Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #39829 - ori 50 cc honda tunen
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2108 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mail2kid |
6-11-2006 17:36 |
Posts: 1905 |
1 je kan hem tunen maat van heeft het zelf gedaan en rijdt mey 50orgi,orgi carb,de orgi "power" filter en orgi vertanding 95 echte km.
2 18mm is zeker te groot maar als je hem tuned dan is die wel okej
|
|
Golf II styling |
|
THOMASJEUHHH |
6-11-2006 17:38 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
1 je kan hem tunen maat van heeft het zelf gedaan en rijdt mey 50orgi,orgi carb,de orgi "power" filter en orgi vertanding 95 echte km.
2 18mm is zeker te groot maar als je hem tuned dan is die wel okej
die 95 haald die niet met ori honda cilinder hoor tenzei die alles goed heeft getuned en ja 18mm tja ik zal dan 16 nemen maar als die getuned is is 18 wel gunstig
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Almer |
6-11-2006 18:48 |
Posts: 3325 |
18mm kan prima op een 50cc Maak gewoon je uitlaatpoort een beetje hoger, dan draait hij iets meer toeren en is hij iets sterker Dit scheelt al aardig. Wil je hem ook nog verder tunen dan is een 18mm helemaal ideaal Wat voor 18 heb je? Als je Keihin hebt zit je zowiezo wel goed
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Makrolon |
7-11-2006 14:41 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mail2kid
1 je kan hem tunen maat van heeft het zelf gedaan en rijdt mey 50orgi,orgi carb,de orgi "power" filter en orgi vertanding 95 echte km.
2 18mm is zeker te groot maar als je hem tuned dan is die wel okej
95 is tehard voor mij hoor , met een mooie 80 kilometers zou ik dik tevreden zijn
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Makrolon |
9-11-2006 18:44 |
Posts: 6733 |
okee, net ff wat er af gehaalt... k kwam er maar net bij met de flexibele as van de dremel... maargoed, hij trekt volgends mij een stuk harder, mn top ligt niet echt hoger volgends mij wel is hij veel en veel sneller bij die top. dus k ga zometeen er nog wat vanaf dremelen, hopen dat ie dan nog iets sneller op trekt en harder loopt jullie zullen het zo wel horen
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
ferencz |
9-11-2006 18:47 |
Posts: 275 |
bwoapt hij nog? want dat kan anders aan de sproeier liggen Dan krijgt hij misschien iets te veel benzine
|
|
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop! |
|
Scozzisa |
9-11-2006 19:22 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
95 is tehard voor mij hoor, met een mooie 80 kilometers zou ik dik tevreden zijn
als je met 80 dik tevreden bent, ben je dat na een maand met 95...
was ik wel tenminste
edit: ik zou nu ff rustig aan doen met dremelen, waarom zie faq (blowdown etc)
Dit bericht is gewijzigd door Scozzisa op 9-11-2006 om 19:26 uur.
|
|
|
|
ferencz |
9-11-2006 19:25 |
Posts: 275 |
indd zo gaat dat Als je een tijdje op een bepaalde power rijdt wil je altijd meer totdat het niet verder kan En dan beland je bij een PROJECT
|
|
'Tsx pOower! Veeeeel ts(80)x onderdelen te koop! |
|
Makrolon |
9-11-2006 20:42 |
|
Makrolon |
10-11-2006 8:47 |
Posts: 6733 |
hmm, gister de poort nog iets breder gemaakt en iets hoger... maar geen resultaat nog... dus ik stop er mee. wel jammer dat iedereen zei dat ori 50 cc wel 80 konden halen en die van mij niet verder als 65 komt:S maar misschien haal k binnenkort een nieuwe uitlaat, eens kijken of dat nog helpt.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
mblover |
10-11-2006 9:04 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hmm, gister de poort nog iets breder gemaakt en iets hoger... maar geen resultaat nog... dus ik stop er mee. wel jammer dat iedereen zei dat ori 50 cc wel 80 konden halen en die van mij niet verder als 65 komt:S maar misschien haal k binnenkort een nieuwe uitlaat, eens kijken of dat nog helpt.
Maak je uitlaatpoort breder, je mag tot, ik dacht 65% van de boring gaan. Bouw een beetje veiligheid in en ga tot 63%.
Verder denk ik dat je bij deze cilinder beter ook de spoelpoorten bewerkt, al is dat een stuk moeilijker als de uitlaatpoort ivm spoelrichtingen e.d.
Het beste zou zijn als je ff een poortmap maakt.
|
|
|
|
bart de scootergek |
10-11-2006 9:19 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hmm, gister de poort nog iets breder gemaakt en iets hoger... maar geen resultaat nog... dus ik stop er mee. wel jammer dat iedereen zei dat ori 50 cc wel 80 konden halen en die van mij niet verder als 65 komt:S maar misschien haal k binnenkort een nieuwe uitlaat, eens kijken of dat nog helpt.
je hebt nu als een beunhaas een beetje willekeurig in zon poort lopen hakken, dan moet je niet verbaasd zijn dat het niet werkt, sterker nog, je mag blij zijn dat het zelfs positief heeft uitgepakt .
prof tuners, die rekenen eerst uit wat de timingen moeten gaan worden, en die gaan niet alleen met de uitlaatpoort aan de slag, maar ook met de spoelers etc. het zijn die mensen die er fatsoenlijke winst uithalen.
als je trouwens iets aan de spoelers wilt doen gaat dat lastig met een dremel, een haakse frees is hier een goede optie voor.
|
|
Honda RC-33 |
|
bereheer |
10-11-2006 9:21 |
Posts: 1901 |
koop anders gewoon een eurokit 50 of liever nog een 50cc parmakit. Een erg fijn cilindertje waar je zeker wel de 80 mee haalt
zo'n ori 50 is gewoon erg traag, je zult tenminste aan een snelle 50 moeten, desnoods een immitatie
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Makrolon |
10-11-2006 12:10 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
je hebt nu als een beunhaas een beetje willekeurig in zon poort lopen hakken, dan moet je niet verbaasd zijn dat het niet werkt, sterker nog, je mag blij zijn dat het zelfs positief heeft uitgepakt .
prof tuners, die rekenen eerst uit wat de timingen moeten gaan worden, en die gaan niet alleen met de uitlaatpoort aan de slag, maar ook met de spoelers etc. het zijn die mensen die er fatsoenlijke winst uithalen.
als je trouwens iets aan de spoelers wilt doen gaat dat lastig met een dremel, een haakse frees is hier een goede optie voor.
ja dat had ik al in de gaten dat je daar met een dremel niet bij kunt, ik schrok gister al want er zat vuil tussen de kop pakking dus hij startte niet en hij vloot, ik dacht al dat k heb had vern**kt... dus ik ga er niet verder meer mee kloten... hij trekt hem nu heerlijk door de versnellingen heen, veel en veel beter als eerst. en als ik weer een beetje geld heb koop ik een 50 snel oid ik wil nog wel proberen om de kop mooi af te vlakken, misschien dat k dan nog wat meer kracht krijg , want top boeit me niet zo heel veel... maar hard optrekken vind ik echt mooi werk. iig bedankt voor alle reacties!
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Makrolon |
10-11-2006 12:12 |
|
Dit topic is 2108 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|