Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - elektrisch begrenzen contactpunten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #39887 - elektrisch begrenzen contactpunten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaPXR 9-11-2006 17:01 Print topicpost
Posts: 257
hallo, ik rijd dus met een brommer met comtactpuntontsteking, maar deze zou ok graag elektrisch begrenzen, en ik wil geen andere alternatieven zoals een klepje hier of daar,... ik heb genoeg kennis van alles wat met elektriciteit en bromfietsen te maken heeft maar net niet hoe een begrenzer op de cdi werkt, hiermee bedoel ik dus wat er dus in de verbrandingskamer gebeurt gwn het princype dus, ik had gedacht aan deze mogelijkheden:

-ontsteking vervroegen

-ontsteking verlaten

-ontsteking verzwakken

-ontsteking bij een bepaald toerental uitschakelen

-...???

alvast bedankt
 

Name of Steel 9-11-2006 17:07 Print reply

Posts: 3532

Ontsteking vervroegen maakt em vaak alleen maar sneller

vertragen zorgt voor een slechte verbranding

verzwakken krijg je veel onderbrand mengel dat uiteindelijk tot verbranding in de uitlaat kan leiden


dan lijkt de laatste me een optie,
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
HondaPXR 9-11-2006 17:08 Print reply
Posts: 257
hoe werkt een eurobegrenzer dan (op welk princype)
 
snowboarderke 9-11-2006 17:08 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel

Ontsteking vervroegen maakt em vaak alleen maar sneller

vertragen zorgt voor een slechte verbranding

verzwakken krijg je veel onderbrand mengel dat uiteindelijk tot verbranding in de uitlaat kan leiden


dan lijkt de laatste me een optie,

die laatste is niet goed voor je zuiger lijkt me


Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 17:08 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaPXR
hoe werkt een eurobegrenzer dan (op welk princype)

werkt met een condensator die zich oplaat en ontlaad op deze manier houd hij een gedeelte van de stroom tegen en vlakt hij de piekstroom af...

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 17:10 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
HondaPXR 9-11-2006 17:13 Print reply
Posts: 257
dus zwakt hij gewoon af bij een bepaald toerental?
 
snowboarderke 9-11-2006 17:18 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaPXR
dus zwakt hij gewoon af bij een bepaald toerental?

Je zegt zelf dat je veel weet van elektriciteit...
Dit kan je gewoon vergelijken met een condensator in serie te plaatsen met een wisselspanningsbron...
De pieken worden afgevlakt, periodes worden langer...

edit: periodes worden niet langer foutje van mij

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 18:27 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
HondaPXR 9-11-2006 17:21 Print reply
Posts: 257
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]

Je zegt zelf dat je veel weet van elektriciteit...
Dit kan je gewoon vergelijken met een condensator in serie te plaatsen met een wisselspanningsbron...
De pieken worden afgevlakt, periodes worden langer...



aks de periodes langer worde heb je ontsteking op willekeurige tijdstippen lijkt me zo
 
snowboarderke 9-11-2006 17:23 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaPXR
[...]



aks de periodes langer worde heb je ontsteking op willekeurige tijdstippen lijkt me zo

heb nu examens zal morgen wel eens een osciloscoop meting zoeken voor je
mja is moeilijk uit te leggen, zoek maar eens op internet achter een condesator met wisselspanning
hetzelfde principe gebeurd er op je brommer

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 17:24 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
HondaPXR 9-11-2006 18:10 Print reply
Posts: 257
kan met scoop werke waar heb er geen en dan nog moet je eerst weten wat je schakeling voor moet dienen voor je ze kan maken

merci voor de moeite
 
Almer 9-11-2006 18:16 Print reply

Posts: 3325
Belangrijk is of je em aan en uit moet kunnen zetten, anders gewoon heel brak afstellen...
Moet ie aan en uit kunnen, dan moet je een extra draad op je onderbrekerdraad zetten met een condensator dertussen.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
HondaPXR 9-11-2006 18:16 Print reply
Posts: 257
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]

Je zegt zelf dat je veel weet van elektriciteit...
Dit kan je gewoon vergelijken met een condensator in serie te plaatsen met een wisselspanningsbron...
De pieken worden afgevlakt, periodes worden langer...



als ik die in serie plaats gaat de stroom nog meer voorijlen en vermits de bobine vonkt op stroomverandereing... geef je meer voorontsteking
 
snowboarderke 9-11-2006 18:21 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaPXR
[...]



als ik die in serie plaats gaat de stroom nog meer voorijlen en vermits de bobine vonkt op stroomverandereing... geef je meer voorontsteking


zoiets doet ie dan
De rode lijn is met condensator
de blauwe is gewoon je blokspanning.


Je ziet hier duidelijk de laad en ontlaadstroom en je ziet dat de pieken wegvallen
Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 18:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 18:26 uur.

Overigens moet het idd parralel zijn, je moet normaal een aftakking maken op je signaaldraad en die leiden naar je massa.


Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 18:28 uur.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
ploe 9-11-2006 18:48 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]

Je zegt zelf dat je veel weet van elektriciteit...
Dit kan je gewoon vergelijken met een condensator in serie te plaatsen met een wisselspanningsbron...
De pieken worden afgevlakt, periodes worden langer...

edit: periodes worden niet langer foutje van mij

Dit bericht is gewijzigd door snowboarderke op 9-11-2006 om 18:27 uur.


bij een bepaalde fequentie laat de condensator spanning door van + naar -

waardoor je soms geen puls meer ontvangt naar je cdi laat bij een bepaald toerental een vonk weg dus minder toeren

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 9-11-2006 om 18:53 uur.
 
www.placeonearth.nl
HondaPXR 9-11-2006 20:55 Print reply
Posts: 257
't zal te probere zijn alle
 
brolli21 23-11-2006 19:56 Print reply

Posts: 31
Een contactpuntontsteking valt volgens mij helemaal niet te begrensen,omdat je een gisnaal opwekt via ene magnetisch veld,wat direct voor de vonk zorgt,het gaat niet via een CDI he...

 
2stroke for mopeds,not for cars,cars need 4stroke boxer engines

Dit topic is 1026 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved