Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dt50mx loopt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1372 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39860 - dt50mx loopt niet
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 16-11-2006 16:36 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
nope
punten gaan open en dicht



Als je het contactslot wilt uitsluiten moet je het zwart witte draadje wat vanaf je blok komt even los trekken.
 
7 seconden, of 21 gram
khaz 16-11-2006 17:39 Print reply

Posts: 1450
haha ey niet mijn topic stelen

maar ik zou ff een nieuwe bougie kopen en je carb schoonmaken
als dat niet werkt je ontsteking checken en uitlaat ontkolen


@kees ik heb gewoon ontstekingsdeel van de draad boom nagemaakt
om eventuele draadbreuken ook te checken

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-11-2006 om 17:40 uur.
 
HPI |w00t
TS80x LC Crosser 16-11-2006 17:43 Print reply
Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Mijn dt50mx doet nu ook heel vaag. Soms loopt die na 2keer kicken en soms pas na 10minuten 8eter elkaar kicke. Wete jullie misschien hoe dit komt.



ontsteking stellen

 
Mopar 16-11-2006 17:49 Print reply

Posts: 4772
Rechter krukas keering ligt eruit..

Ill bet 50 bucks
 
khaz 16-11-2006 17:51 Print reply

Posts: 1450
en daarom vonkt hij niet...
ik wil wel wedden!
 
HPI |w00t
Mopar 16-11-2006 17:54 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
en daarom vonkt hij niet...
ik wil wel wedden!


O sorry, k'had erover gelezen

Consensator vervangen.
 
khaz 16-11-2006 17:55 Print reply

Posts: 1450
been there, done that

gehele ontsteking al..

bleh ik wil rijden!
 
HPI |w00t
Kees de Jong 16-11-2006 17:56 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
been there, done that

gehele ontsteking al..

bleh ik wil rijden!


Je mag die van mij wel even proberen als je wilt, heb em nu toch niet nodig.

 
7 seconden, of 21 gram
Mopar 16-11-2006 17:56 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
been there, done that

gehele ontsteking al..

bleh ik wil rijden!


Dus..

Je hebt de hele ontsteking vervangen ?
Dus inc. de bobine enzo ?
 
khaz 16-11-2006 17:58 Print reply

Posts: 1450
nee dit was die andere die ik had liggen
was ook de ontstekingsspoel condensator en kontakten vervangen
en hij vonkte voor het demonteren

ik denk weer de bobine

maar ik had 3 hele verschillende liggen
1 met 3 aansluitingen en 1 met maar 2

maarja ik heb een nieuwe besteld


@mopar: ik heb 2 bobine's geprobeerd
degene waarmee hij dus kopt ging (was 1500 km oud)
en een oude waarvan ik verder niks weet


Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-11-2006 om 17:59 uur.
 
HPI |w00t
Mopar 16-11-2006 18:01 Print reply

Posts: 4772
Oke, en hij vonkt nog steeds niet zeg je..

Just in case,

Controleer je de vonk met de bobine kabel, of met de bougie ?

Vreemd..
weet je zeker dat je alles goed hebt aangesloten ?
Aarde enzo allemaal goed ?


 
khaz 16-11-2006 18:03 Print reply

Posts: 1450
met de bougie (met aarde)
Zo deed hij het eerst wel

ik weet zeker dat alles goed is aangesloten
is immers niet de eerste keer


ohjah btw
mijn ontstekings tijdstip was raar
tenminste het openen van de contact punten was na bdp
Maar zover kan het niet afwijken met een dt ontsteking

maar eerst maar aan het vonken krijgen

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-11-2006 om 18:05 uur.
 
HPI |w00t
Mopar 16-11-2006 18:07 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
met de bougie (met aarde)
Zo deed hij het eerst wel

ik weet zeker dat alles goed is aangesloten
is immers niet de eerste keer



Misschien ga ik nu de domste opmerking ooit maken, maar...


Zit je vliegwiel erop ?
( tjah, je weet het niet )

In dat geval

Misschien gewoon eens kijken zonder bougie kapje, misschien zit dat wel niet goed ofzo.

En je contacpuntjes netjes op 0.35~0.40mm zoals je al zei, erg vreemd...

Heb je het frame goed kaap gemaakt op de plek waar de bobine zit ?

Desnoods ff de boel doormeten, ik heb ook ooit eens een kabelbreuk gehad, gelukkig was ik daar zo achter..
Maar als je het nog niet hebt gedaan, gewoon even alle kabeltjes doormeten..
 
khaz 16-11-2006 18:09 Print reply

Posts: 1450
haha ja met vliegwiel natuurlijk

bougiekabel met kapje al vervangen
maar nieuwe is besteld

kabelbreuken heb ik wel geprobeerd uit te sluiten ..

ik gok zelf nu op de bobine weer
 
HPI |w00t
Mopar 16-11-2006 18:09 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz


ohjah btw
mijn ontstekings tijdstip was raar
tenminste het openen van de contact punten was na bdp
Maar zover kan het niet afwijken met een dt ontsteking

maar eerst maar aan het vonken krijgen

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 16-11-2006 om 18:05 uur.


En je weet dan zeker dat je ze op 0.40mm hebt staan ? ( 0.40mm is altijd goed )
Misschien staan je puntjes wel te krap, of zijn ze verschoven tijdens de boel aandraaien..
 

Dit topic is 2753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved