Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Inbeslag genomen dt50 een week daarna kapot??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39832 - Inbeslag genomen dt50 een week daar...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT.. 6-11-2006 18:56 Print topicpost
Posts: 80
Mijn brommer is 26/9 ingenomen voor Technisch onderzoek en een week daarna kreeg ik hem terug en de uitlaat was eraf gehaalt omdat je tot max. 102 db mag en het was 103 bij mij.
Ik had toen een nog stillere demper erop dan de originele.
Die week dat ik hem terug had weer ori uitlaat gemonteerd startte hij al wat moeilijker, waarom weet ik niet (dit zal later blijken). Op die dindsdag van de volgende week maakte hij een raar metaal geluid bij het stoplicht. nou ja dacht ik ik rij wel door (zo erg klonk het niet).
Toen 1,5 km verder kapte hij er helemaal mee. dus niet meer doorgereden want het leek of hij stukken metaal aan het malen was.

Thuis uit elkaar getrokken en op het eerste gezicht niks te zien totdat ik de zuiger eraf haalde(zat geen spoortje op dus netjes ingereden ) Maar toen kwamen er allemaal rolletjes van het naald lager er tussen door vallen.
Er waren gewoon hele rollen en tussen stukjes verdwenen???
Ik had dus nu een half naaldlager en een verrot bigend, was 2500 km geleden helemaal gereviseerd incl.nieuwe drijfstang set.Het hele blok had ik onderhanden genomen omdat ik er geen problemen meer mee wilde Hij liep ook zeer mooi en reed als een zonnetje.

Die overige stukjes van het naald lager waren tussen de krukas en mijn carter gekomen en hebben daar onherstelbare beschadigingen achtergelaten. er zijn ook een paar stukjes in mijn bigend gevallen en die is ook kapot gedraait.

Nu is mijn vraag: Kan het komen doordat ze geen koeling hebben gebruikt bij de rollerbank test? EN TE lang volgas gehouden hebben bij de geluidsmeting? Kan ik de schade verhalen? Ik heb geen afstand gedaan van mijn uitlaat omdat ik het er niet mee eens was. Ik moet nog voorkomen.
Kunnen jullie mij helpen tips te geven of bewijzen te verzamelen. Want ik heb nu weeeer mijn blok moeten splitsen om de hele boel te fixen. De kwaliteit van het drijfstangsetje was goed dus daar licht het niet aan.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, als er nog vragen zijn stel ze......
 

khpoppema 6-11-2006 19:00 Print reply

Posts: 3199
heb je bewijzen dat hun geen koeling hebben gebruikt?

zo niet dan denk ik jammer

in nederland geld: onschuldig tot het tegendeel is bewezen.


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
SCHOENENPOETSERSMURF 6-11-2006 19:01 Print reply
Posts: 1226
tuurlijk is dit niet te verhalen

de brommer deed het goed toen ze hem terug gaven

en die schade komt doordat je naaldlager van te slechte kwalitieit is geweest


naaldlager is NIET datgeen wat er kapot gaat bij teweinig koeling

 
Tsxdude AKU MicheL 6-11-2006 19:03 Print reply

Posts: 10676
Kan best zijn dat ze flink hebben staan gassen in zijn vrij voor de geluidsmeter, daar kunnen heel goed je lagers van naar de hemel gaan, maar voordat zoiets gebeurd moeten ze wel flink bezig zijn geweest.


 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Vuile Beunkoe 6-11-2006 19:04 Print reply

Posts: 6114
je hebt geen poot om op te staan helaas...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Tsxdude AKU MicheL 6-11-2006 19:04 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: art
tuurlijk is dit niet te verhalen

de brommer deed het goed toen ze hem terug gaven

en die schade komt doordat je naaldlager van te slechte kwalitieit is geweest


naaldlager is NIET datgeen wat er kapot gaat bij teweinig koeling



Onzin
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
SCHOENENPOETSERSMURF 6-11-2006 19:06 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]


Onzin

leg uit zou ik zeggen want onzin roepen kan iedereen


 
Tsxdude AKU MicheL 6-11-2006 19:29 Print reply

Posts: 10676
Lagers en vooral naaldlagers krijgen het het meeste te verduren bij geen koeling.

En helemaal als ze in 1 keer veel te warm worden, zoals bij een geluidsmeting zonder koeling dus.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Henk-88 6-11-2006 19:43 Print reply

Posts: 26703


Als ik het goed begrijp dan vind je dat de geluidsmeting verkeerd is uitgevoerd; dat je het met de daar aan gepaard gaande boete niet eens bent; dat je je uitlaat terug wilt; en dat je vindt dat door foutief handelen van de politie tijdens de technische keuring er schade is ontstaan en dat je die schade vergoed wil zien?
Eerst over deze vraag van je:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
Mijn brommer is 26/9 ingenomen voor Technisch onderzoek en een week daarna kreeg ik hem terug

Ik had dus nu een half naaldlager en een verrot bigend

Nu is mijn vraag: Kan het komen doordat ze geen koeling hebben gebruikt bij de rollerbank test? EN TE lang volgas gehouden hebben bij de geluidsmeting?


Vraag aan een erkende brommer-tuner of anders aan iemand met veel ervaring die werkt in de werkplaats van een bromfietszaak om een antwoord op je vraag. Als het antwoord is zoals dat van Tsxdude ('ja') dan vraag je of ze dat op papier willen zetten (of jij schrijft het op) en die persoon ondertekent dat. Twee van dezelfde verklaringen van twee verschillende vakmensen is beter.
Als ze er geen trek in hebben dat hard op papier te zetten met hun handtekening eronder dan vraag je of ze het goed vinden dat ze als getuige worden opgeroepen om ter zitting te verklaren wat ze daarnet aan jou hadden gezegd. Waarschijnlijk zijn ze er dan méér toe geneigd de verklaring op papier te zetten. Als ze het dan nog niet doen, roep je ze als getuige op. (Dat moet je minimaal 10 dagen vóór de zitting aan de OvJ vragen.)
Het is geen bewijs voor de stelling dat oom agent schuldig is aan de hiervoor genoemde schade. Maar je maakt het wèl aardig aannemelijk. En dat kan voldoende zijn om in je gelijk te worden gesteld door de rechter. Of hij daarop besluit je schadeloos te stellen staat nog niet helemaal vast. Maar je maakt er dan wèl kans op iig. Als je nix doet of je komt zonder verklaringen of getuigen op de zitting dan maak je weinig kans.
Het zou mooi zijn als je óók nog aan kunt tonen dat de koeling van je blok in een goede staat verkeerde.

Voor wat betreft het uitlaat-incident: zie aan gegevens te komen hoeveel decibel die uitlaat produceert. Als je dat niet lukt, zou je kunnen overwegen om zelf met een brommer met zo'n uitlaat een geluidstest uit te (laten) voeren. Hoeft niet persé in een laboratorium hoor, een simpele meting is óók een meting waar je conclusies aan mag verbinden.
Als je uiteindelijk over gegevens beschikt waaruit blijkt dat de uitlaat aan de geluidsnormen voldoet dan stel je dat er zich dus onregelmatigheden bij de politie-meting zijn opgetreden. En dat die meting daardoor tot een verkeerde uitkomst geleid heeft. Vraag de uitlaat zowiezo terug. ( 'Koop ik expres een dure uitlaat omdat die stil is..')
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
MTRudolf 6-11-2006 20:08 Print reply

Posts: 2464
srry dat ik er tussen door kom

maar als ikj het zo lees

tijdens een dB metgin moet er dankoeling op je brommer staan want dit was bij mij niet het geval


ennuh ik denk dat je idd er niks aan hebt want hij reed goed jij gaat er mee rijden en dan gaat hij kapot oftewel eigen schuld roepen ze dan mooi maar je kunt het altijd probere suc7 iig ik moet ook nog steeds 300 euro krijgen omdat ze mijn brommer naar de gort haden geholpen tijdens un rollerbank test

Dit bericht is gewijzigd door hondamt51989 op 6-11-2006 om 20:15 uur.
 
DT.. 7-11-2006 11:05 Print reply
Posts: 80
Ik had een bos demper voor chroom En een leovince v6 handmade achterdemper, wel zelf pas gemaakt maar hij had een EEG goedkeur merk.
Is het verstandig om zo'n certificaatje te pakken zien te krijgen dat hij goedgekeurd is?

En Toen ik hem terug kreeg reed hij wel goed maar starten HO maar.
Maar ik ga zeker ff naar een brommer zaak om dat op papier te krijgen!! Uitlaat was heel stil mijn vriend met zijn originele demper heeft hem op school gemeten met zo'n geluidsmeter, hij zit bij een geluids opleiding, dus vandaar en daar kwam 101 dba uit en 103 dbc Terwijl die van mij veeeeeeeeeel stiller was als die van hem.
ik kon die van mij niet eens horen bij het stoplicht.

En die scooters van tegenwoordig hebben allemaal waterkoeling dus die gasten van de politie denken ow dat kan wel die word al gekoeld.
Maar ik heb gewoon luchtkoeling, wisten hun veel hun hebben hem gewoon veel te zwaar belast. ik heb hem zelf NOOIT volgas gehouden.
Mijn gashandvat was er ook half afgedraait van het gewoon doordraaien bij volgas, ik heb het kapotte naaldlager nog en de kapotte krukas......

Moet ik misschien ook een foto maken van mijn brommer dat hij helemaal in orde was? Hij is namelijk helemaal gereviseerd alles nieuw gepoedercoat enzo, echt alle nieuwe onderdelen.

Owja en die nieuwe crossers van tegen woordig mogen 96 db maken kijk maar in zon regelement. Nou ik zou zeggen ga is naar de crossbaan en luister naar zo'n modern crossapparaat. Die maakt nog veeeeeeeeeel meer herrie als die van mij OOOIT gedaan heeft. Zelfs met mijn dubbele demper haal ik dat niet.

Ik hoop op een reactie terug.

Ps. ik heb er tot op de dag van vandaag nog niks van gehoord...???
Het is al een dikke maand geleden maar na zoveel tijd is het toch verlopen zeg maar...
 
Joostvdw 7-11-2006 12:30 Print reply

Posts: 4789
zoiets is pas na JAREN verlopen, dus wacht maar geduldig af.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Almer 7-11-2006 13:15 Print reply

Posts: 3325
Je hebt gewoon vette pech...

Politie neemt je brommer mee voor controle.
Je uitlaat heeft te veel lawaai, en dus niet origineel, dus halen ze die eraf Jij zet er een nieuwe uitlaat op, en je brommer loopt kapot. Jammer dan... toen de politie em teruggaf deed ie het goed En de wetMulder, bewijs jij maar dat je onschuldig bent, kan je dit niet? Ben je schuldig!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Splendid 7-11-2006 14:05 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Je hebt gewoon vette pech...

Politie neemt je brommer mee voor controle.
Je uitlaat heeft te veel lawaai, en dus niet origineel, dus halen ze die eraf Jij zet er een nieuwe uitlaat op, en je brommer loopt kapot. Jammer dan... toen de politie em teruggaf deed ie het goed En de wetMulder, bewijs jij maar dat je onschuldig bent, kan je dit niet? Ben je schuldig!


das amerika enzo nl is andersom..net als rest van eu geloof ik..

iemand klaagt jouw aan, jij bent onschuldig, kan hij bewijzen dat je schuldig bent..balen voor jou
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
nielsje 89 7-11-2006 15:33 Print reply
Posts: 304
oftewel, jij klaagt de politie aan, en zij zijn dus onschuldig tot jij ze schuldig kan bewijzen...
 
wreed
SCHOENENPOETSERSMURF 7-11-2006 16:13 Print reply
Posts: 1226
maar op welke manier wou jij bewijzen dat je niet eerst rondje spanje bent gereden in die week ??

je kan heeeel veel km's maken in een week namelijk ...

beetje gissen en gokken wat de oorzaak kan zijn en niks kunnen bewijzen zal je echt NIKS mee vangen
 

Dit topic is 2352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved