Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ktm welk model en nog bruikbaar?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39827 - ktm welk model en nog bruikbaar?
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 6-11-2006 22:53 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

ja en waruit herleid je dat dan?

hier een 495 uit 1982, kijk naar die cilinder!

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:52 uur.

kijk die kappen.. heel anders.
btw waar heb je die foto vandaan?

EditL: bikepics dus

Edit2:http://www.geocities.com/wile662003/KTM-495library.html

Kijk die van 1983 en verglijk


Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-11-2006 om 22:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-11-2006 om 22:55 uur.
 
bikkeltje 6-11-2006 22:54 Print reply

Posts: 2380
zorg gewoon dat je blok keertje uit elkaar kunt halen. Je zal hem tog ff moeten nakijken anders krijg je later veel meer kosten. EN dan kun je gelijk kijken hoeveel cc enz et is.

veel succes ermee. Is wel wat leuks van te maken
 
christianos 6-11-2006 22:55 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

kijk die kappen.. heel anders.
btw waar heb je die foto vandaan?

EditL: bikepics dus

Edit2:http://www.geocities.com/wile662003/KTM-495library.html

Kijk die van 1983 en verglijk


Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-11-2006 om 22:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-11-2006 om 22:55 uur.

het gaat toch niet om de kappen


aan kappen kan je de cilinderinhoud toch niet, je moet naar de cilinder kijken en het maatverschil zien tussen een 125 en 500cc.. die cilinder van jou schuurvondst is nauwelijks groter dan een zundapp cilinder, zie datd dan toch
doooohh ..arg *beukt hoofd tegen de muur*

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:57 uur.
 
geert-nsr 6-11-2006 23:01 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

het gaat toch niet om de kappen


aan kappen kan je de cilinderinhoud toch niet, je moet naar de cilinder kijken en het maatverschil zien tussen een 125 en 500cc.. die cilinder van jou schuurvondst is nauwelijks groter dan een zundapp cilinder, zie datd dan toch
doooohh ..arg *beukt hoofd tegen de muur*

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:57 uur.

(k) op je hoofd

http://www.geocities...le662003/83-495.html
kijk daar 495 en die cilinder is ook niet zo groot..
 
Harold 10-11-2006 16:23 Print reply

Posts: 1052
Als ik jou was zou ik eerst wat olie op de zuiger doen (gwoon door bougiegat) en dan carb en luchtfilter schoonmaken... en dan aantrappen maar.

Je keringen zijn vast niet verdroogd als er gewoon blokolie in heeft gezeten. alleen die achter het vliegwiel heeft daar kans op. daar kun je dus even naar kijken. Verder zal het blokolie wel wit zijn van het vocht, dus ook ff vervangen.

Ik heb zelf ook een crosser die 15 jaar in de schuur heeft stil gestaan (van 1980) daarbij heb ik alleen blokolie vervangen en carb en luchtfilter schoon gemaakt (want er zat een muizennest in )

en toen 2 keer trappen en ik schrok me dood (hij stond nog op me hefbrug en t trilt nogal )

Gewoon proberen dus, als het lopend is weggezet mankeert er vaak weinig an.
 
geert-nsr 10-11-2006 20:06 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Als ik jou was zou ik eerst wat olie op de zuiger doen (gwoon door bougiegat) en dan carb en luchtfilter schoonmaken... en dan aantrappen maar.

Je keringen zijn vast niet verdroogd als er gewoon blokolie in heeft gezeten. alleen die achter het vliegwiel heeft daar kans op. daar kun je dus even naar kijken. Verder zal het blokolie wel wit zijn van het vocht, dus ook ff vervangen.

Ik heb zelf ook een crosser die 15 jaar in de schuur heeft stil gestaan (van 1980) daarbij heb ik alleen blokolie vervangen en carb en luchtfilter schoon gemaakt (want er zat een muizennest in )

en toen 2 keer trappen en ik schrok me dood (hij stond nog op me hefbrug en t trilt nogal )

Gewoon proberen dus, als het lopend is weggezet mankeert er vaak weinig an.

en rijd hij nu goed zonder problemen?
 
-simon- 10-11-2006 20:53 Print reply

Posts: 8211
kijk eens naar de achterbrug en achterveer. die 125 is twinshok en heeft een ronde achterbrug en die 495 heeft monoshok en ook een vierkante achterbrug.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
tsxsgoutum 10-11-2006 21:43 Print reply
Posts: 113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

en rijd hij nu goed zonder problemen?



Wat je doet is het volgende: je haalt dat ding gewoon op, geen gezeik verder, kijkt wat voor cilinderinhoud hij heeft en wat het bouwjaar is. Dan ga je op zoek naar pakkingen. Daarna trek je het blok uitelkaar en kijk je of je nieuwe lagers en keerringen nodig hebt en zo ja, welke. Lijkt me niet zo moeilijk te bedenken.
Succes...
 
Frysk 10-11-2006 23:32 Print reply

Posts: 34928
waarom doen jullie allemaal zo moeilijk

1 : hij is nog in goeie staat voor z'n leeftijd
2 : doe niet moeilijk en gooi er schone benzine in en een andere bougie
3 : carb schoonmaken
4 : kicken en rijden

onzin dat de keerings uitgedroogd zijn
maat van me heeft honda cr125r elsinore uit 1979 en die heeft 22 jaar stil gestaan.. hebben we wat mee geprutst en loopt perfekt
 
giggitybyte
geert-nsr 10-11-2006 23:59 Print reply

Posts: 6438
ik zal eerst kijken of hij olie heeft int blok. zal vast wel die ververs ik dan.
dan nieuwe benzine erin. kijke of ie vonkt cilinder eraf alles even nakijken en carb schoon maken.

en moet nog even een gashandvat erop zetten..
 
Harold 11-11-2006 21:23 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

en rijd hij nu goed zonder problemen?


jah hoor!

heb er nog 20 uur mee gereden en daarna maar is uitelkaar gehaald (liep overigens nog steeds goed) om te kijken hoe die r van binnen uit zag... was eigelijk nog niet nodig geweest, zuiger leek nog wel nieuw.

t eenigste was wss zowiezo moet bij jouwe is de carb schoonmaken, want benzine vergumt vaak als t n tijdje stil heeft gestaan. (of de vorige eigenaar moet zo handig zijn geweest om m zonder benzine weg te zetten) de rest komt daarna wel
 
geert-nsr 11-11-2006 21:46 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


jah hoor!

heb er nog 20 uur mee gereden en daarna maar is uitelkaar gehaald (liep overigens nog steeds goed) om te kijken hoe die r van binnen uit zag... was eigelijk nog niet nodig geweest, zuiger leek nog wel nieuw.

t eenigste was wss zowiezo moet bij jouwe is de carb schoonmaken, want benzine vergumt vaak als t n tijdje stil heeft gestaan. (of de vorige eigenaar moet zo handig zijn geweest om m zonder benzine weg te zetten) de rest komt daarna wel

mar jou keringen waren nog goed?
 
De Schout 11-11-2006 21:50 Print reply
Posts: 5327
keerringen enzo zal ammel wel meevallen met beetje mazzel.. k zou zeggen, zet er nieuw luchtfiltje in, maak carb schoon, ververs blokolie nadat je hem hebt warm gedraait, en gewoon mee gaan rijden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
geert-nsr 11-11-2006 21:52 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
keerringen enzo zal ammel wel meevallen met beetje mazzel.. k zou zeggen, zet er nieuw luchtfiltje in, maak carb schoon, ververs blokolie nadat je hem hebt warm gedraait, en gewoon mee gaan rijden.

ok gaan we dat doen
alleen er zit geen gashendel op heb je die ook universeel ofso
 
Erik 39 11-11-2006 21:54 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

ok gaan we dat doen
alleen er zit geen gashendel op heb je die ook universeel ofso

Ja. je kan gewoon snelgas kopen van 11,00 :P niet beste kwaliteit.. maartoch..

Weet je btw al of jem mag?

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 11-11-2006 om 21:54 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 9304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved