Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lekker een vastnaaier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39948 - lekker een vastnaaier
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 6820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr. X 12-11-2006 22:53 Print topicpost

Posts: 681
heey

Ik ging dus even mijn nieuwe setup testen (74cc polini en 19mm del) .. radiateur goed gevuld met water, benzine goed gemengt..

eerste 2 km reed hij goed en toen stopte die er opeens mee (hoorde niet echt een knal ofzo dus dacht misschien een warmloper) ik haal mijn cilinder er later af zit er een dikke kras in mijn zuiger en in mijn cilinderwand..

hoe kan dit allemaal gekomen zijn voel me echt kut nu want die kras zit helemaal door de nicosile wand heen kan hem net zo goed weggooien

ik heb wel best veel gas gegeven toen die nog koud was maar maakt dat veel uit voor 1 keer? de cilinder heeft er trouwens al een km of 5000 opzitten


 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen

oenoehoofd 12-11-2006 22:55 Print reply

Posts: 17851
ws is je cil overhit beter gooi je er volgende keer ook gewoon kvs in ipv water met zown setup

edit: hij was wel goed afgesteld?

Dit bericht is gewijzigd door gsmgast op 12-11-2006 om 22:55 uur.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Name of Steel 12-11-2006 22:56 Print reply

Posts: 3532
een zuiger word heeel erg warm als je gaat gassen, als ej cilinde nog niet zo ver is vind ik het niet zo vreemd..

Dure les erbij
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
-jaZper- 12-11-2006 22:56 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
heey

Ik ging dus even mijn nieuwe setup testen (74cc polini en 19mm del) .. radiateur goed gevuld met water, benzine goed gemengt..

eerste 2 km reed hij goed en toen stopte die er opeens mee (hoorde niet echt een knal ofzo dus dacht misschien een warmloper) ik haal mijn cilinder er later af zit er een dikke kras in mijn zuiger en in mijn cilinderwand..

hoe kan dit allemaal gekomen zijn voel me echt kut nu want die kras zit helemaal door de nicosile wand heen kan hem net zo goed weggooien

ik heb wel best veel gas gegeven toen die nog koud was maar maakt dat veel uit voor 1 keer? de cilinder heeft er trouwens al een km of 5000 opzitten




en je vraagt je dan nog af wat het toch kan zijn?

 
groene motoren gaan harder
-Dennis- 12-11-2006 22:57 Print reply

Posts: 919
dat ene keer maakt geen verschil, je cil kan het gewoonweg niet hebben
 
nee, dat mag niet
Mr. X 12-11-2006 22:57 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
ws is je cil overhit beter gooi je er volgende keer ook gewoon kvs in ipv water met zown setup

edit: hij was wel goed afgesteld?

Dit bericht is gewijzigd door gsmgast op 12-11-2006 om 22:55 uur.


cilinder was helemaal niet warm was goed gekoeld
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Mr. X 12-11-2006 22:58 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
dat ene keer maakt geen verschil, je cil kan het gewoonweg niet hebben


omdat het een snellere cilinder is? want bij mn 50cc deed ik dat altijd en die is 13.000km meegegaan

en hij liep pas vast toen hij warm was
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Name of Steel 12-11-2006 22:59 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]


cilinder was helemaal niet warm was goed gekoeld


een watergekoelde cilinder heb ook meer tijd nodig om echt goed warm te worden

iig, je heb jezelf al het antwoord gegeven.. dus ja.. wat deze topic nu voorn nut gehad heb
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-11-2006 22:59 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
ws is je cil overhit beter gooi je er volgende keer ook gewoon kvs in ipv water met zown setup

edit: hij was wel goed afgesteld?

Dit bericht is gewijzigd door gsmgast op 12-11-2006 om 22:55 uur.


water koelt beter
de voordelen van kvs hebben met de setup niet zoveel te maken .


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
dat ene keer maakt geen verschil, je cil kan het gewoonweg niet hebben


lijkt me toch sterk dat hij doorop is vastgelopen , heb met haast ook wel eens brommer uit schuur getrokken , aangetrapt en volgas weggereden
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-Dennis- 12-11-2006 23:00 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]


omdat het een snellere cilinder is? want bij mn 50cc deed ik dat altijd en die is 13.000km meegegaan

en hij liep pas vast toen hij warm was


snel of standaard, ik zou sowieso gewoon even warmrijden, veel beter voor je cilinder.
 
nee, dat mag niet
Name of Steel 12-11-2006 23:00 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. X
[...]


omdat het een snellere cilinder is? want bij mn 50cc deed ik dat altijd en die is 13.000km meegegaan

en hij liep pas vast toen hij warm was



2km is niet genoeg om je cilidner goed warm te hebben!!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
-jaZper- 12-11-2006 23:00 Print reply

Posts: 3841
zijn veel soorten cilinder, de eens is goed de ander troep, heb een 70cc op de rieju gehad en die liep ook om de een of andere vage reden vast
 
groene motoren gaan harder
Mr. X 12-11-2006 23:01 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



2km is niet genoeg om je cilidner goed warm te hebben!!


ok dan was hij niet goed warm maar met 50cc deed ik het ook altijd
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-11-2006 23:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]



2km is niet genoeg om je cilidner goed warm te hebben!!


als je termostaat goed werkt ed moet dit zat te doen zijn
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mr. X 12-11-2006 23:05 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


als je termostaat goed werkt ed moet dit zat te doen zijn


ja termostaat werkt goed
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Name of Steel 12-11-2006 23:06 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


als je termostaat goed werkt ed moet dit zat te doen zijn


2 km is echt niet veel.. in 2km ga ik niet planken ofzo!

pas bij 10 km begin ik door te trekken...
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------

Dit topic is 6820 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved