Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #39876 - nuttige setup dt50mx
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 1626 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
spinechiller |
8-11-2006 22:40 |
Posts: 509 |
hallo, ik had een vraag:
ik rij nu een tijd rond met HELEMAAL orginele setup van een dt50mx behalve tandwielen, die zijn 13/46
maar nu is mijn vraag: nu heeft mijn brommer rond de 4000 toeren een flinke powerband, hij trekt dan heerlijk. voor een 50 cc dan hé. maar ik wil er dus 70cc op leggen, heeft dit veel zin met een orignele uitlaat, dus dat ik een vroege powerband heb en dan redelijk zwaar vertand waardoor ie toch redelijk hard gaat ( rond de 75/80 ) is dit mogelijk of moet je ook meteen een andere uitlaat als je een 70 cc erop legt?
groeten, Mike
|
|
honda cr project... |
|
HayeSM |
8-11-2006 22:43 |
Posts: 3052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
hallo, ik had een vraag:
ik rij nu een tijd rond met HELEMAAL orginele setup van een dt50mx behalve tandwielen, die zijn 13/46
maar nu is mijn vraag: nu heeft mijn brommer rond de 4000 toeren een flinke powerband, hij trekt dan heerlijk. voor een 50 cc dan hé. maar ik wil er dus 70cc op leggen, heeft dit veel zin met een orignele uitlaat, dus dat ik een vroege powerband heb en dan redelijk zwaar vertand waardoor ie toch redelijk hard gaat ( rond de 75/80 ) is dit mogelijk of moet je ook meteen een andere uitlaat als je een 70 cc erop legt?
groeten, Mike
is mogelijk, maar ik zou geweoon ff snel uitlaatje halen voor je 50cc, scheelt ook al veel vergeleken met ori spul
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
Kees de Jong |
8-11-2006 22:45 |
Posts: 1881 |
Ik neem aan dat je weet dat de uitlaat op de foto in je profiel niet origineel is?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
spinechiller |
8-11-2006 22:54 |
Posts: 509 |
jah is een oude foto, dat was een luhao hogedruk, maar toen ik die luhao had had hij bijna geen powerband pas bij de 8000 toeren ofzo, en ik houd mijn brommer het liefst laagtoerig, of weten jullie een betere oplossing?
Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 22:54 uur.
|
|
honda cr project... |
|
Kees de Jong |
8-11-2006 23:00 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
jah is een oude foto, dat was een luhao hogedruk, maar toen ik die luhao had had hij bijna geen powerband pas bij de 8000 toeren ofzo, en ik houd mijn brommer het liefst laagtoerig, of weten jullie een betere oplossing?
Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 22:54 uur.
Neem een laagtoerige 70 een originele ontgrenste uitlaat en een 16 mm of wat groter (verbruik) en vergeet je koppeling niet.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
spinechiller |
8-11-2006 23:02 |
Posts: 509 |
de uitlaat die ik nu heb is ontgrenst en ik heb een 16 mm, welke cilinder raad je me aan? ( merk )
ook heb ik 3 plaats koppeling
Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 23:02 uur.
|
|
honda cr project... |
|
Gideon |
8-11-2006 23:03 |
Posts: 6855 |
met std uilaat op 70c heb je afaik juist veel koppel?
|
|
SSTjoener |
|
cmtheman |
8-11-2006 23:04 |
Posts: 2710 |
4-plaats koppeling, 14mm carb (of 16mm nog beter) een ori ontgrensde of luhao vierkantig model
een goede 50snel scheelt ook al veel
en tandwielen 14-52
bij mij reed dit 65-70 en trok super, je kan er dan nog het een en ander veranderen dat hij harder rijdt of harder trekt, maar is goede setup en zo rij je niet je krukas kapot
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Kees de Jong |
8-11-2006 23:12 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
de uitlaat die ik nu heb is ontgrenst en ik heb een 16 mm, welke cilinder raad je me aan? ( merk )
ook heb ik 3 plaats koppeling
Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 23:02 uur.
Gewoon een airsal ofzo?
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Jeffrey_Honda |
9-11-2006 8:56 |
Posts: 59 |
ja bijvoorbeeld
|
|
zundapp ks50!! |
|
dree |
9-11-2006 12:32 |
Posts: 150 |
je kan beter een 65 cc neme die kost maar 45 euro plus zuigers enz
goed koopje en hij loopt dan zo tege de 80/90
|
|
|
|
khaz |
9-11-2006 12:48 |
Posts: 1450 |
wel een stuk minder koppel hoor
Quote: Oorspronkelijk gepost door: k33s
Ik neem aan dat je weet dat de uitlaat op de foto in je profiel niet origineel is?
die uitlaat heb jij ook! ligt nog bij mij
(sorry voor de offtopic)
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 9-11-2006 om 12:50 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
Hells Hobbit |
9-11-2006 13:02 |
Posts: 1793 |
ik zou gaan voor 16mm plus zon vierkante luaho en een 50euro dure/goedkope 65cc gietijzer cillinder van Kstar.
daarmee rijdt je zon 70/80 met stevige trek kracht.
|
|
|
|
dr.2takt |
9-11-2006 13:18 |
Posts: 314 |
hey als je nog een 70cc zoekt voor je dt ik heb nog wel een 70cc polini liggen
hebje interesse pm me dan maar
|
|
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien |
|
Seren |
9-11-2006 13:27 |
Posts: 94 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
4-plaats koppeling, 14mm carb (of 16mm nog beter) een ori ontgrensde of luhao vierkantig model
een goede 50snel scheelt ook al veel
en tandwielen 14-52
bij mij reed dit 65-70 en trok super, je kan er dan nog het een en ander veranderen dat hij harder rijdt of harder trekt, maar is goede setup en zo rij je niet je krukas kapot
Hey, maakt het uit hoeveel plaats koppeling je hebt voor een cilinder??
|
|
|
|
Hells Hobbit |
9-11-2006 13:59 |
Posts: 1793 |
opzich niet, maar als je erg veel vermogen hebt kan je koppeling gaan slippen en dan moet je een ZWAARDERE koppeling nemen. alleen meer platen heeft niet zo veel zin.
|
|
|
|
Dit topic is 1626 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|