Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 160cc polini kit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39873 - 160cc polini kit
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 8-11-2006 21:33 Print topicpost

Posts: 6498
heb mischien plannen om in de toekomst voor cagiva mito een 160cc polini kit aan te schaffen alleen ik hoorde iemand zeggen dat ze nogal vaak in elkaar lopen
heeft iemand hier ervaring mee?
alleen reageren met nuttige dingen en hou het ontopic
 
oud

vroembroem 8-11-2006 21:34 Print reply
Posts: 617
kweenie of je dit nuttig vind, maar bijna al die 125 blokjes lopen volges mij snel in de soep met die 160 cc kits. k denk dat je beter naar een andere pijp en ciltuning en dergelijke moet kijken. kun je ook nog best wel wat vermogen winnen
 
Neluhz 8-11-2006 21:37 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
kweenie of je dit nuttig vind, maar bijna al die 125 blokjes lopen volges mij snel in de soep met die 160 cc kits.

als je dat nou eens onderbouwt, in plaats van zomaar iets te schreeuwen?
 
tsxj oran 8-11-2006 21:39 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]

als je dat nou eens onderbouwt, in plaats van zomaar iets te schreeuwen?

hou het even rustig jongens maar onderbouw het wel ff, heb je ervaring of denk je maar wat?
 
oud
BIET 8-11-2006 21:41 Print reply

Posts: 22355
ik lees vaak wel sjit op internet enzow, dan lees ik altijd dat die mense altijd helemaal blij zijn met het vermogen enzow, mar ik zie nooit staan dat het daarna al snel naar de klote gaat ofzow.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
vroembroem 8-11-2006 21:44 Print reply
Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]

als je dat nou eens onderbouwt, in plaats van zomaar iets te schreeuwen?


damn sorry hoor, maar eigenlijk kan ik het niet echt onderbouwen. daarom zeg ik of het wel nuttig of niet vind. maar wat biet zegt, ik heb juist wel paar keer gelezen dat het niet echt lang mee gaat.
ik zou iig eerder ciltuning en ander carb en pijpje kijken dan 160cc enzo.
 
BSTS 8-11-2006 21:44 Print reply

Posts: 4241
ik heb zelf in een motor zaak gewerkt.
en daar bouwden wij wel eens big-bore kitjes op motoren.

grote boring dus.

ik weet dat het niet om het zelfde type motor gaat, maar vaak met grotere cilinders lopen de bigends eruit.
ik heb zelf wel eens gezien dat een blok los kwam waar 2 delen krukas los in lagen.


dus ik zou het niet doen, omdat vaak de bigends het niet aan kunnen.
 
sprintjah
scooterkiller 8-11-2006 21:46 Print reply

Posts: 2987
De kit die je bedoeld ken ik en heeft inderdaad kwaaltjes, mooi geluid veel vermogen maar de kwaliteit is niet zo, roken ook flink.

Gaat inderdaad snel stuk.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Jarco 8-11-2006 21:47 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik heb zelf in een motor zaak gewerkt.
en daar bouwden wij wel eens big-bore kitjes op motoren.

grote boring dus.

ik weet dat het niet om het zelfde type motor gaat, maar vaak met grotere cilinders lopen de bigends eruit.
ik heb zelf wel eens gezien dat een blok los kwam waar 2 delen krukas los in lagen.


dus ik zou het niet doen, omdat vaak de bigends het niet aan kunnen.


tja noem de rest van de setup eens dan?
dus een ander big end(beter/sterker?) zou het op kunnen lossen?

 
crosswaus 8-11-2006 21:47 Print reply
Posts: 137
ik zou het nie doen als ik jou was ten eerste kost achterlijk veel geld , je krijgt er alleen maar meer kracht onderin mee je top blijft bijna hetzelfde meschien iets harder
dat is mijn ervaring ik hat een aprilia af1 125

Gr
 
tsxj oran 8-11-2006 21:51 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosswaus
ik zou het nie doen als ik jou was ten eerste kost achterlijk veel geld , je krijgt er alleen maar meer kracht onderin mee je top blijft bijna hetzelfde meschien iets harder
dat is mijn ervaring ik hat een aprilia af1 125

Gr

lijkt me dat je ook wat sneller optrekt en top is niet echt belangrijk omdat ik die toch niet haal
 
oud
Jarco 8-11-2006 21:52 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosswaus
ik zou het nie doen als ik jou was ten eerste kost achterlijk veel geld , je krijgt er alleen maar meer kracht onderin mee je top blijft bijna hetzelfde meschien iets harder
dat is mijn ervaring ik hat een aprilia af1 125

Gr


dus je wilt zeggen dat je nauwelijks verschil krijgt als je een 160 cc cilinder monteerd i.p.v een 125 ?
Lijkt me raar, zeker als je een andere uitlaat/carb erbij monteerd, en je carters ff netjes aanpast op de 160 cc.

 
Neluhz 8-11-2006 21:57 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik heb zelf in een motor zaak gewerkt.
en daar bouwden wij wel eens big-bore kitjes op motoren.

grote boring dus.

ik weet dat het niet om het zelfde type motor gaat, maar vaak met grotere cilinders lopen de bigends eruit.
ik heb zelf wel eens gezien dat een blok los kwam waar 2 delen krukas los in lagen.


dus ik zou het niet doen, omdat vaak de bigends het niet aan kunnen.


vooropgesteld: ts wil zijn motor opvoeren
dan heeft hij de keuze uit een paar verschillende dingen: andere uitlaat en carb en cilinder laten tunen, waardoor je veel meer toeren gaat maken=meer slijtage.

2e keuze; big bore kit: meer vermogen bij minder toeren en minder slijtage, en met een goede afstelling en eventueel en ander bigend, maar wsl is dat helemaal niet nodig, gewoon langer meegaan en lekker rijden.
 
crosswaus 8-11-2006 21:58 Print reply
Posts: 137
najah ik hat er dan nog een ander uitlaat bij en die 160cc dan carb opnieuw afgesteld liep 190 ongeveer maar wel veel trekkracht als je het egt goed doet dus cilinder tune en opmaat uitlaat grotere carb dan kun je der idd heel wat meer uit halen maar net wat ze hier al zegge je krukas is erg snel gaar mijn blok is dan ook in de soep gedraait
 
mr200r 8-11-2006 22:33 Print reply
Posts: 5122
Powerseal ,vhs en nog een paar bedrijven zeggen dat je beter de 125cc kunt behouden en wat tunen.
 
mr200r
PRO TUNING 9-11-2006 9:06 Print reply

Posts: 4000
De big-ends van een Cagiva zijn niet echt geweldig, een Cagiva crosser (waarvan de Mito is afgeleid) hield het ongeveer 15 uur uit met een big-end.

Probeer het eens met een big-end van een oude Yamaha crosser met de zelfde boring - slag - 56.00 x 50.6 mm

De Cagiva crossers, en dus ook de Mito zijn bijna replica`s van de oude Yamaha cross blokken.
 

Dit topic is 4016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved