Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #39930 - wanneer heb je te weinig compressie
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 942 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mbx_driver |
12-11-2006 10:31 |
Posts: 103 |
mijn mbx start niet meer en als hij dan tog eens wil draaien komen er allemaal ploffen uit de uitlaat
kan dat aan de compressie liggen?
Ik kan het vliegwiel makkelijk ronddraaien, niet zo veel weerstand. En op éénn nog niet zo oude zuiger zitten er al veel putten in enzo, heeft dat wat met elkaar te maken ?
Dit bericht is gewijzigd door mbx_driver op 12-11-2006 om 10:37 uur.
|
|
|
|
Name of Steel |
12-11-2006 10:35 |
Posts: 3532 |
putten in een zuiger??
die zou ik maar even vervangen, mocht je em lopend gaan krijgen en je zuiger word warm, word je zuiger net een scrubber voor je cilinder,
bovendien is het niet zo bevordelijk voor de compressie
je heb wel nieuwe pakkingen gebruikt overgens?
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
mbx_driver |
12-11-2006 10:36 |
Posts: 103 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
putten in een zuiger??
die zou ik maar even vervangen, mocht je em lopend gaan krijgen en je zuiger word warm, word je zuiger net een scrubber voor je cilinder,
bovendien is het niet zo bevordelijk voor de compressie
je heb wel nieuwe pakkingen gebruikt overgens?
neen ik dacht dat ze het wel nog zouden doen
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
12-11-2006 10:36 |
Posts: 4159 |
euhm ploffen uit je uitlaat heeft niks met je compressie te maken,,
dat licht waarschijnlijk aan je onsteking of je hebt valse lucht.
en haal je cilinder er is af, kijk op krassen in de wand en op ze zuiger en je zuigerveren moeten heel zijn
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Name of Steel |
12-11-2006 10:38 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
euhm ploffen uit je uitlaat heeft niks met je compressie te maken,,
dat licht waarschijnlijk aan je onsteking of je hebt valse lucht.
en haal je cilinder er is af, kijk op krassen in de wand en op ze zuiger en je zuigerveren moeten heel zijn
als ik mijn contact uit zet en ik hengel aan mijn kickstart hoor je ook plofjes, geen "ontstekingsplofjes" maar gewoon de uitlaatpoort die weer opent
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Almer |
12-11-2006 11:34 |
Posts: 3325 |
Hmm echte ploffen uit de uitlaat kan een verkeerd ontstekingstijdstip zijn... Putjes in je zuiger... bovenkant? Rop je cilinder der es af en kijk hoe et met je zuigerveren staat... Vervang ook je pakkingen meteen even!
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
mbx_driver |
12-11-2006 11:48 |
Posts: 103 |
oke thx allemaal
|
|
|
|
Jarco |
12-11-2006 11:50 |
Posts: 4520 |
verkeerd ontstekingstijdstip waardoor er nu putten in de zuiger, @ ts wat voor hittegraad bougie heb je? en heb je je ontsteking ook nog verzet oid zodat je dit kreeg?
|
|
|
|
Almer |
12-11-2006 12:09 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
verkeerd ontstekingstijdstip waardoor er nu putten in de zuiger, @ ts wat voor hittegraad bougie heb je? en heb je je ontsteking ook nog verzet oid zodat je dit kreeg?
Een hele hete vonk 'slaat' echt geen putten in je zuiger ! Deze zou eerder een gat in je zuiger branden . Putten duiden vaak op een geknapte zuigerveer of een kapotgelopen lager, die boven je zuiger lopen te stuiteren en dan door de uitlaatpoort naar buiten worden geblazen .
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
mbx_driver |
12-11-2006 14:11 |
Posts: 103 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
Een hele hete vonk 'slaat' echt geen putten in je zuiger! Deze zou eerder een gat in je zuiger branden. Putten duiden vaak op een geknapte zuigerveer of een kapotgelopen lager, die boven je zuiger lopen te stuiteren en dan door de uitlaatpoort naar buiten worden geblazen.
krukaslager was kapot nog niet lang geleden die putten zullen dan daardoor komen. Maar die ploffen snap ik nog niet ontsteking heb ik gelijkgezet met het pijltje zoals het normaal moet, en ook heb ik ze eens vervroegd (grondplaat gedraaid) maar die ploffen blijven :s
dan toch maar valse lucht ?
|
|
|
|
drd erik |
12-11-2006 16:24 |
Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
Een hele hete vonk 'slaat' echt geen putten in je zuiger! Deze zou eerder een gat in je zuiger branden. Putten duiden vaak op een geknapte zuigerveer of een kapotgelopen lager, die boven je zuiger lopen te stuiteren en dan door de uitlaatpoort naar buiten worden geblazen.
onzin
te vroeg ontstekingstijstip geeft wel dergelijk putjes in zuiger ook kan t een te krappe squish zijn.. detonatie dus
maar t kan ook een naaldlager die gebroken is en die via spoelpoort naar de kop is gegaan
|
|
|
|
Mopar |
12-11-2006 16:33 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
euhm ploffen uit je uitlaat heeft niks met je compressie te maken,,
Vervang je bougie eens, ontsteking nakijken en afstellen, aarde checken, carb schoon maken, luchtfilter ook meteen.
Als je de mogenlijkheid hebt een compressie meter erop zetten, en kijken wat hij aangeeft.
Anders je duim op het bougie gat leggen, en als je hem met moeite dicht kan houden omdat hij anders sist langs je duim, dan zit het wel goed met de compressie.
Als hij daarna nog steeds ploft zijn misschien je lagers en keerringen versleten, of je uitlaat zit misschien dicht gekoolt.
edit : en uiteraard zorgen dat je geen valse lucht hebt...
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 12-11-2006 om 16:34 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 942 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|