Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mbx van ac naar lc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39828 - mbx van ac naar lc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

black pitbull 6-11-2006 17:18 Print topicpost
Posts: 181
kan ik op mijn luchtgekoelde blok zo een lc gekoelde cilinder zetten. natuurlijk met radiator enzo of moet er dna nog wat aan veranderen. graag zeggen wat er moet veranderen als dat moet.
 

Remco RS 6-11-2006 17:19 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: black pitbull
kan ik op mijn luchtgekoelde blok zo een lc gekoelde cilinder zetten. natuurlijk met radiator enzo of moet er dna nog wat aan veranderen. graag zeggen wat er moet veranderen als dat moet.

nee dat kan niet, je hebt ook pomp e.d nodig. dan wil het trouwens nog niet 123

je kunt beter een ander blok op de kop tikken
 
KaWaReZ 6-11-2006 17:19 Print reply

Posts: 20582
carters met waterpomp afaik
, gaat nie zo 123 werken..

schijnt geloof ik wel een zeta te zijn oid die op mb/t past, maar daar heb je het wsl niet over

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
koekie - Administrator 6-11-2006 17:21 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
carters met waterpomp afaik
, gaat nie zo 123 werken..

schijnt geloof ik wel een zeta te zijn oid die op mb/t past, maar daar heb je het wsl niet over



klopt.. er is een 70cc zeta LC die zo op een AC blok past.. leuke dingetjes

maargoed, op een AC blok kan iig geen LC cil
 
Haaks de hoek om!
christianos 6-11-2006 17:23 Print reply

Posts: 20445
even een ander carter dekseltje , een lc cilinder en een radiateur regelen.. is plug and play

@ iedereen hierboven, hij heeft het over een mbx blok he
 
Remco RS 6-11-2006 17:24 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
even een ander carter dekseltje , een lc cilinder en een radiateur regelen.. is plug and play

@ iedereen hierboven, hij heeft het over een mbx blok he

ohja, ik dacht mb :S
daar is die zeta ook voor


 
- Han - 6-11-2006 17:24 Print reply

Posts: 9667
wat blaten jullie. Mbx blok is anders dat een mt blok. Dacht dat die hetzelfde waren als SH carters. Maargoed, wil je em LC maken zal je een rechtercarterhelft van een nsr moeten hebben. Staat dacht ik allemaal in een faq hier. Maar dan van een mtx-sh dus hetzelfde als een mbx
 
<10.000 posts
christianos 6-11-2006 17:27 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Hoe kan je een MTX-sh luchtgekoeld (AC) ombouwen naar vloeistofgekoeld (LC).

Aangezien er wel wat mensen zijn die dat ook met hun mtx sh willen maar niet echten weten wat ze nou allemaal moet veranderen, zal ik het maar even uitleggen, het is vrij makkelijk te doen namelijk.

Het MTX-sh blok is hetzelfde als het nsr blok.
alleen heeft het nsr blok een andere carterkap (rechterkant, vanaf boven af gezien, als je dus op de brommer zit), en een waterpomp er in zitten.

Voor de rest is het blok identiek.

Nu is het allemaal vrij eenvoudig.

Je hebt nodig om je blok lc te maken:

rechter carterkap van nsr

de waterpomp van een nsr blok.

LC cilinder/cilinderkop

mtx 80cc radiateur (die zijn zo over te zetten zonder aanpassingen)

Je haalt nu je eigen carterkap er af. Je plaats dan de waterpomp (deze staat direct in verbinding met de krukas).
daarna plaats je de nsr carterkap. Je draait alles vast wat je vast moet draaien. (je zorgt uiteraard dat je waterpomp keering niet lek is)

Dan plaats je de 80cc radiateur. Deze komt onder je rechter windhapper (dat gele ding aan de tank).

Vervolgens monteer je je mooie LC cilindertje inclusief cilinderkop, oohja, natuurlijk niet de slangen vergeten inclusief slangklemmetjes.

Gij vult de boel met water om te kijken of alles lek dicht is. Dan haal je water er uit, en drukt er vervolgens kvs in.


 
Menu2t 6-11-2006 17:59 Print reply

Posts: 2815
@ cristianos. maak ik hieruit op dat je gewoon een waterpomp in een mtx rechter(van boven gezien middelste)carter kan drukken?
 
NSR Supersprint special!
black pitbull 11-11-2006 16:42 Print reply
Posts: 181
ja maar is een nsr blok lc het zelfde eigenlijk als een mbx ac als je die ombouwd

 
mtx-motard 11-11-2006 16:44 Print reply

Posts: 14947
sales is verboden, pp erbij.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 11-11-2006 om 16:46 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
bart de scootergek 11-11-2006 16:45 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: black pitbull
ja maar is een nsr blok lc het zelfde eigenlijk als een mbx ac als je die ombouwd




ja, monteer dus een carterdeksel van een nsr 50 blok, een lc cilinder en de rad+slangen en en je hebt in principe een nsr blok.

is allemaal plug-en-play.
 
Honda RC-33
Baasbas 11-11-2006 16:58 Print reply
Posts: 2176
Stel dat je lastig aan een rechter carterhelft van een LC blok kan komen. Is het dan niet ook mogelijk (en makkelijker) om voor een elektrisch waterpompje te gaan?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
black pitbull 12-11-2006 18:00 Print reply
Posts: 181
lijkt mij wel makkelijker maar kan het ook wel?
 

Dit topic is 772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved