Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #39833 - 100cc en binnenrotor op citta??
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 5015 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Terror |
6-11-2006 22:53 |
 Posts: 9269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Quote: Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
100cc op een cita?
ben je levensmoe?
notitie voor beide
|
|
|
|
Joostvdw |
6-11-2006 23:06 |
 Posts: 4789 |
je zou eens moeten kijken naar cilinders van een vespa pk50, die zijn in grote cc te krijgen (tot 145cc op ori blok) met 46mm slag geloof ik, maar pin me der niet op vast
wel geforceerde koeling...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
80 cubic centimeter |
6-11-2006 23:17 |
Posts: 132 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Terror
[...]
[...]
notitie voor beide
ik ken iemand heeft 125 cc citta gek ik durf nog geen 5 op mijn eigen citta
|
|
|
|
Terror |
6-11-2006 23:19 |
 Posts: 9269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 80 cubic centimeter
[...]
ik ken iemand heeft 125 cc citta gek ik durf nog geen 5 op mijn eigen citta
dit is dus geen antwoord op de vraag van de topicstarter
dus ook een notitie voor jou
|
|
|
|
Piaggigolo |
6-11-2006 23:42 |
 Posts: 300 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
ja, ik zat ook net an koeling te denken, maar daarvoor zijn natuurlijk water gekoelde cilindertjes... mjah dat is wel weer wat omslachtiger....
grondplaat zit ik nog niet zo over in, alleen als ik een rotor op de ori kruk zou willen doen zit je misschien wel met de montage van de rotor, door de vorm van de kruk...
als je dat ergens mee wilt opvullen zit je misschien met balans probleem??
ik wil dus een binnenrotor, en iig een zo groot mogelijk cilinder passend maken op een ori carter
en voorals nog is het natuurlijk gewoon id, maar wie weet wat er van komt
Ik heb een ori cartertje voor een 47mm(74cc) malossi pas gemaakt, ok is nog niet af, maar de cilinder kan er in. Simonini zal misschien net gaan, maar zoals ik al zei de inlaat is veel te klein om de cilinder tot zijn recht te laten komen, dus eerlijk gezegd is het een hoop werk voor iets dat weinig oplevert. Ik deed het voor de lol.
Los van alle moeilijkheden om de rotor pas te maken, kun je je ook af vragen wat voor zin het heeft, helemaal op een blok wat zo weinig toeren maakt dat dat ding uberhaupt vrij nutteloos is.
Dus steek het geld liever in wat leuke spullen(bv. een pinasco of afgedraaid vliegwiel), en als je wil knutselen kan je je carter uitfrezen voor een grote cilinder en/of een membraan er op bouwen( als hondamt7 het je kan uitleggen, ik weet namelijk niet hoe het moet).
Succes.
Dit is het carter wat ik gefreesd heb:
Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 23:47 uur.
|
|
|
|
cittaghostracer |
8-11-2006 19:10 |
Posts: 144 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Piaggigolo
[...]
Ik heb een ori cartertje voor een 47mm(74cc) malossi pas gemaakt, ok is nog niet af, maar de cilinder kan er in. Simonini zal misschien net gaan, maar zoals ik al zei de inlaat is veel te klein om de cilinder tot zijn recht te laten komen, dus eerlijk gezegd is het een hoop werk voor iets dat weinig oplevert. Ik deed het voor de lol.
Los van alle moeilijkheden om de rotor pas te maken, kun je je ook af vragen wat voor zin het heeft, helemaal op een blok wat zo weinig toeren maakt dat dat ding uberhaupt vrij nutteloos is.
Dus steek het geld liever in wat leuke spullen(bv. een pinasco of afgedraaid vliegwiel), en als je wil knutselen kan je je carter uitfrezen voor een grote cilinder en/of een membraan er op bouwen( als hondamt7 het je kan uitleggen, ik weet namelijk niet hoe het moet).
Succes.
Dit is het carter wat ik gefreesd heb:
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 23:47 uur.
er zijn membraan inlaat kits te koop. dat is dan een geheel nieuw rechter carterhelft met een inlaat aan de rechterkant van het blok. (moet je dus eerst je carb demonteren voordat je je blok dr uit kan pakken.)
daar kunnen carburateurs op tot iets van 24 mm ofzo geloof ik...iig aardig groter dan 13/13
dat zal dus al aardig wat power schelen
|
|
|
|
Karlmt5 |
8-11-2006 19:26 |
 Posts: 2296 |
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
scooterkiller |
8-11-2006 19:39 |
 Posts: 2987 |
Inderdaad een paar jaar geleden kocht je een nieuw polini blok (alleen carters) voor 160 euro, zoek daar eerst eens naar als je dit soort dingen wilt uithalen.
Je moet ook is zoeken naar het dubbele carb gedoe, was vroeger je van het.
Dit is levensgevaarlijk wat je uit wilt halen omdat een citta frame net plastic is, binnen de kortste keren zit je achterwiel naast je voorwiel, maarja 3 schoppen er tegen en het zit weer recht.
Btw Terror, je kan ook is even meehelpen om echt levens gevaarlijke dingen af te raden inplaats van notities te doen.
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 8-11-2006 om 19:47 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
cittaghostracer |
10-11-2006 12:57 |
Posts: 144 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
[...]
100cc op een orgi krukas? zou ik toch ook eff een andere neme wiljan
jonge... kan mij toch geen donder schelen of die krukas het houd:P
en het is btw ook eigenlijk een 82 cc, en zoveel toeren draait het toch niet.
maar misschien als ik een mooi krukasje tegenkom dat ik die dr dan wel in wil gooien...
maar eerst eens regelen dat ik een 2e blokje krijg  dan kan ik daar eens mee gaan prutsen
|
|
|
|
mulder |
10-11-2006 14:36 |
 Posts: 13701 |
rotor gaat je echt niet lukken was al iemand op cittaforum.nl die het probeerde met een eindeloos budget. Met een AC cilinder zoals de meeste grote voor vespa heb je de koeling nodig van je vliegwiel.
En vespa heeft ook nog een superdun krukasje dus vind maar eens een passende rotor.
En een lc cilinder, is er een zeldzame 65cc polini kit geloof ik, zal je niet vinden voor een lage prijs. En een sprocatti blok natuurlijk maar daar zit standaard al een rotor op.
|
|
|
|
Piaggigolo |
10-11-2006 23:44 |
 Posts: 300 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
Btw Terror, je kan ook is even meehelpen om echt levens gevaarlijke dingen af te raden inplaats van notities te doen.
Als mensen dat willen is het hun probleem, hoef je je principes niet op los te laten.
Quote: er zijn membraan inlaat kits te koop. dat is dan een geheel nieuw rechter carterhelft met een inlaat aan de rechterkant van het blok. (moet je dus eerst je carb demonteren voordat je je blok dr uit kan pakken.)
daar kunnen carburateurs op tot iets van 24 mm ofzo geloof ik...iig aardig groter dan 13/13
dat zal dus al aardig wat power schelen
Klopt, die van simonini, wederom op jmpb.nl(spamspam  ), je hebt er een waar een 28mm op kan(zoals op het oude simo blok), maar daar moet je eigenlijk wel een simo cilinder voor hebben om degelijk te vullen lijkt me, op andere cil's lijkt me het overkill van jewelste(op het nieuwe simo blok zit 21mm trouwens).
Lijkt me zeker geen slecht kitje, maar ik zou die nemen voor 15 tot 19mm carb(tenzij je dus een 83cc ding hebt).
Quote: Je moet ook is zoeken naar het dubbele carb gedoe, was vroeger je van het.
Mwa, veel afstel gezeur van wat ik heb gehoord, het klinkt dan wel kinky, maar zeg nou zelf liever een degelijke grote inlaat met dikke carb dan 2 van die sha 13mm'tjes op je blokkie
Quote: en het is btw ook eigenlijk een 82 cc, en zoveel toeren draait het toch niet.
Ouwe simo blok genereert volgens simo zelf 12pk bij 10.000 toeren als ik het goed heb..............
Ik wil niet zeggen dat dat veel is maar een stevige kruk lijkt me niet onverstandig.
|
|
|
|
dree |
11-11-2006 8:03 |
Posts: 150 |
je kan volgens mij ook een 110cc blok kompleet kopen voor €800
en daaar je binnenrotor pas op maken
|
|
|
|
mulder |
11-11-2006 11:27 |
 Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dree
je kan volgens mij ook een 110cc blok kompleet kopen voor €800
en daaar je binnenrotor pas op maken
dat is ook een luchtgekoeld met zon ventilator op de krukas, dus hoe wou je dat doen?`
|
|
|
|
cittaghostracer |
11-11-2006 12:49 |
Posts: 144 |
Klopt, die van simonini, wederom op jmpb.nl(spamspam  ), je hebt er een waar een 28mm op kan(zoals op het oude simo blok), maar daar moet je eigenlijk wel een simo cilinder voor hebben om degelijk te vullen lijkt me, op andere cil's lijkt me het overkill van jewelste(op het nieuwe simo blok zit 21mm trouwens).
Lijkt me zeker geen slecht kitje, maar ik zou die nemen voor 15 tot 19mm carb(tenzij je dus een 83cc ding hebt).
als ik dat zou kopen zou ik toch lkkr die van 21 tot 28 kopen... 21mm is echt geen overkill op een 70cctje, en dan heb ik altijd nog de mogelijkheid op groter te gaan tot de 82cc
[...]
Mwa, veel afstel gezeur van wat ik heb gehoord, het klinkt dan wel kinky, maar zeg nou zelf liever een degelijke grote inlaat met dikke carb dan 2 van die sha 13mm'tjes op je blokkie
de ori inlaat zou dan denk ik beter ff afgedopt kunnen worden, want 2 carbs op 1 cilinder en dan ook nog van verschillend formaat zal niet perfect af te stellen zijn waarschijnlijk.
[...]
Ouwe simo blok genereert volgens simo zelf 12pk bij 10.000 toeren als ik het goed heb..............
Ik wil niet zeggen dat dat veel is maar een stevige kruk lijkt me niet onverstandig.
stevige kruk zal waarschijnlijk ook wel gebeuren, maar ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat het me opzich geen donder kan schelen wat er met een setje ori citta carters gebeurt
Dit bericht is gewijzigd door cittaghostracer op 11-11-2006 om 12:50 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 5015 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|