Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinders tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39883 - Cilinders tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 9-11-2006 14:20 Print topicpost

Posts: 6438
Ik wil graag cilinders gaan tunen. Na een paar uitlaat poortjes bijgewerkt te hebben wil ik ook graag spoelpoorten en inlaat poorten gaan aanpassen en e.v.t een boostpoort gaan aanbrengen Om meteen me nsr cilinder te gaan verneuken die mooi door john is getuned vind ik een beetje sund dus begin ik maar met mijn puch

Ik wil beginnen om de wat te leren hoe ik de spoelpoorten moet gaan aanpassen.
Hier heb ik een haakse frees voor nodig heb ik gelezen. zijn er ook nog andere gereedschappen waar ik het mee kan doen?

Nu moet ik dus eerst de timingen gaan berekenen? en nieuwe timingen gaan berekenen hoe het moet worden hoe doe ik dit?

Handige links zijn welkom. Ik heb al veel op internet gezocht maar krijg veel informatie waar van ik nog niet veel snap.
 

THOMASJEUHHH 9-11-2006 15:44 Print reply

Posts: 4159
euhm probeer zowiezo op gare puch cilindertjes ofzo,
en gebruik professioneel gereedschap, en je moet wel weten waar je mee bezig bent,
 
bwoaahhppp,,..
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 9-11-2006 15:45 Print reply

Posts: 13700
lees de faq eens door, wijst zich vanzelf, terug rekenen is ook niet zo moeilijk
 
geert-nsr 9-11-2006 15:47 Print reply

Posts: 6438
http://hobby.marktpl...oll_to_image=1#photo

zal dit gaan lukken voor de spoelpoorten te bewerken?
of heb ik egt zo'n haaksekop nodig?
zoeen dus: http://img387.images...7/351/handvat4wo.jpg
die passen niet zo op de dremel heb ik gelezen wat moet je daar aan pasmaken?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 9-11-2006 15:48 Print reply

Posts: 13700
die zal niet echt in een 50cc cilinder gaan met een boring van 40mm
 
2takt Gangster 9-11-2006 15:50 Print reply

Posts: 1147
denk ook aan de verschillende soorten (bitjes) die je nodig hebt want voor nicalsil cilinders worden andere soort bitjes gebruikt (had het er laatst over met de brommerboer)

en tunen zit hem vooral in het bereken.

(goed gereedschap om te tunen is verschrikkelijk duur) wat vaak gebruikt word is het gereedschap wat ze bij de tandaards ook hebben op luchtdruk.

verder zou ik bullet ff inboxe of lude of john huiben.
zei kunnen je vast precies vertellen wat je nodig bent

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-11-2006 om 15:52 uur.
 
Sypie_Honda 9-11-2006 15:53 Print reply

Posts: 13830
als je nu eerst het boek "2-stroke tuning" van A graham Bell koopt, en dat doorleest. weet je al een heel stuk meer.

en voorderest, een beetje mee lezen op het 2-stroke tuning forum steek je ook veel van op!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
agent orange 9-11-2006 15:55 Print reply

Posts: 1180
ergens een oud tandarts setje regelen als dat dat kan, dat zou ideaal zijn, alleen moet je dan wel nog kijken of dat je daar de opzetstukjes voor een schappelijke prijs voor kan krijgen
 
Gideon 9-11-2006 15:58 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
als je nu eerst het boek "2-stroke tuning" van A graham Bell koopt, en dat doorleest. weet je al een heel stuk meer.

en voorderest, een beetje mee lezen op het 2-stroke tuning forum steek je ook veel van op!


Of je leest het op internet lmfd:

http://members.home....ormance%20Tuning.pdf
 
SSTjoener
geert-nsr 9-11-2006 15:58 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
die zal niet echt in een 50cc cilinder gaan met een boring van 40mm

ik moet dus perse zo'n haakse kop hebben om de spoelpoorten te bewereken? deze dus:http://img387.images...7/351/handvat4wo.jpg

maar die moet je ook aanpassen op je dremel las ik op 2stroke.
wat moet je er precies aanpassen dan?
 
geert-nsr 9-11-2006 16:01 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


Of je leest het op internet lmfd:

http://members.home....ormance%20Tuning.pdf

tnx hier heb ik wat aan
 
Gideon 9-11-2006 16:04 Print reply

Posts: 6855
Zou het wel even downloaden als ik jou was, ipv het alleen in je favorieten te zitten, voor het geval de site off gaat
 
SSTjoener
geert-nsr 9-11-2006 16:07 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
Zou het wel even downloaden als ik jou was, ipv het alleen in je favorieten te zitten, voor het geval de site off gaat

heb al gedownload
 
Almer 9-11-2006 19:31 Print reply

Posts: 3325
Wat ook een erg leuk stukje gereedschap is, is een oude tandartsboor Deze gebruikt mijn oude baas hiervoor, en geloof me, die zijn echt focking precies Misschien nog wel preciezer als een haakse frees.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Scozzisa 9-11-2006 19:35 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Wat ook een erg leuk stukje gereedschap is, is een oude tandartsboor Deze gebruikt mijn oude baas hiervoor, en geloof me, die zijn echt focking precies Misschien nog wel preciezer als een haakse frees.


klopt, heb ik meer van gehoord...

maar kom maar eens aan zown oude tandartsboor.. afgedankt zijn die krengen ook nog goud waard (chirurgisch gereedschap)

zelf gebruik ik gewoon dremelsetje, nooit problemen mee als je maar geduld genoeg hebt

 
BSTS 9-11-2006 19:49 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


klopt, heb ik meer van gehoord...

maar kom maar eens aan zown oude tandartsboor.. afgedankt zijn die krengen ook nog goud waard (chirurgisch gereedschap)

zelf gebruik ik gewoon dremelsetje, nooit problemen mee als je maar geduld genoeg hebt




met dremel kom je niet overal bij
 
sprintjah

Dit topic is 3780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved