 2 van 8
|
Dit topic is 6824 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mr. X |
12-11-2006 23:08 |
Posts: 681 |
dus jullie zijn er zeker van dat het daar aan ligt ik ben nu nog niks wijzer ik hoopte op andeer antwoorden zoals misschien slechte afstelling ofzo? of mn membraamklepjes ofzo die verneukt zijn
en hoe weet ik nou of mn krukas ofzo niet beschadigd is? ik zie er niks aan ofzo maar zou toch kunne dat er iets is ingekomen van mn cilinder?
de zuigerveren zitten op hun plaats maar wel vast ik kan ze niet meer draaien en pistonpenveertje zitten ook goed
snap niet hoe die kras komt
Dit bericht is gewijzigd door Mr. X op 12-11-2006 om 23:11 uur.
|
|
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen |
|
-jaZper- |
12-11-2006 23:18 |
Posts: 3841 |
je stelt zelf al een paar goede conclusie's die je zelf na kan kijken
slechte afstelling, boegie eruit en kijken wat voor kleur die heeft, wit te arm zwart te rijk =bruin is goed
je membraanplaatjes ff controleren,l moeten helemaal gaaf zijn en zonder scheuren of happen uit, dan weet je het ook meteen wat het geweest is
su6 ermee
|
|
groene motoren gaan harder |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-11-2006 23:20 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
2 km is echt niet veel.. in 2km ga ik niet planken ofzo!
pas bij 10 km begin ik door te trekken...
mijn mt was het al feest als ik 500 meter rustig had gereden .
dan ging het gas wel los
ding heeft toch 11.000 met een zuiger gedaan , liep 75 ofzo en reed op cheap ass olie en powafilter
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 12-11-2006 om 23:25 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Mr. X |
12-11-2006 23:21 |
Posts: 681 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
je stelt zelf al een paar goede conclusie's die je zelf na kan kijken
slechte afstelling, boegie eruit en kijken wat voor kleur die heeft, wit te arm zwart te rijk =bruin is goed
je membraanplaatjes ff controleren,l moeten helemaal gaaf zijn en zonder scheuren of happen uit, dan weet je het ook meteen wat het geweest is
su6 ermee
ok bedankt voor adviezen bougie was wel bruin trouwens ik hoop dat het mn ori membraam is
|
|
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen |
|
-jaZper- |
12-11-2006 23:31 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]
ok bedankt voor adviezen bougie was wel bruin trouwens ik hoop dat het mn ori membraam is
org membraan? is die van ijzer? bij honda mb is het zo dat er ook carbonnen membraamkleppen te krijgen zijn, die zijne rg goed, moet je wel de 0,9 mm dikte nemen die krijg je echt neit stuk
|
|
groene motoren gaan harder |
|
GroesNap |
12-11-2006 23:57 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
een watergekoelde cilinder heb ook meer tijd nodig om echt goed warm te worden
iig, je heb jezelf al het antwoord gegeven.. dus ja.. wat deze topic nu voorn nut gehad heb
Nou meneer de slaapkop, als je zelf het antwoord al hebt maar er nog niet zeker van bent, is het altijd erg informatief en raadzaam om het na te vragen aan mensen met verstand! Dus dan is zo'n topic tóch nog handig, ookal wist je het antwoord al.
|
|
|
|
Saknet |
13-11-2006 3:32 |
Posts: 10355 |
@mr X je hebt je cilinder bekeken, bekijk je memebraanmnmnmnboeienmnmn ook dan
trouwens ga je zon duur setup doen en dan vrolijk ijzeren kleppen
en dan zeker zonder filter rijden ff om te testen na montage, en dan komt er een kiezelsteentje vrolijk via je c'teurtje enzo de boel ff van binnen bekijken
maar je veren zaten vast dus ik gok warmlopert (evt. icm te arme afstelling of bovenstaand..)
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-11-2006 om 3:34 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Royal Club |
13-11-2006 15:59 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
2 km is echt niet veel.. in 2km ga ik niet planken ofzo!
pas bij 10 km begin ik door te trekken...
4takt moet je warmrijden
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
13-11-2006 16:17 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]
2 km is echt niet veel.. in 2km ga ik niet planken ofzo!
pas bij 10 km begin ik door te trekken...
je kan het ook overdrijven natuurlijk
10 km zijn de meeste ritten met een brommer geeneens
2 3 km is zon brommer vaak al warm genoeg om hem normaal open te trekken
|
|
|
|
christianos |
13-11-2006 16:19 |
Posts: 20445 |
je brommer is pas warm rond de 13/15 km..
ik plank altijd na 5 minuutjes rijden.. warmsmurfen is voor homows
|
|
|
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
13-11-2006 16:23 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
je brommer is pas warm rond de 13/15 km..
ik plank altijd na 5 minuutjes rijden.. warmsmurfen is voor homows
warm of warm genoeg ?
weeg af wat leuker is
bijna je complete rit als een wijf rijden en je blok die wat langer mee gaat
of grotendeel van je rit lekker rijden en iets eerder de boel reviseren
persoonlijk is het mij nog nooit geluk om met koude start en dan gelijk vol open trekken een cilinder vast te naaien
at ts
maak eens een foto van die cilinder en zuiger
en zaten je circlipjes nog goed op hun plek met demonteren ?
|
|
|
|
christianos |
13-11-2006 16:26 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: art
[...]
warm of warm genoeg ?
weeg af wat leuker is
bijna je complete rit als een wijf rijden en je blok die wat langer mee gaat
of grotendeel van je rit lekker rijden en iets eerder de boel reviseren
persoonlijk is het mij nog nooit geluk om met koude start en dan gelijk vol open trekken een cilinder vast te naaien
at ts
maak eens een foto van die cilinder en zuiger
en zaten je circlipjes nog goed op hun plek met demonteren ?
13/15 km is je blok op temperatuur (lees de olie) en werkt het dus het efficienst.
Het is mij al meerdele malen gelukt een cilinder te slopen door koud volgas weg te trekken.. iets slechters voor je cilinder is er namelijk niet.
En zeker bij gietijzeren cilinders is de kans op warm of vastsmurfen zeer reeël
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 13-11-2006 om 16:27 uur.
|
|
|
|
Almer |
13-11-2006 17:58 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
13/15 km is je blok op temperatuur (lees de olie) en werkt het dus het efficienst.
Het is mij al meerdele malen gelukt een cilinder te slopen door koud volgas weg te trekken.. iets slechters voor je cilinder is er namelijk niet.
En zeker bij gietijzeren cilinders is de kans op warm of vastsmurfen zeer reeël
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 13-11-2006 om 16:27 uur.
Hmja je blokolie, maar in dit geval heeft de blokolie niks met de cilinder uit te staan... Warmrijden is nodig, maar echt niet overdreven, ding is na zowiezo 'n kilometer echt wel warm! Ik trek em altijd open en doe em weer uit alstie uit moet, kan me geen ruk schelen .
@ TS: Was je luchtfilter wel schoon? En geen zand in de benzine (zijn altijd van die grapjassen )?? Verder kan het nog 1000 en 1 ding zijn, mijn malossi is ook zo aan z'n einde gekomen, ook altijd een raadsel gebleven .
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
John Huijben |
13-11-2006 18:01 |
Posts: 2433 |
ben ik nou de enige die t gas al vol open gooit alsk de straat net uit ben.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Dimitri |
13-11-2006 18:04 |
Posts: 1951 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ben ik nou de enige die t gas al vol open gooit alsk de straat net uit ben.
Nee hoor.
|
|
|
|
Dit topic is 6824 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 8
|
|