Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nuttige setup dt50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39876 - nuttige setup dt50mx
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spinechiller 8-11-2006 22:40 Print topicpost

Posts: 509
hallo, ik had een vraag:

ik rij nu een tijd rond met HELEMAAL orginele setup van een dt50mx behalve tandwielen, die zijn 13/46

maar nu is mijn vraag: nu heeft mijn brommer rond de 4000 toeren een flinke powerband, hij trekt dan heerlijk. voor een 50 cc dan hé. maar ik wil er dus 70cc op leggen, heeft dit veel zin met een orignele uitlaat, dus dat ik een vroege powerband heb en dan redelijk zwaar vertand waardoor ie toch redelijk hard gaat ( rond de 75/80 ) is dit mogelijk of moet je ook meteen een andere uitlaat als je een 70 cc erop legt?

groeten, Mike
 
honda cr project...

HayeSM 8-11-2006 22:43 Print reply

Posts: 3052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
hallo, ik had een vraag:

ik rij nu een tijd rond met HELEMAAL orginele setup van een dt50mx behalve tandwielen, die zijn 13/46

maar nu is mijn vraag: nu heeft mijn brommer rond de 4000 toeren een flinke powerband, hij trekt dan heerlijk. voor een 50 cc dan hé. maar ik wil er dus 70cc op leggen, heeft dit veel zin met een orignele uitlaat, dus dat ik een vroege powerband heb en dan redelijk zwaar vertand waardoor ie toch redelijk hard gaat ( rond de 75/80 ) is dit mogelijk of moet je ook meteen een andere uitlaat als je een 70 cc erop legt?

groeten, Mike



is mogelijk, maar ik zou geweoon ff snel uitlaatje halen voor je 50cc, scheelt ook al veel vergeleken met ori spul
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Kees de Jong 8-11-2006 22:45 Print reply

Posts: 1881
Ik neem aan dat je weet dat de uitlaat op de foto in je profiel niet origineel is?
 
7 seconden, of 21 gram
spinechiller 8-11-2006 22:54 Print reply

Posts: 509
jah is een oude foto, dat was een luhao hogedruk, maar toen ik die luhao had had hij bijna geen powerband pas bij de 8000 toeren ofzo, en ik houd mijn brommer het liefst laagtoerig, of weten jullie een betere oplossing?

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 22:54 uur.
 
honda cr project...
Kees de Jong 8-11-2006 23:00 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
jah is een oude foto, dat was een luhao hogedruk, maar toen ik die luhao had had hij bijna geen powerband pas bij de 8000 toeren ofzo, en ik houd mijn brommer het liefst laagtoerig, of weten jullie een betere oplossing?

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 22:54 uur.


Neem een laagtoerige 70 een originele ontgrenste uitlaat en een 16 mm of wat groter (verbruik) en vergeet je koppeling niet.
 
7 seconden, of 21 gram
spinechiller 8-11-2006 23:02 Print reply

Posts: 509
de uitlaat die ik nu heb is ontgrenst en ik heb een 16 mm, welke cilinder raad je me aan? ( merk )

ook heb ik 3 plaats koppeling

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 23:02 uur.
 
honda cr project...
Gideon 8-11-2006 23:03 Print reply

Posts: 6855
met std uilaat op 70c heb je afaik juist veel koppel?
 
SSTjoener
cmtheman 8-11-2006 23:04 Print reply

Posts: 2710
4-plaats koppeling, 14mm carb (of 16mm nog beter) een ori ontgrensde of luhao vierkantig model

een goede 50snel scheelt ook al veel

en tandwielen 14-52

bij mij reed dit 65-70 en trok super, je kan er dan nog het een en ander veranderen dat hij harder rijdt of harder trekt, maar is goede setup en zo rij je niet je krukas kapot
 
ZAC #802, KNMV #82
Kees de Jong 8-11-2006 23:12 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
de uitlaat die ik nu heb is ontgrenst en ik heb een 16 mm, welke cilinder raad je me aan? ( merk )

ook heb ik 3 plaats koppeling

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-11-2006 om 23:02 uur.


Gewoon een airsal ofzo?

 
7 seconden, of 21 gram
Jeffrey_Honda 9-11-2006 8:56 Print reply
Posts: 59
ja bijvoorbeeld

 
zundapp ks50!!
dree 9-11-2006 12:32 Print reply
Posts: 150
je kan beter een 65 cc neme die kost maar 45 euro plus zuigers enz
goed koopje en hij loopt dan zo tege de 80/90

 
khaz 9-11-2006 12:48 Print reply

Posts: 1450
wel een stuk minder koppel hoor


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
Ik neem aan dat je weet dat de uitlaat op de foto in je profiel niet origineel is?


die uitlaat heb jij ook! ligt nog bij mij
(sorry voor de offtopic)

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 9-11-2006 om 12:50 uur.
 
HPI |w00t
Hells Hobbit 9-11-2006 13:02 Print reply

Posts: 1793
ik zou gaan voor 16mm plus zon vierkante luaho en een 50euro dure/goedkope 65cc gietijzer cillinder van Kstar.

daarmee rijdt je zon 70/80 met stevige trek kracht.
 
dr.2takt 9-11-2006 13:18 Print reply

Posts: 314
hey als je nog een 70cc zoekt voor je dt ik heb nog wel een 70cc polini liggen

hebje interesse pm me dan maar
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
Seren 9-11-2006 13:27 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
4-plaats koppeling, 14mm carb (of 16mm nog beter) een ori ontgrensde of luhao vierkantig model

een goede 50snel scheelt ook al veel

en tandwielen 14-52

bij mij reed dit 65-70 en trok super, je kan er dan nog het een en ander veranderen dat hij harder rijdt of harder trekt, maar is goede setup en zo rij je niet je krukas kapot




Hey, maakt het uit hoeveel plaats koppeling je hebt voor een cilinder??

 
Hells Hobbit 9-11-2006 13:59 Print reply

Posts: 1793
opzich niet, maar als je erg veel vermogen hebt kan je koppeling gaan slippen en dan moet je een ZWAARDERE koppeling nemen. alleen meer platen heeft niet zo veel zin.
 

Dit topic is 1626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved