Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ktm welk model en nog bruikbaar?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39827 - ktm welk model en nog bruikbaar?
Pagina 6 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 11-11-2006 21:58 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Ja. je kan gewoon snelgas kopen van 11,00 :P niet beste kwaliteit.. maartoch..

Weet je btw al of jem mag?

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 11-11-2006 om 21:54 uur.

snelgas ? oh dat is denk wel nodig met zo'n carb ofniet? mare linkje waar het te koop is? ik ben niet van plan eerst flink te inversteren en dat ie het daarna niet doet.
 
Harold 11-11-2006 22:53 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

mar jou keringen waren nog goed?



ja dus, als ze niet goed zijn zou i ook niet zo goed lopen
 
geert-nsr 11-11-2006 22:55 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]



ja dus, als ze niet goed zijn zou i ook niet zo goed lopen

jij hebt dus niets aan het blok vervangen na 15 jaar stil staan van die crosser? zou mooi zijn als dat ook bij mij zo gaat

 
Harold 11-11-2006 23:00 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

jij hebt dus niets aan het blok vervangen na 15 jaar stil staan van die crosser? zou mooi zijn als dat ook bij mij zo gaat



alleen blokolie en carb schoon gemaakt + nieuwe benzine en een nieuw luchtfilter want die was opgevreten door de muizen...

maar als die nog heel is gewoon ff in ontvetter uitspoelen en opnieuw insmeren met filter olie


 
geert-nsr 12-11-2006 10:33 Print reply

Posts: 6438
Ik ga hem zo ophalen
 
geert-nsr 12-11-2006 15:43 Print reply

Posts: 6438
Nieuws. cilinder eraf, carb eraf, tank eraf, luchtfilter eraf, etc.

71mm boring. poorten zijn egt mega groot.

alles is nog zeer netjes. heeft niets geleden.
alleen luchtfilter is helemaal poreus geworden die moet er dus een nieuwe op.
bij de krukas lag nog een laag bruin zwarte prut op oude benzine?
en bij het afhalen is er schuin boven op het hoekje daar bij de zuiger veren een klein schrammetje gekomen kan dit kwaat?
 
THOMASJEUHHH 12-11-2006 15:51 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Nieuws. cilinder eraf, carb eraf, tank eraf, luchtfilter eraf, etc.

71mm boring. poorten zijn egt mega groot.

alles is nog zeer netjes. heeft niets geleden.
alleen luchtfilter is helemaal poreus geworden die moet er dus een nieuwe op.
bij de krukas lag nog een laag bruin zwarte prut op oude benzine?
en bij het afhalen is er schuin boven op het hoekje daar bij de zuiger veren een klein schrammetje gekomen kan dit kwaat?



ligt eraan foto?
 
bwoaahhppp,,..
Mopar 12-11-2006 15:55 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Nieuws. cilinder eraf, carb eraf, tank eraf, luchtfilter eraf, etc.

71mm boring. poorten zijn egt mega groot.

alles is nog zeer netjes. heeft niets geleden.
alleen luchtfilter is helemaal poreus geworden die moet er dus een nieuwe op.
bij de krukas lag nog een laag bruin zwarte prut op oude benzine?
en bij het afhalen is er schuin boven op het hoekje daar bij de zuiger veren een klein schrammetje gekomen kan dit kwaat?


een klein schrammetje van een schroeven draaier kan geen kwaad hoor, zolang je nagel er niet achter blijft hangen zit het wel goed..

 
User 927 12-11-2006 16:01 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


een klein schrammetje van een schroeven draaier kan geen kwaad hoor, zolang je nagel er niet achter blijft hangen zit het wel goed..




Wat Mopar zegt: Ff met je nagel over die kras, blijft hij er voelbaar in hangen, dan istie te groot en moet je em ff opschuren (heel lichtjes)

En die bruine drab in je blok is waarschijnlijk oude 2-takt olie. Paar keer flink spoelen met schone benzine, ff paar keer flink doorkicken zodat overal schone benzine tussen zit en dan . Na 10 minuten lopen ff speling op vliegwiel controleren.
 
Almer 12-11-2006 17:12 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
waarom doen jullie allemaal zo moeilijk

1 : hij is nog in goeie staat voor z'n leeftijd
2 : doe niet moeilijk en gooi er schone benzine in en een andere bougie
3 : carb schoonmaken
4 : kicken en rijden

onzin dat de keerings uitgedroogd zijn
maat van me heeft honda cr125r elsinore uit 1979 en die heeft 22 jaar stil gestaan.. hebben we wat mee geprutst en loopt perfekt


Wat is dan perfect voor jou? Ik heb et ook gehad, jaren stilstaan, aanslingeren, kilometers maken en kapot lopen...

Nadeel is dat je de roest die in je krukaslagers vormen eigenlijk nie tziet, omdat het zo klein is! Ik zou gewoon je kruklagers en baklagers, en alle keerringen en pakkingen vervangen, weet je zeker dat et goed zit. Kan je der ook zeker weten meer plezier van beleven!

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
geert-nsr 12-11-2006 17:49 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Wat is dan perfect voor jou? Ik heb et ook gehad, jaren stilstaan, aanslingeren, kilometers maken en kapot lopen...

Nadeel is dat je de roest die in je krukaslagers vormen eigenlijk nie tziet, omdat het zo klein is! Ik zou gewoon je kruklagers en baklagers, en alle keerringen en pakkingen vervangen, weet je zeker dat et goed zit. Kan je der ook zeker weten meer plezier van beleven!


het probleem is ik weet niet hoe ik die vervang en wat voor zeldzame onderdelen er stuk kunnen gaan. zit nergens roest int blok dus ga ook van uit niet in de lagers
vd week alles weer inelkaar zetten, olie en benzine erin. en spelen maar
 
Mopar 12-11-2006 19:29 Print reply

Posts: 4772
Keeringen kunnen binnen een jaar uitgedroogd zijn in slechte omstandigheden...

Als ze onder het olie zitten en ze geen gewicht hoeven of er rust niks op, kunnen ze wel 40jaar goedblijven...

Gewoon goed schoonmaken dat blok, en liever met diesel als met benzine..

Diesel is iets minder agressief, ook voor je keerringen...
 
geert-nsr 13-11-2006 15:55 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Keeringen kunnen binnen een jaar uitgedroogd zijn in slechte omstandigheden...

Als ze onder het olie zitten en ze geen gewicht hoeven of er rust niks op, kunnen ze wel 40jaar goedblijven...

Gewoon goed schoonmaken dat blok, en liever met diesel als met benzine..

Diesel is iets minder agressief, ook voor je keerringen...

moet ik het blok ook schoon maken?
ik dacht olie aftappen en nieuwe erin dan is het goed
of moet ik dat anders doen?
 
geert-nsr 14-11-2006 17:31 Print reply

Posts: 6438
Vandaag snelgas en olie gehaalt. alles mooi ingeolied zuiger enzo. voetpakking heb ik gewoon vloeibare pakking gebruikt en op de oude koppakking heb ik ook wat vloeibare pakking gesmeerd.
dit kan toch geen kwaat hoop ik??

verder is er wat zand in het carter gevallen niet veel mar je hoort nu beetje schurend geluid. dit loopt ie er toch wel gewoon uit??

En zit nog steeds met die keeringen. of ze nog wel of niet goed zijn:S en of de lagers nog wel of niet goed zijn.
zou het gewoon kunnen dat de keeringen nog goed zijn omdat er gewoon olie in het blok enzo heeft gezeten? en als ze een beetje lekken wat gebeurt er dan? lagers zullen egt niet veroest zijn of heel klein beetje denk ook niet..

 
christianos 14-11-2006 17:33 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Vandaag snelgas en olie gehaalt. alles mooi ingeolied zuiger enzo. voetpakking heb ik gewoon vloeibare pakking gebruikt en op de oude koppakking heb ik ook wat vloeibare pakking gesmeerd.
dit kan toch geen kwaat hoop ik??

verder is er wat zand in het carter gevallen niet veel mar je hoort nu beetje schurend geluid. dit loopt ie er toch wel gewoon uit??

En zit nog steeds met die keeringen. of ze nog wel of niet goed zijn:S en of de lagers nog wel of niet goed zijn.
zou het gewoon kunnen dat de keeringen nog goed zijn omdat er gewoon olie in het blok enzo heeft gezeten? en als ze een beetje lekken wat gebeurt er dan? lagers zullen egt niet veroest zijn of heel klein beetje denk ook niet..


ie vloeibare pakking kan niet, houd het 99% zeker niet, dat zand kan wel degelijk kwaad..
Als keerringen lek zijn kan je ook bijv. valse lucht krijgen.

Lagers kunnen gewoon veroest zijn, en dan lopen ze vrijwel meteen kapot
 

Dit topic is 9309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved