Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Big Bore Kit 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39846 - Big Bore Kit 70cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

The Boogieman 7-11-2006 15:06 Print topicpost

Posts: 117
Heej,

Is dit een leuke cilinder? De prijs is niet echt hoog, dus ik vraag me ook af of dit een goede cilinder is? Hebben mensen hier op het forum ervaring mee of weten er iets van? Is het echt een snelle cilinder of is het meer een trekkracht cilinder. Ik hoef niet persee snel te gaan, zolang die maar lekker optrekt? ik heb bovendien een Jolly moto uitlaat op mijn Rs2 zitten.

Dit bericht is gewijzigd door The Boogieman op 7-11-2006 om 15:14 uur.
 

Baasbas 7-11-2006 15:07 Print reply
Posts: 2176
"big bore kit" is gewoon engels voor "grote cilinder kit"
Het is geen merk.. Dus als je even het merk en type ervan geeft en op welke brommer hij moet komen, dan kan je wat zinnigere replies verwachten.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
geert-nsr 7-11-2006 15:08 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Boogieman
Heej,

Is dit een leuke cilinder? De prijs is niet echt hoog, dus ik vraag me ook af of dit een goede cilinder is? Hebben mensen hier op het forum ervaring mee of weten er iets van? Is het echt een snelle cilinder of is het meer een trekkracht cilinder. Ik hoef niet persee snel te gaan, zolang die maar lekker optrekt? ik heb bovendien een Jolly moto uitlaat.

geen geweldige kwaliteit. snap je denk zelf ook wel he voor dat bedrag. Ik zou op cilinder zeker niet besparen.
 
The Boogieman 7-11-2006 15:12 Print reply

Posts: 117
Ik zou niet weten van welk merk het moet zijn. Op opvoeren.nl staat die cilinder bij Rieju Rs2(mijn brommer) als gewoon big bore kit. Je heb daarvan ook een 50cc maar meer staat er niet bij?
 
Baasbas 7-11-2006 15:15 Print reply
Posts: 2176
oh, in dat geval zeg ik: zonde van je geld
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
The Boogieman 7-11-2006 15:19 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
oh, in dat geval zeg ik: zonde van je geld


ja als het merkloos is zal het vast wel troep zijn, moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk geproduceerd zijn, dus kwaliteit zal niet echt veel zijn. Ik vind het wel jammer want ik wil niet echt veel aan een cilinder besteden en ik wil ook niet echt heel hard gaan, dus het klonk alleen maar mooi. Hebben jullie misschien nog suggesties voor een andere cilinderm, die redelijk goedkoop is? Ander houd ik het maar op een grotere carburateur.
 
Remco RS 7-11-2006 15:23 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Boogieman
[...]


ja als het merkloos is zal het vast wel troep zijn, moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk geproduceerd zijn, dus kwaliteit zal niet echt veel zijn. Ik vind het wel jammer want ik wil niet echt veel aan een cilinder besteden en ik wil ook niet echt heel hard gaan, dus het klonk alleen maar mooi. Hebben jullie misschien nog suggesties voor een andere cilinderm, die redelijk goedkoop is? Ander houd ik het maar op een grotere carburateur.

hm
ik kocht een nieuwe ori snel voor 50e
of moet t 70cc zijn?
 
Baasbas 7-11-2006 15:24 Print reply
Posts: 2176
Nou, als je cilinder niet óp is zou ik die gewoon lekker blijven gebruiken. Vooral omdat je niet eens sneller wilt. Dan lijkt me een investering van 100 euro in een prutcilinder een slecht idee.

Als je nog met de std carburateur rijdt, is een grotere een goed idee. Eventueel kan je je std cilinder laten tunen naar je wensen. Hoeft allemaal niet veel te kosten en dan ben je cheap aan wat meer trekkracht gekomen..






Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 7-11-2006 om 15:25 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
The Boogieman 7-11-2006 15:27 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

hm
ik kocht een nieuwe ori snel voor 50e
of moet t 70cc zijn?


Hoeft niet persee, het is ook niet zo dat ik een andere cilinder wil. Ik wil alleen alvast informatie voor als ik het misschien wel een keer doe.
Ik heb dit topic geopent, omdat ik op school zei dat ik wel een andere cilinder zou willen. Toen zei iemand je moet een big bore kit kopen als je niet veel geld aan een cilinder wilt besteden. Ik kon alleen op het internet geen info vinden.

Dit bericht is gewijzigd door The Boogieman op 7-11-2006 om 15:27 uur.
 
Remco RS 7-11-2006 15:28 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Boogieman
[...]


Hoeft niet persee, het is ook niet zo dat ik een andere cilinder wil. Ik wil alleen alvast informatie voor als ik het misschien wel een keer doe.
Ik heb dit topic geopent, omdat ik op school zei dat ik wel een andere cilinder zou willen. Toen zei iemand je moet een big bore kit kopen als je niet veel geld aan een cilinder wilt besteden. Ik kon alleen op het internet geen info vinden.

Dit bericht is gewijzigd door The Boogieman op 7-11-2006 om 15:27 uur.

hmm, miss een beter idee om een goede 2dehands van een ander merk aan te schaffen

top performance is wel leuk, en betrouwbaar
 
The Boogieman 7-11-2006 15:32 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Nou, als je cilinder niet óp is zou ik die gewoon lekker blijven gebruiken. Vooral omdat je niet eens sneller wilt. Dan lijkt me een investering van 100 euro in een prutcilinder een slecht idee.

Als je nog met de std carburateur rijdt, is een grotere een goed idee. Eventueel kan je je std cilinder laten tunen naar je wensen. Hoeft allemaal niet veel te kosten en dan ben je cheap aan wat meer trekkracht gekomen..






Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 7-11-2006 om 15:25 uur.


Dit zie ik ook wel zitten, maar dat tunen bij een (bromboer) zie ik opzich
best duur worden.
 
Baasbas 7-11-2006 15:34 Print reply
Posts: 2176
Dat kan je zo duur laten worden als je zelf wilt. En anders zijn er de hobby tuners (ook hierop het forum) die wat goedkoper zijn.

En dan een tweedehands carburateur, van 19 of 21mm, die zijn veel te koop, voor weinig geld. Dan moet je toch behoorlijk door kunnen rijden, voor echt laag budget...

Bovendien heb je dan nog steeds je kwalitatief goede std cilinder, ipv een el-cheapo door kleine afrikaantjes gegoten imitatie cylinder.




Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 7-11-2006 om 15:36 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Remco RS 7-11-2006 15:37 Print reply

Posts: 11463
19mm kost maar 30e ofzoiets, niet teveel gezuip, loopt erg mooi op een 50

70 ook nog goed
 
The Boogieman 7-11-2006 15:40 Print reply

Posts: 117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
19mm kost maar 30e ofzoiets, niet teveel gezuip, loopt erg mooi op een 50

70 ook nog goed


Ik neem anders een 17,5 dellorto, want die past het beste op mijn brommer.
 

Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved