Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 100cc en binnenrotor op citta??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1270 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39833 - 100cc en binnenrotor op citta??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cittaghostracer 6-11-2006 19:00 Print topicpost
Posts: 144
hey,

ik kwam met het id om te proberen een binnenrotor passend (en werkend ) te maken op een citta, en dat in combinatie met een 100cc (eigenlijk 82cc ofzo) cilinder.

jullie zullen wel denken.....

maar dit zijn nog maar id'en, en ik ben dr nog niet zo mee bezig geweest, maar wil graag eens brainstormen met jullie over deze plannen.

de 100cc's zijn als het goed is wel ergens te krijgen toch? want die werden gewoon gemaakt voor citta's? natuurlijk wel het carter daarvoor aanpassen...mjah dat zal me d kop niet kosten...

maar de binnenrotor is natuurlijk een heel uitdaging waar aardig wat gepruts aan vooraf zal gaan... laat me jullie meningen/ideeën maar eens weten, en wie weet wat er uit komt

misschien wel dat dit nooit verder gaat komen dan de theorie mjah... eerst maar eens zien of het haalbaar kan worden
 

SCHOENENPOETSERSMURF 6-11-2006 19:02 Print reply
Posts: 1226
wou je de rotor achter je koppeling maken dan ?

 
Frysk 6-11-2006 19:03 Print reply

Posts: 34928
waarom rotor ?

ik bedoel je gaat er niks mee vooruit met vespa want er zit toch koppeling voor :/
 
giggitybyte
- Han - 6-11-2006 19:05 Print reply

Posts: 9667
je zal een polini speed engine moeten (carters, want anders kan er maar zon kleine carb op) En een vario is de niks ?(die zit op het achterwiel)
 
<10.000 posts
Piaggigolo 6-11-2006 19:20 Print reply

Posts: 300
Die 100cc die je bedoelt, is de 48mm van simonini, die op het bijpassende blok hoort.

Die heeft een slag van 46mm, ori vespa heeft 43.

MAAR, ik geloof dat er ook eentje met 43mm slag te krijgen is, op jmpb.nl staat de cilinder, moet je alleen ff vragen welke slag hij heeft.

Je zult een carter(ook speed) nog aan moeten passen geloof ik, die 48mm gaat er niet in geloof ik(hoewel een 47mm malossi(zie profiel) wel in een speedengine past).

Bovendien moet dat kreng wel gevoed worden, dus als je slim bent neem je een simo zij-inlaat(past op je ori carter).

Want zo'n lulleninlaatje(std) is natuurlijk geen doen met zo'n cilinder.

Er bestaat binnenrotor voor vespa, de fabrikant is franco sprocatti(sprocatti-motori.com). Hij heeft een PVL ding op zijn carter gebouwd. Ik heb zelf ook zitten denken om het te maken, maar verder dan denken/dromen ben ik nog niet gekomen

Ik weet ook niet veel van rotors af, en vraag me af of het wel zin heeft, tenzij je een heeeel erg opgefokte setup hebt(zoals het sprocatti roterende inlaat blok(watergekoeld) van 1500 euro).

Koop een kapotte rotor, dan kan je daarmee gaan piemelen en kijken of het pas te maken is.

gr.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:23 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 6-11-2006 om 19:36 uur.
 
ploe 6-11-2006 19:26 Print reply

Posts: 635
een stevig motorframe zou ook wel gepast zijn
beetje vervelend als achterwiel na 50 km naast je voorwiel staat
en een goede ziekenfonds verzekering die krengen remmen niet al te goed
 
www.placeonearth.nl
cittaghostracer 6-11-2006 19:28 Print reply
Posts: 144
daar gaat het nu nog niet om gaat er om of het mogelijk is, als dat alleen al mogelijk is heb ik zowiezo al lol

en remmen is toch maar voor watjes duzz
 
Piaggigolo 6-11-2006 19:30 Print reply

Posts: 300
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
een stevig motorframe zou ook wel gepast zijn
beetje vervelend als achterwiel na 50 km naast je voorwiel staat
en een goede ziekenfonds verzekering die krengen remmen niet al te goed



Op zich is die versteviging niet eens ZO noodzakelijk, ik weet wel een simo-ciaotje zonder enige versteviging die het gewoon uithoudt.

Ze trekken namelijk niet echt hard op.

Maar goed het lijkt me zeker geen slecht idee
 
PRO TUNING 6-11-2006 19:34 Print reply

Posts: 4000
Volgens de laatste berichten komen de nieuwe 16 Pk 100 cc Vespa blokken half december leverbaar.

Dit is ook met 4 cilinder tapeinden
 
Royal Club 6-11-2006 20:26 Print reply

Posts: 60390

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
OmafietS 6-11-2006 20:27 Print reply

Posts: 7472
100cc op een cita?
ben je levensmoe?
 
- Han - 6-11-2006 20:27 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Volgens de laatste berichten komen de nieuwe 16 Pk 100 cc Vespa blokken half december leverbaar.

Dit is ook met 4 cilinder tapeinden


en wat betaal je daar wle niet voor?


 
<10.000 posts
Neluhz 6-11-2006 20:31 Print reply

Posts: 4032
simonini kost nu volgens mij al iets van 900 euro, dus zal niet goedkoop worden
edit: 780 eur

voor 16 pk blok

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 6-11-2006 om 20:33 uur.
 
BSTS 6-11-2006 21:02 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
je zal een polini speed engine moeten (carters, want anders kan er maar zon kleine carb op) En een vario is de niks ?(die zit op het achterwiel)



je kunt ook orgineele carters aanpassen.
en zelf eenmembraan en spruitstuk op maken.
ik had geen binnenrotor genomen.
vliegwiel kan er wel af ja, als je contactpunten hebt
gewoon accu en gelijk spanning bobine.
wl ook met puch dus zou ook wel met citta willen.


ps een andere cilinder en binnenrotor is half werk
zal ook leuke uitlaat maken.
en mooie carburateur.
maar is daar ruimte voor?

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 6-11-2006 om 21:08 uur.
 
sprintjah
erwinko 6-11-2006 21:39 Print reply

Posts: 1012
denk ook ff aan de koeling!

je hebt afstands bussen nodig voor tussen rotor en koppeling

apparte grondplaat laten maken

en dan je carter ook nog pas op de cilinder.
= bijna onmogelijke opgave
 
cittaghostracer 6-11-2006 22:51 Print reply
Posts: 144
ja, ik zat ook net an koeling te denken, maar daarvoor zijn natuurlijk water gekoelde cilindertjes... mjah dat is wel weer wat omslachtiger....

grondplaat zit ik nog niet zo over in, alleen als ik een rotor op de ori kruk zou willen doen zit je misschien wel met de montage van de rotor, door de vorm van de kruk...

als je dat ergens mee wilt opvullen zit je misschien met balans probleem??

ik wil dus een binnenrotor, en iig een zo groot mogelijk cilinder passend maken op een ori carter

en voorals nog is het natuurlijk gewoon id, maar wie weet wat er van komt
 

Dit topic is 4938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved