Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wanneer heb je te weinig compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39930 - wanneer heb je te weinig compressie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx_driver 12-11-2006 10:31 Print topicpost
Posts: 103
mijn mbx start niet meer en als hij dan tog eens wil draaien komen er allemaal ploffen uit de uitlaat
kan dat aan de compressie liggen?
Ik kan het vliegwiel makkelijk ronddraaien, niet zo veel weerstand. En op éénn nog niet zo oude zuiger zitten er al veel putten in enzo, heeft dat wat met elkaar te maken ?

Dit bericht is gewijzigd door mbx_driver op 12-11-2006 om 10:37 uur.
 

Name of Steel 12-11-2006 10:35 Print reply

Posts: 3532

putten in een zuiger??

die zou ik maar even vervangen, mocht je em lopend gaan krijgen en je zuiger word warm, word je zuiger net een scrubber voor je cilinder,
bovendien is het niet zo bevordelijk voor de compressie


je heb wel nieuwe pakkingen gebruikt overgens?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
mbx_driver 12-11-2006 10:36 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel

putten in een zuiger??

die zou ik maar even vervangen, mocht je em lopend gaan krijgen en je zuiger word warm, word je zuiger net een scrubber voor je cilinder,
bovendien is het niet zo bevordelijk voor de compressie


je heb wel nieuwe pakkingen gebruikt overgens?


neen ik dacht dat ze het wel nog zouden doen
 
THOMASJEUHHH 12-11-2006 10:36 Print reply

Posts: 4159
euhm ploffen uit je uitlaat heeft niks met je compressie te maken,,

dat licht waarschijnlijk aan je onsteking of je hebt valse lucht.
en haal je cilinder er is af, kijk op krassen in de wand en op ze zuiger en je zuigerveren moeten heel zijn
 
bwoaahhppp,,..
Name of Steel 12-11-2006 10:38 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
euhm ploffen uit je uitlaat heeft niks met je compressie te maken,,

dat licht waarschijnlijk aan je onsteking of je hebt valse lucht.
en haal je cilinder er is af, kijk op krassen in de wand en op ze zuiger en je zuigerveren moeten heel zijn




als ik mijn contact uit zet en ik hengel aan mijn kickstart hoor je ook plofjes, geen "ontstekingsplofjes" maar gewoon de uitlaatpoort die weer opent
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Almer 12-11-2006 11:34 Print reply

Posts: 3325
Hmm echte ploffen uit de uitlaat kan een verkeerd ontstekingstijdstip zijn... Putjes in je zuiger... bovenkant? Rop je cilinder der es af en kijk hoe et met je zuigerveren staat... Vervang ook je pakkingen meteen even!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mbx_driver 12-11-2006 11:48 Print reply
Posts: 103
oke thx allemaal
 
Jarco 12-11-2006 11:50 Print reply

Posts: 4520


verkeerd ontstekingstijdstip waardoor er nu putten in de zuiger, @ ts wat voor hittegraad bougie heb je? en heb je je ontsteking ook nog verzet oid zodat je dit kreeg?

 
Almer 12-11-2006 12:09 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco


verkeerd ontstekingstijdstip waardoor er nu putten in de zuiger, @ ts wat voor hittegraad bougie heb je? en heb je je ontsteking ook nog verzet oid zodat je dit kreeg?



Een hele hete vonk 'slaat' echt geen putten in je zuiger! Deze zou eerder een gat in je zuiger branden. Putten duiden vaak op een geknapte zuigerveer of een kapotgelopen lager, die boven je zuiger lopen te stuiteren en dan door de uitlaatpoort naar buiten worden geblazen.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mbx_driver 12-11-2006 14:11 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Een hele hete vonk 'slaat' echt geen putten in je zuiger! Deze zou eerder een gat in je zuiger branden. Putten duiden vaak op een geknapte zuigerveer of een kapotgelopen lager, die boven je zuiger lopen te stuiteren en dan door de uitlaatpoort naar buiten worden geblazen.


krukaslager was kapot nog niet lang geleden die putten zullen dan daardoor komen. Maar die ploffen snap ik nog niet ontsteking heb ik gelijkgezet met het pijltje zoals het normaal moet, en ook heb ik ze eens vervroegd (grondplaat gedraaid) maar die ploffen blijven :s
dan toch maar valse lucht ?
 
drd erik 12-11-2006 16:24 Print reply
Posts: 363
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Een hele hete vonk 'slaat' echt geen putten in je zuiger! Deze zou eerder een gat in je zuiger branden. Putten duiden vaak op een geknapte zuigerveer of een kapotgelopen lager, die boven je zuiger lopen te stuiteren en dan door de uitlaatpoort naar buiten worden geblazen.


onzin

te vroeg ontstekingstijstip geeft wel dergelijk putjes in zuiger ook kan t een te krappe squish zijn.. detonatie dus

maar t kan ook een naaldlager die gebroken is en die via spoelpoort naar de kop is gegaan
 
Mopar 12-11-2006 16:33 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
euhm ploffen uit je uitlaat heeft niks met je compressie te maken,,






Vervang je bougie eens, ontsteking nakijken en afstellen, aarde checken, carb schoon maken, luchtfilter ook meteen.
Als je de mogenlijkheid hebt een compressie meter erop zetten, en kijken wat hij aangeeft.

Anders je duim op het bougie gat leggen, en als je hem met moeite dicht kan houden omdat hij anders sist langs je duim, dan zit het wel goed met de compressie.

Als hij daarna nog steeds ploft zijn misschien je lagers en keerringen versleten, of je uitlaat zit misschien dicht gekoolt.

edit : en uiteraard zorgen dat je geen valse lucht hebt...




Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 12-11-2006 om 16:34 uur.
 

Dit topic is 942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved