Die 100cc die je bedoelt, is de 48mm van simonini, die op het bijpassende blok hoort.
Die heeft een slag van 46mm, ori vespa heeft 43.
MAAR, ik geloof dat er ook eentje met 43mm slag te krijgen is, op jmpb.nl staat de cilinder, moet je alleen ff vragen welke slag hij heeft.
Je zult een carter(ook speed) nog aan moeten passen geloof ik, die 48mm gaat er niet in geloof ik(hoewel een 47mm malossi(zie profiel) wel in een speedengine past).
Bovendien moet dat kreng wel gevoed worden, dus als je slim bent neem je een simo zij-inlaat(past op je ori carter).
Want zo'n lulleninlaatje(std) is natuurlijk geen doen met zo'n cilinder.
Er bestaat binnenrotor voor vespa, de fabrikant is franco sprocatti(sprocatti-motori.com). Hij heeft een PVL ding op zijn carter gebouwd. Ik heb zelf ook zitten denken om het te maken, maar verder dan denken/dromen ben ik nog niet gekomen
Ik weet ook niet veel van rotors af, en vraag me af of het wel zin heeft, tenzij je een heeeel erg opgefokte setup hebt(zoals het sprocatti roterende inlaat blok(watergekoeld) van 1500 euro).
Koop een kapotte rotor, dan kan je daarmee gaan piemelen en kijken of het pas te maken is.
gr.
Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:21 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:23 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:35 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:36 uur.
|