Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ori 50 cc honda tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39829 - ori 50 cc honda tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 6-11-2006 17:25 Print topicpost

Posts: 6733
hoi, ik heb dus een ori 50 cc van honda... of eigenlijk heb k dr 2 een goeie (die zit onder mn brommer) en een met wat krassen die heb k nog nooit geprobeert... ik heb nu een top van 65 met 18 mm carb en snelle uitlaat ik zou graag wat sneller willen maar GEEN 70 cc... het liefst zou k deze 50 tunen of laten tunen... kan ik dit zelf? en hoe? of moet ik dit laten doen... waar in omgweving apeldoorn kan ik dit goedkoop laten doen? en hoe duur word het dan ongeveer?... ook had ik nog een andere vraag... ik heb m laatst af laten stellen door iemand die er verstand van heeft en hij bwoapt heel erg vol gas, ik rijd half gas harder als volgas... hij zegt dat dit niet te verhelpen is omdat een 18 mm op een 50 cc ori te groot is, is dit waar?

bvd sander
 
KTM 525 EXC Supermoto

mail2kid 6-11-2006 17:36 Print reply

Posts: 1905
1 je kan hem tunen maat van heeft het zelf gedaan en rijdt mey 50orgi,orgi carb,de orgi "power" filter en orgi vertanding 95 echte km.

2 18mm is zeker te groot maar als je hem tuned dan is die wel okej
 
Golf II styling
THOMASJEUHHH 6-11-2006 17:38 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
1 je kan hem tunen maat van heeft het zelf gedaan en rijdt mey 50orgi,orgi carb,de orgi "power" filter en orgi vertanding 95 echte km.

2 18mm is zeker te groot maar als je hem tuned dan is die wel okej


die 95 haald die niet met ori honda cilinder hoor tenzei die alles goed heeft getuned en ja 18mm tja ik zal dan 16 nemen maar als die getuned is is 18 wel gunstig
 
bwoaahhppp,,..
Almer 6-11-2006 18:48 Print reply

Posts: 3325
18mm kan prima op een 50cc Maak gewoon je uitlaatpoort een beetje hoger, dan draait hij iets meer toeren en is hij iets sterker Dit scheelt al aardig. Wil je hem ook nog verder tunen dan is een 18mm helemaal ideaal Wat voor 18 heb je? Als je Keihin hebt zit je zowiezo wel goed
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Makrolon 7-11-2006 14:41 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
1 je kan hem tunen maat van heeft het zelf gedaan en rijdt mey 50orgi,orgi carb,de orgi "power" filter en orgi vertanding 95 echte km.

2 18mm is zeker te groot maar als je hem tuned dan is die wel okej



95 is tehard voor mij hoor, met een mooie 80 kilometers zou ik dik tevreden zijn
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 9-11-2006 18:44 Print reply

Posts: 6733
okee, net ff wat er af gehaalt... k kwam er maar net bij met de flexibele as van de dremel... maargoed, hij trekt volgends mij een stuk harder, mn top ligt niet echt hoger volgends mij wel is hij veel en veel sneller bij die top. dus k ga zometeen er nog wat vanaf dremelen, hopen dat ie dan nog iets sneller op trekt en harder loopt jullie zullen het zo wel horen
 
KTM 525 EXC Supermoto
ferencz 9-11-2006 18:47 Print reply
Posts: 275
bwoapt hij nog? want dat kan anders aan de sproeier liggen Dan krijgt hij misschien iets te veel benzine
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
Scozzisa 9-11-2006 19:22 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]



95 is tehard voor mij hoor, met een mooie 80 kilometers zou ik dik tevreden zijn


als je met 80 dik tevreden bent, ben je dat na een maand met 95...

was ik wel tenminste

edit: ik zou nu ff rustig aan doen met dremelen, waarom zie faq (blowdown etc)

Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 9-11-2006 om 19:26 uur.
 
ferencz 9-11-2006 19:25 Print reply
Posts: 275
indd zo gaat dat Als je een tijdje op een bepaalde power rijdt wil je altijd meer totdat het niet verder kan En dan beland je bij een PROJECT
 
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop!
Makrolon 9-11-2006 20:42 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ferencz
bwoapt hij nog? want dat kan anders aan de sproeier liggen Dan krijgt hij misschien iets te veel benzine



ik heb nu nog wat weg gehaalt, ik merk wel dat hij sneller op trekt en sneller bij zn top is(of zit dat tussen mn oren? ) maar de top is om presies te zijn een km hoger, weet een van jullie hou groot zn poort orgineel is? dan kan ik meten hoeveel ik heb weggehaalt... en zou dat veel schelen een kleinere sproeier?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 10-11-2006 8:47 Print reply

Posts: 6733
hmm, gister de poort nog iets breder gemaakt en iets hoger... maar geen resultaat nog... dus ik stop er mee. wel jammer dat iedereen zei dat ori 50 cc wel 80 konden halen en die van mij niet verder als 65 komt:S maar misschien haal k binnenkort een nieuwe uitlaat, eens kijken of dat nog helpt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mblover 10-11-2006 9:04 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hmm, gister de poort nog iets breder gemaakt en iets hoger... maar geen resultaat nog... dus ik stop er mee. wel jammer dat iedereen zei dat ori 50 cc wel 80 konden halen en die van mij niet verder als 65 komt:S maar misschien haal k binnenkort een nieuwe uitlaat, eens kijken of dat nog helpt.


Maak je uitlaatpoort breder, je mag tot, ik dacht 65% van de boring gaan. Bouw een beetje veiligheid in en ga tot 63%.

Verder denk ik dat je bij deze cilinder beter ook de spoelpoorten bewerkt, al is dat een stuk moeilijker als de uitlaatpoort ivm spoelrichtingen e.d.

Het beste zou zijn als je ff een poortmap maakt.
 
bart de scootergek 10-11-2006 9:19 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hmm, gister de poort nog iets breder gemaakt en iets hoger... maar geen resultaat nog... dus ik stop er mee. wel jammer dat iedereen zei dat ori 50 cc wel 80 konden halen en die van mij niet verder als 65 komt:S maar misschien haal k binnenkort een nieuwe uitlaat, eens kijken of dat nog helpt.



je hebt nu als een beunhaas een beetje willekeurig in zon poort lopen hakken, dan moet je niet verbaasd zijn dat het niet werkt, sterker nog, je mag blij zijn dat het zelfs positief heeft uitgepakt .

prof tuners, die rekenen eerst uit wat de timingen moeten gaan worden, en die gaan niet alleen met de uitlaatpoort aan de slag, maar ook met de spoelers etc. het zijn die mensen die er fatsoenlijke winst uithalen.

als je trouwens iets aan de spoelers wilt doen gaat dat lastig met een dremel, een haakse frees is hier een goede optie voor.
 
Honda RC-33
bereheer 10-11-2006 9:21 Print reply

Posts: 1901
koop anders gewoon een eurokit 50 of liever nog een 50cc parmakit. Een erg fijn cilindertje waar je zeker wel de 80 mee haalt

zo'n ori 50 is gewoon erg traag, je zult tenminste aan een snelle 50 moeten, desnoods een immitatie
 
bloaze manne, meej diene woage!
Makrolon 10-11-2006 12:10 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



je hebt nu als een beunhaas een beetje willekeurig in zon poort lopen hakken, dan moet je niet verbaasd zijn dat het niet werkt, sterker nog, je mag blij zijn dat het zelfs positief heeft uitgepakt .

prof tuners, die rekenen eerst uit wat de timingen moeten gaan worden, en die gaan niet alleen met de uitlaatpoort aan de slag, maar ook met de spoelers etc. het zijn die mensen die er fatsoenlijke winst uithalen.

als je trouwens iets aan de spoelers wilt doen gaat dat lastig met een dremel, een haakse frees is hier een goede optie voor.



ja dat had ik al in de gaten dat je daar met een dremel niet bij kunt, ik schrok gister al want er zat vuil tussen de kop pakking dus hij startte niet en hij vloot, ik dacht al dat k heb had vern**kt... dus ik ga er niet verder meer mee kloten... hij trekt hem nu heerlijk door de versnellingen heen, veel en veel beter als eerst. en als ik weer een beetje geld heb koop ik een 50 snel oid ik wil nog wel proberen om de kop mooi af te vlakken, misschien dat k dan nog wat meer kracht krijg, want top boeit me niet zo heel veel... maar hard optrekken vind ik echt mooi werk. iig bedankt voor alle reacties!
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 10-11-2006 12:12 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Maak je uitlaatpoort breder, je mag tot, ik dacht 65% van de boring gaan. Bouw een beetje veiligheid in en ga tot 63%.

Verder denk ik dat je bij deze cilinder beter ook de spoelpoorten bewerkt, al is dat een stuk moeilijker als de uitlaatpoort ivm spoelrichtingen e.d.

Het beste zou zijn als je ff een poortmap maakt.


zoals ik net al zei ik ga er niet verder meer aan kloten... ik denk dat je die spoelpoorten niet zelf moet gaan doen, maar aan iemand overlaten die er ervaring mee heeft. en dat kost geld, geld waarvoor ik ook een nieuwe cylinder kan kopen

 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 2108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved