Alferink88 |
10-11-2006 22:17 |
Posts: 191 |
te hete bougie
Wat voor bougie heb je
Dit bericht is gewijzigd door Alferink88 op 10-11-2006 om 22:17 uur.
|
|
|
|
RickvanDuin |
10-11-2006 22:19 |
Posts: 464 |
standaart bougie nog van de ori 50cc hij heeft het er 1000km mee vol gehouden dus ik vind het nogal vaag. en er zit nieuwe vertanding op zodat hij geen 14000toeren meer maakt of zen top dus ik zou zzeggen dat het dan minder zou worden...
|
|
|
|
ludo |
10-11-2006 22:22 |
Posts: 894 |
onsteking verkeerd staan
|
|
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D |
|
ferencz |
10-11-2006 22:23 |
Posts: 275 |
is je bougiehittegraad, ik heb het met m'n tsx gehad! Zit de gat precies in het midden, onder bougie dus? En doorsnee ong. 1 cm?
Dan is 'tje bougiegraad
|
|
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop! |
|
RickvanDuin |
10-11-2006 22:24 |
Posts: 464 |
merk je dat dan niet in het rij gedrag want ik heb pas de ontsteking er wel af gehad, maar heb ik precies afgetekent en ook precies weer het zelfde erop gezet en liep gewoon weer het zelfde als voor dat ik hem uit elkaar haalde.
@ferencz, dat klopt ongeveer 1cm -1,5 cm maar dan de vraag wat voorn bougie had ik dan moeten nemen? want dit was de ori bougie van de 50cc en dit is dan een te warme bougie, maar als de bougie te warm word heeft dat toch weinig effect op de verbrandings ruimte. ja hij gaat mischien iets voor ontsteken of pingelen maar daar had ik totaal geen last van hij had gewoon in een klap geen compressie meer.
Dit bericht is gewijzigd door RickvanDuin op 10-11-2006 om 22:27 uur.
|
|
|
|
jd boer |
10-11-2006 22:27 |
Posts: 6005 |
of
geen , te weinig goed mengsel
of
verkeerde bougie
of
squish staat niet goed ,
had zelf t probleem ook met me gilardoni 70 , maja zou ff je squish meten , je bougie kijken wat voor hittgraad , denk dat je een 8 of 9 dr in moet hebben
|
|
rs1sprintuhr |
|
ferencz |
10-11-2006 22:27 |
Posts: 275 |
't is 90% zeker je bougiehittegraad!
Voor de rest is je kruk + cilinder niet beschadigd geraakt? (had ik niet, kwam alleen een pistonpenveertje boven toen ik de krukas liet draaien)
|
|
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop! |
|
RickvanDuin |
10-11-2006 22:35 |
Posts: 464 |
de zuiger enzo zagen er nog niet zo verkeert uit de cil heeft niets en de zuiger ook niet op het gat na alleen lag wel veel ijzerveilsel bij men kruk en men kop is een beetje beschadigt(heel klein beetje)
trouwens (ik ben nog voor 60% leek dus: squish?:P)
en kruk enzo moet ik nog bekijken blok zit nog in het frame en de gsm staat bij kennisen van my want anders had ik 6km verder moeten lopen naar huis met dat pokke ding ik vond 2km al zat:P dus kan oook het blok er daar niet af halen dat doe ik thuis wel.
|
|
|
|
ferencz |
10-11-2006 22:37 |
Posts: 275 |
je moet echt ff je blok uit elkaar halen, want bij mij lagen de kleine stukjes van de zuiger ook in de carterdelen!
Dus moet je even na checken
|
|
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop! |
|
RickvanDuin |
10-11-2006 22:41 |
Posts: 464 |
gelukkig zit ie pas 7dagen in elkaar en het is nog een klote blok ook om uit elkaar te halen...:S goed veel zooi erin een paar keer de lucht spuit erdoor doekjes gewoon alles om niet weer dat ding uit elkaar te hoeven halen:P
trouwens had er ook nog vloeibare pakking tussen gedaan want dacht ik verkoop hem toch, nu is hij goed....zie 2 dagen later.
|
|
|
|
Alferink88 |
10-11-2006 22:43 |
Posts: 191 |
Je zuiger is steeds dunner geworden door de hitte van je bougie,
op een gegeven moment is je zuiger zo dun geworden dat het dunne deel de druk van je compressie niet meer aan kon en is naar onder kapot geknald.
Vandaar dat gruis.
Dit bericht is gewijzigd door Alferink88 op 10-11-2006 om 22:43 uur.
|
|
|
|
jd boer |
10-11-2006 22:44 |
Posts: 6005 |
squish is afstand van zuiger tot kop als zuiger in bdp staat
ken je opmeten door bougie dr uit te halen , stukje tin door je bougie gat , in een haakje zeg maar , en dan keer je zuiger op en neer , dan er uit , dat geplete stuk opmeten met schuifmaat , dat 2 of 3 keer doen , en daar gemiddelde van nemen
|
|
rs1sprintuhr |
|
RickvanDuin |
10-11-2006 22:48 |
Posts: 464 |
oh ok bedankt ik ga morgen ook nog ff langs de "scooter" zaak want bij ons in de buurt heeft er niemand verstand van schakels en ik dacht dat 75cc gil ook voor een sr met morini is duus mischien hebben ze er daar verstand van
|
|
|
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
10-11-2006 22:51 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Alferink88
Je zuiger is steeds dunner geworden door de hitte van je bougie,
op een gegeven moment is je zuiger zo dun geworden dat het dunne deel de druk van je compressie niet meer aan kon en is naar onder kapot geknald.
Vandaar dat gruis.
Dit bericht is gewijzigd door Alferink88 op 10-11-2006 om 22:43 uur.
nee
het wordt vloeibaar
hij smelt gewoon het middendeel eruit
gaat niet echt geleidelijk per rit een deel ervan ofzow
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jd boer
of
geen , te weinig goed mengsel
of
verkeerde bougie
of
squish staat niet goed ,
had zelf t probleem ook met me gilardoni 70 , maja zou ff je squish meten , je bougie kijken wat voor hittgraad , denk dat je een 8 of 9 dr in moet hebben
of
te vroege ontsteking
|
|
|
|
jd boer |
10-11-2006 22:51 |
Posts: 6005 |
anders zou je altijd kunnen bellen met de jager ofzo
|
|
rs1sprintuhr |
|