vroembroem |
8-11-2006 21:34 |
Posts: 617 |
kweenie of je dit nuttig vind, maar bijna al die 125 blokjes lopen volges mij snel in de soep met die 160 cc kits. k denk dat je beter naar een andere pijp en ciltuning en dergelijke moet kijken. kun je ook nog best wel wat vermogen winnen
|
|
|
|
Neluhz |
8-11-2006 21:37 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
kweenie of je dit nuttig vind, maar bijna al die 125 blokjes lopen volges mij snel in de soep met die 160 cc kits.
als je dat nou eens onderbouwt, in plaats van zomaar iets te schreeuwen?
|
|
|
|
tsxj oran |
8-11-2006 21:39 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
als je dat nou eens onderbouwt, in plaats van zomaar iets te schreeuwen?
hou het even rustig jongens maar onderbouw het wel ff, heb je ervaring of denk je maar wat?
|
|
oud |
|
BIET |
8-11-2006 21:41 |
Posts: 22355 |
ik lees vaak wel sjit op internet enzow, dan lees ik altijd dat die mense altijd helemaal blij zijn met het vermogen enzow, mar ik zie nooit staan dat het daarna al snel naar de klote gaat ofzow.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
vroembroem |
8-11-2006 21:44 |
Posts: 617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
als je dat nou eens onderbouwt, in plaats van zomaar iets te schreeuwen?
damn sorry hoor, maar eigenlijk kan ik het niet echt onderbouwen. daarom zeg ik of het wel nuttig of niet vind. maar wat biet zegt, ik heb juist wel paar keer gelezen dat het niet echt lang mee gaat.
ik zou iig eerder ciltuning en ander carb en pijpje kijken dan 160cc enzo.
|
|
|
|
BSTS |
8-11-2006 21:44 |
Posts: 4241 |
ik heb zelf in een motor zaak gewerkt.
en daar bouwden wij wel eens big-bore kitjes op motoren.
grote boring dus.
ik weet dat het niet om het zelfde type motor gaat, maar vaak met grotere cilinders lopen de bigends eruit.
ik heb zelf wel eens gezien dat een blok los kwam waar 2 delen krukas los in lagen.
dus ik zou het niet doen, omdat vaak de bigends het niet aan kunnen.
|
|
sprintjah |
|
scooterkiller |
8-11-2006 21:46 |
Posts: 2987 |
De kit die je bedoeld ken ik en heeft inderdaad kwaaltjes, mooi geluid veel vermogen maar de kwaliteit is niet zo, roken ook flink.
Gaat inderdaad snel stuk.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Jarco |
8-11-2006 21:47 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik heb zelf in een motor zaak gewerkt.
en daar bouwden wij wel eens big-bore kitjes op motoren.
grote boring dus.
ik weet dat het niet om het zelfde type motor gaat, maar vaak met grotere cilinders lopen de bigends eruit.
ik heb zelf wel eens gezien dat een blok los kwam waar 2 delen krukas los in lagen.
dus ik zou het niet doen, omdat vaak de bigends het niet aan kunnen.
tja noem de rest van de setup eens dan?
dus een ander big end(beter/sterker?) zou het op kunnen lossen?
|
|
|
|
crosswaus |
8-11-2006 21:47 |
Posts: 137 |
ik zou het nie doen als ik jou was ten eerste kost achterlijk veel geld , je krijgt er alleen maar meer kracht onderin mee je top blijft bijna hetzelfde meschien iets harder
dat is mijn ervaring ik hat een aprilia af1 125
Gr
|
|
|
|
tsxj oran |
8-11-2006 21:51 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crosswaus
ik zou het nie doen als ik jou was ten eerste kost achterlijk veel geld , je krijgt er alleen maar meer kracht onderin mee je top blijft bijna hetzelfde meschien iets harder
dat is mijn ervaring ik hat een aprilia af1 125
Gr
lijkt me dat je ook wat sneller optrekt en top is niet echt belangrijk omdat ik die toch niet haal
|
|
oud |
|
Jarco |
8-11-2006 21:52 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crosswaus
ik zou het nie doen als ik jou was ten eerste kost achterlijk veel geld , je krijgt er alleen maar meer kracht onderin mee je top blijft bijna hetzelfde meschien iets harder
dat is mijn ervaring ik hat een aprilia af1 125
Gr
dus je wilt zeggen dat je nauwelijks verschil krijgt als je een 160 cc cilinder monteerd i.p.v een 125 ?
Lijkt me raar, zeker als je een andere uitlaat/carb erbij monteerd, en je carters ff netjes aanpast op de 160 cc.
|
|
|
|
Neluhz |
8-11-2006 21:57 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik heb zelf in een motor zaak gewerkt.
en daar bouwden wij wel eens big-bore kitjes op motoren.
grote boring dus.
ik weet dat het niet om het zelfde type motor gaat, maar vaak met grotere cilinders lopen de bigends eruit.
ik heb zelf wel eens gezien dat een blok los kwam waar 2 delen krukas los in lagen.
dus ik zou het niet doen, omdat vaak de bigends het niet aan kunnen.
vooropgesteld: ts wil zijn motor opvoeren
dan heeft hij de keuze uit een paar verschillende dingen: andere uitlaat en carb en cilinder laten tunen, waardoor je veel meer toeren gaat maken=meer slijtage.
2e keuze; big bore kit: meer vermogen bij minder toeren en minder slijtage, en met een goede afstelling en eventueel en ander bigend, maar wsl is dat helemaal niet nodig, gewoon langer meegaan en lekker rijden.
|
|
|
|
crosswaus |
8-11-2006 21:58 |
Posts: 137 |
najah ik hat er dan nog een ander uitlaat bij en die 160cc dan carb opnieuw afgesteld liep 190 ongeveer maar wel veel trekkracht als je het egt goed doet dus cilinder tune en opmaat uitlaat grotere carb dan kun je der idd heel wat meer uit halen maar net wat ze hier al zegge je krukas is erg snel gaar mijn blok is dan ook in de soep gedraait
|
|
|
|
mr200r |
8-11-2006 22:33 |
Posts: 5122 |
Powerseal ,vhs en nog een paar bedrijven zeggen dat je beter de 125cc kunt behouden en wat tunen.
|
|
mr200r |
|
PRO TUNING |
9-11-2006 9:06 |
Posts: 4000 |
De big-ends van een Cagiva zijn niet echt geweldig, een Cagiva crosser (waarvan de Mito is afgeleid) hield het ongeveer 15 uur uit met een big-end.
Probeer het eens met een big-end van een oude Yamaha crosser met de zelfde boring - slag - 56.00 x 50.6 mm
De Cagiva crossers, en dus ook de Mito zijn bijna replica`s van de oude Yamaha cross blokken.
|
|
|
|