Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ktm welk model en nog bruikbaar?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39827 - ktm welk model en nog bruikbaar?
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 6-11-2006 21:50 Print reply

Posts: 3418
trek het blok open en kijk wat aan vervanging toe is
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
geert-nsr 6-11-2006 21:55 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
trek het blok open en kijk wat aan vervanging toe is

makkelijk gezegt ja. maar hoe weet ik nou of de keringen en lagers goed zijn?
 
erwinko 6-11-2006 21:56 Print reply

Posts: 1012
55 pk is veel ja

teminste, ik had nog nooit motor gereden en toen op een 600cc 4 takt met 48 PK (YAMAHA XT 600 tenere)

trekt echt ****** hard op




 
christianos 6-11-2006 22:12 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

makkelijk gezegt ja. maar hoe weet ik nou of de keringen en lagers goed zijn?

door het blok open te maken


 
crosswaus 6-11-2006 22:22 Print reply
Posts: 137
leuk ding, als je hem koopt kun je hem het beste gelijk uit elkaar halen het blok dan.
alles goed controleeren dat je zeker weet da alles goed zit want een 500 aantrappen doe je nie 1,2,3
was bij die van mij ok toen ik mijn cr 500 kocht liep ie ook niet heb me poot helemaal gaar getrapt toen andere onsteking der op gezet en hij liep duss mijn advies controleer alles goed

laters
 
christianos 6-11-2006 22:27 Print reply

Posts: 20445
ja sure, alsof een 500cc zo'n cilindertje met zulke koelribbetjes heeft

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:27 uur.
 
geert-nsr 6-11-2006 22:27 Print reply

Posts: 6438
zijn die keeringen enzo nog te krijgen? weet iemand waar?
en is het egt noodzakelijk om dat te vervangen ook al loopt ie goed na olie en benzine verversen..
 
geert-nsr 6-11-2006 22:28 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
ja sure, alsof een 500cc zo'n cilindertje met zulke koelribbetjes heeft

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:27 uur.

denk je dat dit dan geen 500 is??
http://www.ktmmotocr...sic.com/modele83.htm
mij lijkt toch egt dat het die 495 is..

Edit: link gefixt


ktmmotocrossclassic.com/modele83.htm

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-11-2006 om 22:32 uur.
 
christianos 6-11-2006 22:29 Print reply

Posts: 20445
link dood
 
christianos 6-11-2006 22:32 Print reply

Posts: 20445
kijk eens naar die cilinder en vergelijk

editit is 50cc vergeleken met die cilinder joh, en alsof 500cc zo'n uitlaatbochtje zou hebben..

nee dit is denk ik 125cc

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:34 uur.
 
geert-nsr 6-11-2006 22:34 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
kijk eens naar die cilinder en vergelijk

t maakt mij niet uit. 500cc is toch wel te veel:p
ik meet het strax wel op als ik hem heb

 
geert-nsr 6-11-2006 22:39 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
kijk eens naar die cilinder en vergelijk

editit is 50cc vergeleken met die cilinder joh, en alsof 500cc zo'n uitlaatbochtje zou hebben..

nee dit is denk ik 125cc

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:34 uur.

k weet eik wel zeker dat het een 500 is.
tis gewoon een 495 uit 1983
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-11-2006 22:40 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Wat zou ik allemaal moeten vervangen zodat ie niet meteen vastnaait ALS ik hem aan de gang krijg.
wat zou gereviceerd moeten worden welke lagers en keringen allemaal?



Niks, start dat ding gewoon en laat hem ff warm lopen. Doe er nieuwe blokolie in en de goede benzine (mengsmering)

Dan loopt hij echt niet zomaar vast. Kan je na een half uurtje rijden kijken of je vliegwielspeling hebt. Als dat niet is en hij zuipt/lekt geen blokolie dan zou ik hem voorlopig niet uit elkaar halen.

En lagers en keerringen zijn waarschijnlijk wel te krijgen aangezien dat meestal standaard maten zijn.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Bjorntjuh 6-11-2006 22:41 Print reply

Posts: 1496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
bjorntjuh, zeker net topic over verstelbare sproeier gelezen .maar heb je imo weinig aan op zo'n ding?


idd, weer wat geleerd he
 
het lekkerste onder zon
christianos 6-11-2006 22:48 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

k weet eik wel zeker dat het een 500 is.
tis gewoon een 495 uit 1983

ja en waruit herleid je dat dan?

hier een 495 uit 1982, kijk naar die cilinder!



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:52 uur.

hier een 125 van KTM ook uit de jaren 80, daar lijkt de cilinder veel meer op



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 6-11-2006 om 22:54 uur.
 

Dit topic is 9303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved