Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nuttige setup dt50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39876 - nuttige setup dt50mx
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cmtheman 9-11-2006 16:42 Print reply

Posts: 2710
en een dt heeft niet zo'n sterke koppeling, staan ze om bekend dat als je er wat vermogen op gooit hij heel snel door gaat slippen
 
ZAC #802, KNMV #82
ferencz 9-11-2006 16:43 Print reply
Posts: 275
ja indd , de dt'tjes staan bekend om hun onstekingen en koppelings die zijn erg slecht bij die dingen.
Dus als je meer vermogen hebt, heb je de kans dat je de koppeling moet verzwaren
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
2takt Gangster 9-11-2006 16:44 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ferencz
ja indd , de dt'tjes staan bekend om hun onstekingen en koppelings die zijn erg slecht bij die dingen.
Dus als je meer vermogen hebt, heb je de kans dat je de koppeling moet verzwaren


verzwaren ???

gwn 4 plaats van maken uit 80 blok of ringetjes onder de veertjes dan slipt hij niet zo snel

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-11-2006 om 16:45 uur.
 
cmtheman 9-11-2006 16:45 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]


verzwaren ???

gwn 4 plaats van maken uit 80 blok of ringetjes onder de veertjes dan slipt hij niet zo snel

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-11-2006 om 16:45 uur.


slipt hij nog steeds als je er veel vermogen op gooit, dan is dat niet genoeg, soms heb je zelfs een 4-plaats koppeling met ringetjes erom, zo slecht is de koppeling
 
ZAC #802, KNMV #82
Hells Hobbit 9-11-2006 16:46 Print reply

Posts: 1793
ontsteking is p0rn ja!,

maar koppeling is afkomstig van een fs1,
die hebben max 60cc en dan met weinig kracht onderin, weinig koppel, maar wel veel toeren, daar is de koppeling prima voor.

voor een 70cc crosser dus totaal niet.
ik legde altijd van die gordijn oogjes (waar ik het schroef gedeelte afgeslepen had) onder de koppelings veertjes. dat paste precies, en dan worden de veren zon 5mm verder ingedrukt van, dat is zon 5/30 = 1/6 meer koppelings wrijving.

als dat niet voldoende is moet je aan een 80cc koppeling gaan denken, die zijn zwaarder.
 
cmtheman 9-11-2006 16:47 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
ontsteking is p0rn ja!,

maar koppeling is afkomstig van een fs1,
die hebben max 60cc en dan met weinig kracht onderin, weinig koppel, maar wel veel toeren, daar is de koppeling prima voor.

voor een 70cc crosser dus totaal niet.
ik legde altijd van die gordijn oogjes (waar ik het schroef gedeelte afgeslepen had) onder de koppelings veertjes. dat paste precies, en dan worden de veren zon 5mm verder ingedrukt van, dat is zon 5/30 = 1/6 meer koppelings wrijving.

als dat niet voldoende is moet je aan een 80cc koppeling gaan denken, die zijn zwaarder.


80cc koppeling is identiek alleen 1 plaat meer, voor de rest is hij hetzelfde en ook zelfde platen, maar is idd een stuk beter dan de 3-plaats uit standaard 50cc blok
 
ZAC #802, KNMV #82
ferencz 9-11-2006 16:48 Print reply
Posts: 275
ja dt is beetje **** met die koppelings, maar je kunt wel met normale koppeling doorrijden, maar lijkt me geen goed idee Slijt zooo snel en het rijdt niet eens fijn
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
S1lv3r 9-11-2006 16:48 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
opzich niet, maar als je erg veel vermogen hebt kan je koppeling gaan slippen en dan moet je een ZWAARDERE koppeling nemen. alleen meer platen heeft niet zo veel zin.


eh, dan laten veel mensen met een honda zeker hun koppeling voor de grap uitdraaien om er een extra plaat bij te kunnen steken wat toch niet helpt.

lijkt me sterk

en wat versta jij onder een ZWAARDERE koppeling?
 
cmtheman 9-11-2006 16:49 Print reply

Posts: 2710
koppeling met plaat erbij scheelt al een hoop (zoals ze op de 80cc dtmx zitten) en als je daar een 110cc op legt wil hij ook nog wel eens slippen en dan kan je er nog ringetjes onder doen, dat scheelt en gaat een tijd goed
 
ZAC #802, KNMV #82
Hells Hobbit 9-11-2006 16:51 Print reply

Posts: 1793
puur een plaat erbij propen helpt niet,

het is het feit dat je door een extra plaat de veertjes verder indrukt waar hij zwaarder van gaat.

probeer maar eens een tafel met 4poten over de grond te schuiven,
en zaag er dan maar eens een poot af, zal net zo zwaar gaan.

je moet het gewicht op de tafel ( of veerdruk) aanpassen wil het zwaarder gaan. En laat een veer nu meer veerdruk leveren als je hem verder indrukt ,

met een extra plaat druk je de veren verder in.
feit is wel dat je koppelings platen (per stuk!) minder snel slijten als je er een bij zet.

@cm the man: standaard dt is 2plaats hoor...
of je moet de stalen plaat in het midden mee tellen maar dat doet men doorgaans niet.

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 9-11-2006 om 16:52 uur.
 
ferencz 9-11-2006 16:52 Print reply
Posts: 275
om te verzwaren kan je er het beste een ringetje onder knallen jah
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
cmtheman 9-11-2006 16:52 Print reply

Posts: 2710
dus gewoon als je veel vermogen gaat gebruiken een dt80mx blokje op de kop tikken en klaar is kees

(en als alternatief langere veren erop zetten (meer druk) en ringetjes onder de moeren, dan wordt hij ook zwaarder)
 
ZAC #802, KNMV #82
Hells Hobbit 9-11-2006 16:53 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
koppeling met plaat erbij scheelt al een hoop (zoals ze op de 80cc dtmx zitten) en als je daar een 110cc op legt wil hij ook nog wel eens slippen en dan kan je er nog ringetjes onder doen, dat scheelt en gaat een tijd goed


er is een maximum รจ als je een (dikke, zoals ik) ring onder de koppeling legt zijn de veertjes al bijna helemaal ingedrukt, als je dan nog een plaat enz erbij douwt kan je niet meer ontkoppelen omdat de veerwindingen al helemaal tegen elkaar zitten.

let daar wel ff op.

en bij een extra stalen plaat bij DT wil de buitenste gevoerde plaat nog wel eens eruit vallen of klem komen te zitten tussen het huis en de druk verdeler ding geval flens.

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 9-11-2006 om 16:54 uur.
 
cmtheman 9-11-2006 16:55 Print reply

Posts: 2710
extra plaat in ori huis gaat idd niet, die steekt er dan volledig uit en blijft hangen in de inkepingen in je huis

je kan ook een 80 blok kopen en daar je cilinder opzetten, slag is hetzelfde enzo (of blok er meteen zo onderdouwen, heb je ook vermogen)

(geen dt/rd80lc he dat blok is anders)
 
ZAC #802, KNMV #82
S1lv3r 9-11-2006 16:55 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
puur een plaat erbij propen helpt niet,

het is het feit dat je door een extra plaat de veertjes verder indrukt waar hij zwaarder van gaat.

probeer maar eens een tafel met 4poten over de grond te schuiven,
en zaag er dan maar eens een poot af, zal net zo zwaar gaan.

je moet het gewicht op de tafel ( of veerdruk) aanpassen wil het zwaarder gaan. En laat een veer nu meer veerdruk leveren als je hem verder indrukt ,

met een extra plaat druk je de veren verder in.
feit is wel dat je koppelings platen (per stuk!) minder snel slijten als je er een bij zet.

@cm the man: standaard dt is 2plaats hoor...
of je moet de stalen plaat in het midden mee tellen maar dat doet men doorgaans niet.

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 9-11-2006 om 16:52 uur.


wat een vergelijking

extra plaat helpt zeker wel, meer platen is meer wrijving = beter grip, leg maar eens 10 tijdschriften op elkaar, en probeer de onderste eronderweg te trekken, doe nu hetzelfde met 5 tijdschriften opelkaar. ofzo

 

Dit topic is 1627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved