Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - benzine 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39929 - benzine 4takt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Schuurman 12-11-2006 0:35 Print reply

Posts: 659
ik heb op mijn honda 4takt een cilinder zitten die ik uit america heb laten komen. moet hier nu andere benzine in?
 
mcdronkz 12-11-2006 0:49 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]


bij honda 4t niet


Oh nee ? Dus jij weet precies van wat voor metaal je klepzetels zijn ? Bij de wat oudere brommers van Honda (C310 etc) moet je hier toch wel rekening mee gaan houden. Met vroege 70ers denk ik ook.
 
SCHOENENPOETSERSMURF 12-11-2006 8:11 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Oh nee ? Dus jij weet precies van wat voor metaal je klepzetels zijn ? Bij de wat oudere brommers van Honda (C310 etc) moet je hier toch wel rekening mee gaan houden. Met vroege 70ers denk ik ook.

c310 hoef je geen loodvervanger te stoppen imo

 
Name of Steel 12-11-2006 10:31 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
ik heb op mijn honda 4takt een cilinder zitten die ik uit america heb laten komen. moet hier nu andere benzine in?



nee,
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
.puch_chopper 12-11-2006 10:46 Print reply

Posts: 7851
ik heb nog een vraagje

hoe moet ik een 4tkat inrijden?
 
SCHOENENPOETSERSMURF 12-11-2006 10:48 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
ik heb nog een vraagje

hoe moet ik een 4tkat inrijden?

gewoon heel rustig laag in toeren

rustig warm rijden ed

en veeel km maken zegmaar 500 minimaal ipv 250 wat de meeste met een 2 takt doen

 
Dakana 12-11-2006 11:09 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
[...]

c310 hoef je geen loodvervanger te stoppen imo



jawel
p-series ook

c310 is twijfel gevalletje omdat er een serie is gemaakt met en zonder harde zetels
beste is voor je c310 zeker loodvervanger te gebruiken
voor novio's, amigo's, ps50 etc zeker loodvervanger gebruiken want die draai je echt kapot zonder

voor alle st50's kan je gewoon euro95 gebruiken


 
Name of Steel 12-11-2006 11:11 Print reply

Posts: 3532
rustig warm rijden ( echt een kwartier lekker toeren zegmaar )

Dan af en toe "redelijk" doortrekken voor een paar seconden, en dan weer rustig...

niet constant een toerental aanhouden
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Almer 12-11-2006 11:38 Print reply

Posts: 3325
Gewoon goed warmdraaien, dus even een uurtje buiten laten staan te pruttelen Dan gewoon opstappen en wegrijden en n leuk tochtje maken. Als je maar niet voluit gaat lopen planken, want dat vindt ie niet leuk!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
bart de scootergek 12-11-2006 11:41 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Gewoon goed warmdraaien, dus even een uurtje buiten laten staan te pruttelen Dan gewoon opstappen en wegrijden en n leuk tochtje maken. Als je maar niet voluit gaat lopen planken, want dat vindt ie niet leuk!



idd, laat maar lekker een uurtje stationair draaien, dat is echt goed voor je brommer .

nou niet dus, wat name of steel zegt, gewoon opstappen en rustig rijden, lang stationair lopen is niet goed voor je brommer en daar warmt hij bovendien nauwelijks van op.
 
Honda RC-33
Volty 12-11-2006 20:14 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]
jawel
p-series ook

c310 is twijfel gevalletje omdat er een serie is gemaakt met en zonder harde zetels
beste is voor je c310 zeker loodvervanger te gebruiken
voor novio's, amigo's, ps50 etc zeker loodvervanger gebruiken want die draai je echt kapot zonder

voor alle st50's kan je gewoon euro95 gebruiken




eeuh.. ik rij met een novio blok rond, maar daar heb ik tot nu toe altijd euro95 in gemikt

Moet ik me nu zorgen gaan maken? Ding loopt nog steeds prima.. hij is ook niet meer olie gaan verbruiken of zo
 
BSTS 12-11-2006 20:18 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



idd, laat maar lekker een uurtje stationair draaien, dat is echt goed voor je brommer .

nou niet dus, wat name of steel zegt, gewoon opstappen en rustig rijden, lang stationair lopen is niet goed voor je brommer en daar warmt hij bovendien nauwelijks van op.



2 takt onbelast een uur laten draaien lijkt me ook niet zo goed.
een luchtgekoeld zo lang laten draaien lijkt me ook niet goed, ook al draait die weinig toeren.
hij koelt voor geen zak dan
 
sprintjah
SCHOENENPOETSERSMURF 12-11-2006 20:19 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


jawel
p-series ook

c310 is twijfel gevalletje omdat er een serie is gemaakt met en zonder harde zetels
beste is voor je c310 zeker loodvervanger te gebruiken
voor novio's, amigo's, ps50 etc zeker loodvervanger gebruiken want die draai je echt kapot zonder

voor alle st50's kan je gewoon euro95 gebruiken



en welke moet dan wel ?
de a of de s ?


of bedoel je niet die series?

 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-11-2006 20:19 Print reply

Posts: 13700
2takt smeer niet zo goed onderin toeren :/
 
Mopar 12-11-2006 20:37 Print reply

Posts: 4772
Een 4takt cilinder op de volgende manier in laten lopen...

Brommer starten, stationair rond de 1500~1750toeren, daarna onsteking controleren met een ontstekings lamp. of stroboscoop zoals dat netjes heet.

Je ontsteking desnoods wat bij stellen.

Mocht je ontsteking dus niet optimaal staan bij de 1e start, brommer uitzetten en volledig af laten koelen !
Als hij koud is weer starten, weer op 1750toeren gaan zitten, ontsteking checken.
Als dat goed is, meteen naar 2500toeren, en zo even 10 minuten laten draaien zodat hij lekker warm is.

Daarna erop springen, rustig rijden, en af en toe naar 6000 toeren.

Als je er een andere nokkenas in kiept moet je weer een ander principe volgen..

Brommer rustig warm laten worden, stukje rijden, en af en toe beetje door trekken.
In het begin is het heel erg belangrijk dat je brommer bij iedere rit lekker op tempratuur komt, en iedere keer voordat je hem start moet hij volledig afgekoelt zijn.

Een 4takt hoef je niet zo lang in te rijden als een 2takt, de zuigerveren hoeven zich niet naar inlaatkanalen te vormen ofzo.

Belangrijk is dat je er een stuk of 10x mee gaat rijden, en dan zorgen dat hij rustig warm word en goed op tempratuur komt. Af te toe gewoon lekker doortrekken, maar doe dit pas als je zeker weet dat alles op tempratuur is...
En iedere keer dat je hem start moet hij koud zijn.

Valt allemaal wel mee, inrijden kan een stuk sneller als met een stinkende 2takt iig

edit : oja, nadat je er een rit of 20 mee hebt gemaakt na het inrijden, je olie vervangen, en je oliefilter uitspoelen.


Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 12-11-2006 om 20:42 uur.
 

Dit topic is 13413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved