Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - benzine 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39929 - benzine 4takt
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 13414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 13-11-2006 15:06 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



2 takt onbelast een uur laten draaien lijkt me ook niet zo goed.
een luchtgekoeld zo lang laten draaien lijkt me ook niet goed, ook al draait die weinig toeren.
hij koelt voor geen zak dan



Dat 'ie 'voor geen zak koelt' maakt niet uit want zoals Bart al zei wordt je blok niet warm genoeg als je 'm koud stationair laat lopen. Slijtage treedt het meeste op bij een nog niet warm blok. En dat slijten gaat dan heel hard.
Gelijk na het starten, belasten is dus de manier om warm te rijden en overmatige slijtage te voorkomen.
Gelijk na het starten belasten = dus gelijk wegrijden.
Maar rustig aan hea, niet gelijk max. rpm.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Dakana 17-11-2006 0:25 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Volty
[...]


eeuh.. ik rij met een novio blok rond, maar daar heb ik tot nu toe altijd euro95 in gemikt

Moet ik me nu zorgen gaan maken? Ding loopt nog steeds prima.. hij is ook niet meer olie gaan verbruiken of zo


olie gaat ie er ook niet door verbruiken
je verliest wat vermogen, hij gaat wat onstabieler lopen, das alles

mwa, allemaal op de lange duur
kiep er keertje loodvervanger bij, eens in het halfjaar een goeie scheut is eigenlijk al lang voldoende voor de mini-klepjes die er in zitten
 

Dit topic is 13414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved