Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #39829 - ori 50 cc honda tunen
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2123 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MT70-nolimit |
10-11-2006 12:18 |
 Posts: 4322 |
Ga maar niet verder zitten knoeien. Zo maar 80km uit die ori cyl is geblaat. De spoelers zijn daar immers ook te klein voor. Bart de scootergek verteld het presies goed. Het is nu goed gegaan in jou geval maar je kan je cilinder ook verpesten. Kop afvlakken heeft ook geen zin dat kan ik je nu al op een briefje geven. Hou het maar bij deze setup en als het toch niet bevalt dan haal je voor 50 euro een imi 50 die lopen 75-80 en je bent goedkoop uit.
|
|
gaat lang goed |
|
buldogo2 |
10-11-2006 12:39 |
 Posts: 2101 |
Ik heb bij mij zonder de spoelers aan te passen een 85@ teller gehaald (iets over de 80@ auto teller dus laten we zeggen echte 75 ofzo) Maar dan haal je echt het uiterste er uit, had er wel en boostpoort in gezet, wat behoorlijk schikd, en natuurlijk alles netjes berekent en geflowd.
Maar zoals je nu gewoon zonder rekenen ene beetje aan het freesen bent is zoals eerder aan gegeve best wel een wonder dat het nog goed is uitgepakt, ik zou zeggen lees het FAQ hier op bf door over tunen, bereken je uitlaat poort, en maak em dan netjes... als je dat niet lukt raad ik je aan er nu mee te stoppen en het uit te besteeden of een 70cc te kopen (aangezien je maar een 50 snel hebt voor ac mtx-sh en das een eurocilindro, en die zijn zeer zeldsaam).
|
|
Born to ride |
|
geert-nsr |
10-11-2006 13:00 |
 Posts: 6438 |
ik rijd 75 echte km met mn nsr cilinder (84 nsr teller)
alleen de uitlaat poort is aan gepast en wat geegaliseerd. verder is kop afgevlakt en een 16 mm erop en een mk uitlaat.
Je uitlaat poort kan je wel iets tunen als je daar wat info over zoekt. maar spoelpoorten enzo word een stuk lastiger ook heb je er gereedschap voor nodig die aardig wat kost en ben je dus met een 50snel kopen goedkoper uit
|
|
|
|
Makrolon |
10-11-2006 13:12 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Ik heb bij mij zonder de spoelers aan te passen een 85@ teller gehaald (iets over de 80@ auto teller dus laten we zeggen echte 75 ofzo) Maar dan haal je echt het uiterste er uit, had er wel en boostpoort in gezet, wat behoorlijk schikd, en natuurlijk alles netjes berekent en geflowd.
Maar zoals je nu gewoon zonder rekenen ene beetje aan het freesen bent is zoals eerder aan gegeve best wel een wonder dat het nog goed is uitgepakt, ik zou zeggen lees het FAQ hier op bf door over tunen, bereken je uitlaat poort, en maak em dan netjes... als je dat niet lukt raad ik je aan er nu mee te stoppen en het uit te besteeden of een 70cc te kopen (aangezien je maar een 50 snel hebt voor ac mtx-sh en das een eurocilindro, en die zijn zeer zeldsaam).
ik heb nog een goeie 70 cc in de schuur liggen  alleen die mag k niet gebruiken van mn pa, als hij daar achter komt kan k mn brommer gelijk in leveren, komt nog bij dat als k een ongeluk krijg dan ik niet verzekerd bent , en ja dat ben k nu ook niet met mn 65 km/h maar als k em zover in puin jaag dat t niet meer te controleren valt is dat geen probleem... een 70 cc kunnen ze altijd controleren... dus ik denk dat k het voorlopig bij deze setup laat
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Makrolon |
10-11-2006 13:19 |
 Posts: 6733 |
ooh en nog ff dat vraagje over dat bwoapen volgas... hij doet het nog steeds. is dat te verhelpen? of heeft mn buurman gelijk en kan dat niet anders omdat er een 18 mm op ligt?, als ik een 16 mm koop is hij dan beter af te stellen? en ga ik dat merken in het verbuik? hij rijd nl best wel on-zuinig nu:S
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
ferencz |
10-11-2006 13:22 |
Posts: 275 |
ja indd, zal wel veel schelen hoor, ik had er een 16 mm onder gelegt. Het verschil zal je zeker merken , je moet alleen nog ff je sproeier afstellen en danmoet ie 't weer doen
|
|
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop! |
|
THOMASJEUHHH |
10-11-2006 13:24 |
 Posts: 4159 |
nee,, licht denk ik aan je sproeier kijk je kleur van je bougie is na of zet je gasnaald is hoger of lager.
18mm kan zat op 50cc zeker nu die ''getuned'' is
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Makrolon |
10-11-2006 13:24 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ferencz
ja indd, zal wel veel schelen hoor, ik had er een 16 mm onder gelegt. Het verschil zal je zeker merken , je moet alleen nog ff je sproeier afstellen en danmoet ie 't weer doen
en ga ik dat merken in trekkracht?, dus minder lijkt me... of juist niet omdat k nu dan wel volgas kan rijden
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Makrolon |
10-11-2006 13:25 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
nee,, licht denk ik aan je sproeier kijk je kleur van je bougie is na of zet je gasnaald is hoger of lager.
18mm kan zat op 50cc zeker nu die ''getuned'' is
getuned my ass:P, gebeunt zal je bedoelen:P... ik heb er niet eens een andere sproeier in hoeven draaien. dus zoveel heeft het niet gescheelt denk ik
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
10-11-2006 13:31 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
getuned my ass:P, gebeunt zal je bedoelen:P... ik heb er niet eens een andere sproeier in hoeven draaien. dus zoveel heeft het niet gescheelt denk ik
als je hem daarna niet afsteld idd niet nee
|
|
|
|
Makrolon |
10-11-2006 13:31 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]
als je hem daarna niet afsteld idd niet nee
hij loopt nog perfect hoor
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
buldogo2 |
10-11-2006 13:41 |
 Posts: 2101 |
18mm is niet te groot, moet em gewoon goed afstellen, ik reed met een 22mm carb rond toen i getuned was, en 18 toen i orgineel was, bijde waren ze goed af te stellen...
|
|
Born to ride |
|
Makrolon |
10-11-2006 13:45 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
18mm is niet te groot, moet em gewoon goed afstellen, ik reed met een 22mm carb rond toen i getuned was, en 18 toen i orgineel was, bijde waren ze goed af te stellen...
mn buurman heeft bij een brommer winkel gewerkt en eheft er wel verstand van (denk ik:P) hij zegt dat hij niet beter af te stellen is zo... hij liep eerst 5 kilometer harder als nu, toen hij afgesteld was was dit opeens niet meer zo... hij zei omdat hij kon kiezen, of afstellen op snelheid of afstellen zodat hij mooi loopt, hij heeft dit laatste gedaan.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
buldogo2 |
10-11-2006 13:58 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
mn buurman heeft bij een brommer winkel gewerkt en eheft er wel verstand van (denk ik:P) hij zegt dat hij niet beter af te stellen is zo... hij liep eerst 5 kilometer harder als nu, toen hij afgesteld was was dit opeens niet meer zo... hij zei omdat hij kon kiezen, of afstellen op snelheid of afstellen zodat hij mooi loopt, hij heeft dit laatste gedaan.
Het spijd me dat ik het zeg, maar vind da een beetje onzin, waarom zou i net goed af te stellen zijn, ik heb er nooit last van gehad... tenzij je nog een origneele uitlaat hebt, dan zou het meschien kunnen, maar dan nog lijkt het me stug.
|
|
Born to ride |
|
Makrolon |
10-11-2006 14:09 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Het spijd me dat ik het zeg, maar vind da een beetje onzin, waarom zou i net goed af te stellen zijn, ik heb er nooit last van gehad... tenzij je nog een origneele uitlaat hebt, dan zou het meschien kunnen, maar dan nog lijkt het me stug.
je hoeft niet te zeggen dat het je spijt  , ik betwijfel het zelf ook een beetje... en ik snap niet dat hij opeens 5 km zachter loopt... als hij goed word af gesteld loopt hij toch juist harder?... heb jij misschien enig idee wat ik er aan kan doen dat hij bwoapt?, ik koop denk ik toch zoviezo een 16 mm, ook omdat dit scheelt in het verbruik.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Dit topic is 2123 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|