Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ktm welk model en nog bruikbaar?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39827 - ktm welk model en nog bruikbaar?
Pagina 3 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2takt Gangster 6-11-2006 17:45 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser
[...]


Ik denk ook dat dit hem is..

Alleen uhh..hoe denk je dat je hem aan krijgt zonder kickstart? Een 500 is niet zo makkelijk duwen hoor...


gwn in hogere versnelling zetten
1 gaat erop zitten de ander duwt wil prima
 
benellifan 6-11-2006 18:12 Print reply
Posts: 1553
of je zorgt gewoon voor een kickstarter
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
geert-nsr 6-11-2006 18:44 Print reply

Posts: 6438
hoe komen jullie erbij dat er geen kickstart op zit:S zit er gwoon op en doet het

@ bjorn wss hoeft er niets afgesteld te worden is lopend weg gezet sproeier word nix groter of kleiner na 20 jaar

Ik dacht zelf ook al aan een 495. dus daar ga ik nu meer info over zoeken. betekend dat dus ook een 500cc??
mischien beetje te lomp voor mij als beginnede crosser:P

@ driver004 waar staat die diameter dan? kan ik morgen even kijken als het licht is. of mischien dat ik het op de foto's al kan zien.

alvast bedankt vor de vele reacties ben al stuk verder gekomen
 
2takt Gangster 6-11-2006 18:47 Print reply

Posts: 1147
ding ziet er nog wel redelijk uit na al die jaren denk dat het nog wel de moeite waard is.


 
Tsxdude AKU MicheL 6-11-2006 18:58 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]


gwn in hogere versnelling zetten
1 gaat erop zitten de ander duwt wil prima



hehe idd
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Pauluzzz[Furia]Jovinx 6-11-2006 19:09 Print reply

Posts: 924
als je dat ding ophaalt, gewoon blok uit elkaar trekken en keerringen lagers enz. vervangen als het nodig is. verder kan er niet veel mee mis zijn als ie tenminste lopend weg is gezet. maar in ieder geval niet meteen aan trappen, heb al zo veel crossers gezien die ergens uit een schuurtje worden getrokken en dan na 30x trappen aangaan en met een klein uurtje aan stront zijn gejaagd. zonde dus.
 
geert-nsr 6-11-2006 19:14 Print reply

Posts: 6438
http://www.geocities.../KTM-495library.html

Het is denk dat model van 1983.
Denken jullie dat ook??
ik lees daar wat over 40mm bing en white nightmare:S klinkt veel belovend:P ga strax ff al dat engels vertalen als het hem dat is..
 
geert-nsr 6-11-2006 19:35 Print reply

Posts: 6438
Dit jaar had een paar meer updates met inbegrip van 42mm vorken Marzocchi, en een helemaal nieuwe Brembo voorschijfrem. Dit was essentieel aangezien dit jarenmodel tot een vlezige 256lbs steeg! Het chassis werd versterkt wegens het verlies van diverse kaderbuizen, en monoshock was nog het wp of model van de VOS. Onlangs ontworpen plastieken en controles Magura. Een andere nieuwe eigenschap was tweeling-stophoofd (14:1) en nieuwe een 5-snelheid versnellingsbak. Output van de motor was 55bhp makend tot dit jaar de Koning van de Woestijn in Zuidelijk Californië. Vaak beschouwd als stabielste hoge snelheidsmotorfiets toe te schrijven aan zijn gewicht en toestelverhouding, is dit model niet desireable voor MX tenzij uw Superman op de zetel! Nog omvat een van het zeer betrouwbare en machine kogelbewijs, 1983 ktm-495 alle recentste verbeteringen en bruikbaarste macht-band van de vier modellen die het elke keer worden aan de eerste draai eerste.


sorry voor slechte vertaal machine mar dit staat er dus bij geschreven..
55pk wel leuk toch??

Dit bericht is gewijzigd door geert-nsr op 6-11-2006 om 19:36 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 6-11-2006 20:07 Print reply

Posts: 7728
het is indd zoals pauluzz zegt niet slim om meteen met dat ding te gaan rijden. ff wat uit de 'bromfiets'overgetypt:
Quote:
bromfiets
als gevolg van de verdroogde keerringen zijn de hoofdlagers vaak (licht)ingeroest. de weer opgestarte motor verslijt dan in een razen tempo, want de lagers lopen in hun eigen roest, nog voordat de verse olie die met de benzine meekomt voor doorspoeling en smering kan zorgen.
en
Quote:
bromfiets
versnellingsbaklagers hebben veel minder last van dit verschijnsel, want daarbij spelen drukverschillen en temperatuurverschillen geen rol, wat bij de krukas dus wel het geval is. oude versnellingsbakolie heeft er in de meeste gevallen ook wel voor gezorgd dat er in ieder geval een soort oliefilm op zowel het lager als de keerring is achtergebleven. zodoende hebben deze dus een betere tweede kans bij het weer opstarten van het blok
dus al je hem koopt, meteen openhalen, en reviseren, om meer schade te voorkomen

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 6-11-2006 om 20:08 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
-simon- 6-11-2006 20:17 Print reply

Posts: 8211
welk model het is weet ik niet.
maar voor oude ktm's zijn volgens mij heel erg moeilijk onderdelen voor te krijgen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
geert-nsr 6-11-2006 20:23 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
welk model het is weet ik niet.
maar voor oude ktm's zijn volgens mij heel erg moeilijk onderdelen voor te krijgen.

het is een 495 uit 1983
kan alleen weinig specificaties over vinden.
weet iemand goede sites die ik kan raadplegen?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 6-11-2006 21:37 Print reply

Posts: 7728
klikkerdeklik
wss zelfde model, alleen iets anders genaamd.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
geert-nsr 6-11-2006 21:39 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
klikkerdeklik
wss zelfde model, alleen iets anders genaamd.

had ik al gezien ja. mar die heeft veel minder power enzo en die foto is toch egt een 495 dus dat klopt niet helemaal daar.

ik had dit nog gevonden:
http://www.ktmmotocr...sic.com/modele83.htm
 
geert-nsr 6-11-2006 21:48 Print reply

Posts: 6438
Wat zou ik allemaal moeten vervangen zodat ie niet meteen vastnaait ALS ik hem aan de gang krijg.
wat zou gereviceerd moeten worden welke lagers en keringen allemaal?

 
christianos 6-11-2006 21:49 Print reply

Posts: 20445
Alsof wij je kunnen vertellen wat stuk gata als ie vastnaait
 

Dit topic is 9306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved