Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees2501
nadat hij een kwartier onder me brommer had gelegen kwam hij tot de conclusie lekke uitlaat dat kon hij duidelijk merken....
hij heeft niet zijn hand bij de uitlaat gehouden om lucht te voelen...
heeft het nut om een brief te schrijven als ik de bon binnen heb?
YOO Kees, ik ben bang dat je weinig kans maakt omdat ik denk dat er geen duidelijke richtlijnen (nodig) zijn voor het vaststellen of een uitlaat lek is. Ik denk dat oom agent dat gewoon door middel van zijn waarneming mag vaststellen. Je kunt dus niet echt stellen dat de 'meting' niet correct is uitgevoerd, alhoewel ik mij wel afvraag hoe hij het lekken zonder met zijn handen te voelen, heeft kunnen waarnemen. Als jijzelf ervan overtuigd bent dat je uitlaat gasdicht was dan zou ik wel proberen beroep in te stellen als ik jou was. Een kleine kans maak je altijd wel maar dan zul je op één of andere wijze -door getuigen of deskundigen- enigszins moeten kunnen bewijzen dat je uitlaat op dat moment idd gasdicht was. Neem dan ook de uitlaat maar mee naar de zitting. Alle kleine beetjes helpen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees2501
[...]
en ik dacht dat je zelfs zonder uitlaat mag rijden zolang je maar onder die 96DB blijft (ookal zal dat niet hard rijde)
Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 10-11-2006 om 21:42 uur.
Volgens mij moet een voertuig waarmee je aan het verkeer deelneemt aan bepaalde eisen voldoen. Een goedgekeurde uitlaat hoort daarbij afaik.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ferencz
Geen bewijs = geen GELDIGE boete Dus je kunt zeker een brief gaan schrijven!
Dit bericht is gewijzigd door ferencz op 10-11-2006 om 21:43 uur.
Bewijs kan veel of weinig of alles er tussen in waard zijn. Als de agent inderdaad met zijn eigen waarneming heeft vastgesteld dat de uitlaat lek is dan is dat bewijs iig. Daar kun je altijd wel iets tegen in brengen (bijvoorbeeld in dit geval dat je het lekken van uitlaten alleen maar goed met je handen kunt waarnemen en niet zo goed met je andere zintuigen dus je betwist de deugdelijkheid van zijn waarneming) maar in dit geval is er niet erg veel tegen in te brengen, lijkt het.
Een beroep instellen, kan altijd. Ook als de kans maar heel klein is dat je er iets beter van wordt. Maar men moet het hiermee niet al te bont maken toch. Dat vindt de rechter niet altijd even leuk. Beter stel je alleen beroep in als je een redelijke kans maakt of als je denkt een punt te hebben dat voor méér mensen interessant is.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees2501
[...]
me uitlaat is helemaal luchtdicht .. heb zelf geen gaatje kunne vinde...
Als dat tijdens de meting ook zo was volgens jou dan zou ik zeker een beroep instellen. Dat moet binnen 6 weken nadat ze jou de beschikking hebben toegestuurd.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees2501
na een paar opmerkingen begonnen ze over dat ze me nog matste en dat ze me nog een boete konde geven enzo
Als je in deze zaak ooit nog voor de rechter verschijnt dan moet je deze uitspraak van de oom agent cker vermelden daar. Dit zijn ernstig 'verboden' uitspraken voor oom agenten. Ze mogen je niet 'bedreigen'.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees2501
ben je verplicht om te helpen met het starten van je brommer?
Nee. Maar je moet altijd ter plekke bedenken wat het handigste is. In jouw geval was het gezien je weinig aantal kW's het handigste om je goede wil ff te tonen denk ik. Agenten kunnen een slecht humeur krijgen van weigerachtige lui. Als je brom 15 kW produceert, dan liggen de kaarten anders. Beter dan dat de agent die kW's niet aantreft en je 'naait' op wat kleinigheden denk ik.
|