Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Terugvoeren Tomos quadro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 739 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39897 - Terugvoeren Tomos quadro
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johnquadro 10-11-2006 8:07 Print topicpost
Posts: 2

Een tijdje geleden heb ik van mijn tomos quadro snor het tandwiel verkleint, ik had daarna een mooie snelheid van 35 km (vind ik genoeg). Echter na een poos kon hij hem steeds later/moeilijker in zijn drive krijgen. Was niet fatsoenlijk meer mee te rijden.

Toen een snellere uitlaat eronder, dat rijdt als een tierelier alleen nu wel veel te hard... 50 km.

Heeft iemand een idee hoe ik hem makkelijk kan terugvoeren, heb nl weinig zin om het oude tandwiel weer er om te zetten.

- zou het te doen zijn met de luchtinlaat iets te bemoeilijken?
- kleinere sproeier?
- iets in de uitlaat stoppen?

Overal op internet gezocht naar het antwoord, nergens te vinden. Wie weet een oplossing?

Groet,

John

 

Royal Club 10-11-2006 8:24 Print reply

Posts: 60390
tandwiel is verreweg eenvoudigste oplossing
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MrOi 10-11-2006 9:10 Print reply

Posts: 3110
Waarschijnlijk was je oude uitlaat dichtgeslipt, als je die uitbrand en er weer onder zet heb je je 35 weer terug
 
XT Supermotard For Sale!
jeroen55 10-11-2006 10:36 Print reply

Posts: 326
een revet ofzo tusse de uitlaat en de uitlaatpoort stoppen.

(de diameter van de revet moet natuurlijk wel kleiner zijn dan de uilaatpoort )
 
mtx r2
-Bassie- 10-11-2006 12:00 Print reply

Posts: 6617
ander achtertandwiel anders heeft hij niet de kracht om op toeren te komen dus ehb je er niks aan.

beter je tandwiel vervangen en dan 28 er op doen of zo.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-11-2006 12:20 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
Waarschijnlijk was je oude uitlaat dichtgeslipt, als je die uitbrand en er weer onder zet heb je je 35 weer terug



Wat hij zegt.

Je moet je probleem oplossen door de oorzaak aan te pakken, en niks anders
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ferencz 10-11-2006 12:29 Print reply
Posts: 275
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnquadro
- zou het te doen zijn met de luchtinlaat iets te bemoeilijken?
- kleinere sproeier?
- iets in de uitlaat stoppen?



Groet,

John



Sproeier moet niet kleiner Want een heeft een bepaalde aantal benzine nog, en als je dat verkleint is dat niet goed, en heeft ook niks met de snelheid te maken
Je kunt een busje in je uitlaatje lassen. Maar het makkelijkste is toch een goed tandwiel d'rop zetten


Dit bericht is gewijzigd door ferencz op 10-11-2006 om 18:59 uur.
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
Bruuns 10-11-2006 16:54 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnquadro

Een tijdje geleden heb ik van mijn tomos quadro snor het tandwiel verkleint, ik had daarna een mooie snelheid van 35 km (vind ik genoeg). Echter na een poos kon hij hem steeds later/moeilijker in zijn drive krijgen. Was niet fatsoenlijk meer mee te rijden.

Toen een snellere uitlaat eronder, dat rijdt als een tierelier alleen nu wel veel te hard... 50 km.

Heeft iemand een idee hoe ik hem makkelijk kan terugvoeren, heb nl weinig zin om het oude tandwiel weer er om te zetten.

- zou het te doen zijn met de luchtinlaat iets te bemoeilijken?
- kleinere sproeier?
- iets in de uitlaat stoppen?

Overal op internet gezocht naar het antwoord, nergens te vinden. Wie weet een oplossing?


John



ik wil je best antwoord geven. maar kvin je gewoon lui/dom of iets wat er op lijkt als je niet eens een antwoord kunt vinden op dit forum. UTFS

brand je oude uitlaat uit. zoals al gezegt is.
doe een prop in je uitlaat, in combinatie met een kleinere sproeier

wat je niet m moet doen. zomaar minder lucht gaan geven. dan krijgt hij een te rijk mengsel

Ook geen kleinere sproeier in, krijgt hij minder benzine, en minder koeling. krijg je sneller een vastloper, + hogere slijtage
Groet,


en sorry voor de dubbel post


Dit bericht is gewijzigd door bruuns op 10-11-2006 om 16:56 uur.
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Bruuns 10-11-2006 16:55 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ferencz
[...]


Sproeier moet niet kleiner Want een heeft een bepaalde aantal benzine nog, en als je dat verkleint is dat niet goed, en heeft ook niks met de snelheid te maken
Je kunt een busje in je uitlaatje lassen. Maar het makkelijkste is toch geen goed tandwiel d'rop zetten



een verkeerde verhouding op je brommer zetten is gewoon dom. het rijd niet fijn. en het is ook gewoon niet goed voor je brommer.

( zie het als optrekken in je 6 )
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
geert-nsr 10-11-2006 18:54 Print reply

Posts: 6438
of je vertand hem lichter gaat ie zachter trekt ie harder rijd niet egt fijn..
of je stookt je oude uitlaat uit en gooit die eronder.
of je maakt een ring in uitlaat.
 
Johnquadro 10-11-2006 23:07 Print reply
Posts: 2
Heren,
Bedankt voor het meedenken. Meerderheid is toch duidelijk voor het terugplaatsen van de oude tandwiel. Hoewel ik ook nog wel even een revet probeer (heb dit moeten opzoeken op internet.... nog nooit van die term gehoord).

Nog een laaste -in jullie ogen waarschijnlijk gek- plan: een stukje staaldraadschuurspons in de uitlaat proppen. Ze hebben tegenwoordig van die rvs krullen sponsjes.

 

Dit topic is 2263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved