Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verbrandingskamer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1245 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39884 - verbrandingskamer?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ktmstyled 9-11-2006 16:18 Print topicpost
Posts: 1806
hee ik ben op school bezig met een losse binnekop draaien voor mijn gilardoni evg 74cc want ik wil wat meer koppel op een laag toerental

de oude binnekop is er nu helemaal uitgedraaid en ga nu losse kamers draaien voor deze kop

wat is volgens jullie de beste vorm van verbrandingskamer?

wat voor materiaal kan ik er het beste voor gebruiken?

welke compressieverhouding kan ik het best gebruiken?

waar moet ik verder nog op letten?

cilinder is licht getuned(uitlaat timing 192) en verder is de cilinder gewoon zoals hij uit het fabriek komt

ik zat zelf te denken omde binnekop de zelfde vorm te geven als mijn hebo ng

setup:
gilardoni evg70cc
28mm oko gepolijst
mk prorace uitlaat



mvg allard raats


Dit bericht is gewijzigd door ktmstyled op 9-11-2006 om 16:26 uur.
 
going sideways!

christianos 9-11-2006 16:52 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Voor een optimale prestatie is naast een goede uitlaat ook een goed berekende verbrandingskamer van groot belang. Met name de juiste compressieverhouding in relatie tot het maximum toerental, met de juiste squish snelheid is van groot belang.
De squishsnelheid die vaak afgekort wordt met MSV (max. squish velocity) wordt voornamelijk bepaalt door het rpm van de motor in combinatie met de squishbandbreedte en de clearance (ruimte tussen zuiger en kop). Deze maximale snelheid mag de snelheid van het vlamfront van ca 30-40 m/s niet overschrijden. Afhankelijk van de toepassing van de motor zal een maximale waarde van ca 30 m/s de grens vormen. Het is echter een theoretische waarde omdat deze in statische toestant bepaald wordt. Er zijn zeker meer, voor velen nog onbekende factoren die hierbij een belangrijke rol spelen. Zeer waarschijnlijk is dat de oorzaak, dat net als bij het uitlaten verhaal, dat zelfs bekende computerprogramma's zeer verschillende uitkomsten laten zien. En als je niet weet hoe de berekening uitgevoerd wordt, dan is de waarde van deze uitkomst onmogelijk op een juiste waarde te schatten. Onze praktijk ervaring is hier minder groot dan bij de uitlaten. Dus ook wij leren hier nog dagelijks. In onze huidige kring van race enthousiasten, zijn ook 125cc machines welke voor het EK rijden en dus op GP nivo moeten presteren (ca 50pk). Ook de bekende grote fabrikanten leveren zeer bruikbare referenties op. De eerste resultaten eind 2004 gaven dus direct al vertrouwen dat we op de goede weg zijn.





vul dit formulier eens in zou ik zeggen:
http://www.geocities...ekema/ExhaustNL.html

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ferencz
Ik kan je hier helaas niet mee helpen...
Misschien als iemand heir wat meer van af weet dat diegene er een FAQ van kan maken, want het is wel belangrijk als je weet hoe 't allemaal zit bvd



hoezo ik kick nutteloos topics

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-11-2006 om 16:53 uur.
 
teamdoko 9-11-2006 16:57 Print reply
Posts: 420
laat een berekening maken
door luc foekema
voor een tientje is dat volges mij
krijg je ook gelijk berekening voor uitlaat
erbij
hij zal de verbrandings kamer zo bereken naar jouw
wensen

verder zo wel beetje dom bezig eerst kop uitdraaien en dan pas afvragen wat voor iets er in moet komen

verders past jouw uitlaat niet bij die cilinder ding is veel te hoogtoerig zo verlies je ook kracht in lage toeren tallen
 
ktmstyled 9-11-2006 16:59 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
je draait eerst je kop uit en dan vraag je hoe het moet?


nee ben aan het kijken wat andere mensen het beste vinden ik dacht dat de vorm van de hebo kop goed zou zijn dus die toepassen als verbrandingskamer maar wil weten wat jullie denken

 
going sideways!
ktmstyled 9-11-2006 17:00 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
laat een berekening maken
door luc foekema
voor een tientje is dat volges mij
krijg je ook gelijk berekening voor uitlaat
erbij
hij zal de verbrandings kamer zo bereken naar jouw
wensen

verder zo wel beetje dom bezig eerst kop uitdraaien en dan pas afvragen wat voor iets er in moet komen

verders past jouw uitlaat niet bij die cilinder ding is veel te hoogtoerig zo verlies je ook kracht in lage toeren tallen


als je uitlaatpoort ophoogt en beetje breder maakt is een gilardoni niet zo laagtoerig meer hoor
 
going sideways!
renegade 9-11-2006 17:15 Print reply

Posts: 1064
ik zou eerlijk gezegt er 1 laten berekenen door luc, zou alleen dan ook de cilinder verder upgraden.

je kan niet zo maar ff een kopje draaien die bijv op een ng lijkt .. je zit namelijk met de bolling van de zuiger
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Almer 9-11-2006 18:12 Print reply

Posts: 3325
Hmm... jij wilt opmaat kop, dus draait je kop uit en vraagt dan pas hoe het moet...
ik weet wel dat ik niet achter de draaibank op school kom als ik niet eerst weet wat ik wil...

Bovendien zeg jij, een 'opmaat' kop, dus een voor die cilinder berekende kop. Dan moet je niet zeggen 'een NG kop presteert goed' dus krijgt deze dezeflde vorm! Laat der een berekenen en draai die dan! Volgens mij kan je een kop gewoon draaien van aluminium (T57 of in die buurt bij mijn weten). Een bronzen kop kan meen ik ook, deze zijn wel duurder (duurdere materiaalkosten!).
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
BSTS 9-11-2006 18:14 Print reply

Posts: 4241
de inhoud kan ik je binnenkort een nieuw programma voor leveren.
de vorm kun je o.a. bepalen als je effe kijkt in het boek van graham bell.


dar staan onder andere cross en race koppen in.

 
sprintjah
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-11-2006 18:17 Print reply

Posts: 17929
ik zou eerst een aatal binnekoppen draaien, die nog niet uitgedraad zijn, en dan pas de kamers erin maken
 
PRO TUNING 9-11-2006 19:28 Print reply

Posts: 4000
Zo te zien heb je geen hoogte genoeg op er een goede verbrandingsruimte in te maken.

Wil je een goede verbrandingsruimte berekenen aan de hand van je gewenste MSV koop dan het Bimotion cilinderkoppen programma.
 
Bullet 9-11-2006 21:56 Print reply

Posts: 12150
wat was er uberhaubt mis met je oude verbrandingskamer?
 
**My BungHole Will Speak Now**
BlackHonda 9-11-2006 21:59 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
wat was er uberhaubt mis met je oude verbrandingskamer?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktmstyled
hee ik ben op school bezig met een losse binnekop draaien voor mijn gilardoni evg 74cc want ik wil wat meer koppel op een laag toerental

de oude binnekop is er nu helemaal uitgedraaid en ga nu losse kamers draaien voor deze kop

 
Bullet 9-11-2006 22:03 Print reply

Posts: 12150
en user ktmstyled denkt dat alleen te bereiken door een compleet andere verbrandingskamer te frezen?

 
**My BungHole Will Speak Now**
BlackHonda 9-11-2006 22:05 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
en user ktmstyled denkt dat alleen te bereiken door een compleet andere verbrandingskamer te frezen?


jah, dat snap ik ook niet helemaal
 
ktmstyled 10-11-2006 12:19 Print reply
Posts: 1806
ik dacht dat de oude compressieverhouding aan de lage kant was dus wil mijn compressie iets verhogen en dan verschillende verbrandingskamers gaan testen met allemaal dezelfde verhouding zat zelf te denken aan 1:13 zodat hij het in zen 6 net iets beter baas kan

ik had het er met mijn leraar over en hij zij ook dat de brommer iets meer compressie zou hebben door de kop iets lager te maken maar dat was niet egt goed mogenlijk volgens hem dus lossen we het zo op

Dit bericht is gewijzigd door ktmstyled op 10-11-2006 om 12:21 uur.
 
going sideways!

Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved