Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nuttige setup dt50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39876 - nuttige setup dt50mx
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cmtheman 9-11-2006 16:56 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
dus gewoon als je veel vermogen gaat gebruiken een dt80mx blokje op de kop tikken en klaar is kees

(en als alternatief langere veren erop zetten (meer druk) en ringetjes onder de moeren, dan wordt hij ook zwaarder)


 
ZAC #802, KNMV #82
Hells Hobbit 9-11-2006 16:56 Print reply

Posts: 1793
extra gevoerde plaat past niet, extra stalen plaat nèt
 
cmtheman 9-11-2006 16:56 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
extra plaat in ori huis gaat idd niet, die steekt er dan volledig uit en blijft hangen in de inkepingen in je huis

je kan ook een 80 blok kopen en daar je cilinder opzetten, slag is hetzelfde enzo (of blok er meteen zo onderdouwen, heb je ook vermogen)

(geen dt/rd80lc he dat blok is anders)


 
ZAC #802, KNMV #82
spinechiller 9-11-2006 22:17 Print reply

Posts: 509
het ging over een cilinder, neit over mijn koppeling

is een 60 cc met orginele uitlaat en tandwielverhouding (welke is beste ) met een 16 mm en 3 plaats koppeling beetje leuk?
 
honda cr project...
ferencz 9-11-2006 22:20 Print reply
Posts: 275
yamaha dt's zijn gewoon niet de goeie brommers op snel te laten lopen, je krijgt problemen en dan ook veel problemen met de koppeling en dan heb je ook nog die dramatische ontsteking
Je moet zowieso geen 70cc kopen (moet je wel zelf weten maar ik had het niet gedaan), maar je kunt beter een 80 blokje kopen en die beetje tunen enz. dat loopt vele malen beter als een 70cc fucked up blok
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
spinechiller 9-11-2006 22:43 Print reply

Posts: 509
ja, mischien maar rond de 70 km/u zou die toch wel moeten kunnen?

heb nu alles standaart behalve koppeling en uitlat, die is ontgrenst.

suggesties?

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 9-11-2006 om 22:43 uur.
 
honda cr project...
ferencz 9-11-2006 22:47 Print reply
Posts: 275
als je een goeie 70 uitlaat hebt en je koppeling goed hebt verstevigd kan 70 makkelijk En dan kan die zelfs ook nog aardig gaan lopen voor een dt 70 / 75 wel halen, en als je 'm iets kietelt dan moet ie de 80 heel misschien kunnen halen met goeie vertanding
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
spinechiller 9-11-2006 22:50 Print reply

Posts: 509
als ik nou een 60 cc koop met mijn setup:

16 mm ikuni 2 bouts
ori ontgrenste uitlaat
13/46 twv
ori luchtfilter

hoe hard zou dat gaan, of zou dat lekker trekken, ik vindt deze 50 al goed trekken in ieder geval.
 
honda cr project...
Hells Hobbit 10-11-2006 0:35 Print reply

Posts: 1793
je achtertandwiel is vrij groot, ik had 13 44 geloof ik.
dus het zal inderdaad lekker trekken.

ik had een 65cc gietijzer cillinder
16mm carburateur
13x 44
ori luchtfilter
luaho uitlaat

dat liep 70, en zonder overtoeren te maken 65, en trok hard.
 
bereheer 10-11-2006 9:36 Print reply

Posts: 1901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
extra plaat in ori huis gaat idd niet, die steekt er dan volledig uit en blijft hangen in de inkepingen in je huis

je kan ook een 80 blok kopen en daar je cilinder opzetten, slag is hetzelfde enzo (of blok er meteen zo onderdouwen, heb je ook vermogen)

(geen dt/rd80lc he dat blok is anders)





kan er inderdaad zo onder, alleen de 50 of 70cc van de 50 blokjes passen niet op het 80-blok. De tapeinden staat te ver uit elkaar. De slag is trouwens ook anders
 
bloaze manne, meej diene woage!
-Tom- 10-11-2006 9:55 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ferencz
yamaha dt's zijn gewoon niet de goeie brommers op snel te laten lopen, je krijgt problemen en dan ook veel problemen met de koppeling en dan heb je ook nog die dramatische ontsteking
Je moet zowieso geen 70cc kopen (moet je wel zelf weten maar ik had het niet gedaan), maar je kunt beter een 80 blokje kopen en die beetje tunen enz. dat loopt vele malen beter als een 70cc fucked up blok

koppeling is gewoon een kwestie van afstellen en niet met ouwe meuk lopen werken.
Koop een setje originele koppelingsplaten en duw er een extra stalen plaat bij en vervang je koppelingsveren en je koppelingshevel/wormpje. En gebruik goede olie. Dan slipt 'ie echt niet meer.
Ontsteking is bullshit, fs1 heeft dezelfde onsteking en die van mij loopt al honderden kilometers probleemloos 85+ (90 km/h als 't moet, op de GPS)

 
FTS Member

Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved