Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc yamaha DT50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1290 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39801 - 70cc yamaha DT50mx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT-Dude89 6-11-2006 22:47 Print reply

Posts: 223
heb zelf de gekste dingen mee gemaakt met een 70cc en ori dt ontsteking. ook 0,35mm en 3mm voor TDC, maar niet goed lopen. dit hoeft natuurlijk niet per defentitie te zijn. wat is de rest van je setup?
 
van bussel 6-11-2006 22:49 Print reply

Posts: 695
luhao uitlaat, standaart demper, 12mm carb, standaart lucht filter
 
khaz 6-11-2006 22:56 Print reply

Posts: 1450
Er is niks mis met contactpunten hoor
meeste mensen weten ze alleen niet af te stellen
Als je niet heel erg extreem veel toeren gaat maken maakt het allemaal niks uit
 
HPI |w00t
DT-Dude89 6-11-2006 22:57 Print reply

Posts: 223
tja, 12mm op een 70cc is ook weinig. zet je puntjes op 0,4 en zorg dat je carb is afgesteld. 80km met een 70cc en een 12mm is goed or als je harder wil rijden zul je dan een grotere carb moeten om het goed afgesteld te krijgen.
 
van bussel 6-11-2006 23:00 Print reply

Posts: 695
@khazdat vind ik ook maar, ik zit meer met de condensator, en cdi is wat makkelijker afstellen dacht ik

@DT-Dude
12mm is idd weinig, maar die 70cc is ook maar tijdelijk, na de revisie komt er weer 50cc op met een 15mm bing oid
 
khaz 6-11-2006 23:05 Print reply

Posts: 1450
wat bedoel je dat je zit met de condensator?
Ik snap je niet helemaal, vervangen kost niks joh

opzich is dt juist makkelijk omdat je alleen de afstand kan stellen
dus hoef je alleen 0,35 te onthouden.


Dit bericht is gewijzigd door khaz op 6-11-2006 om 23:06 uur.
 
HPI |w00t
van bussel 6-11-2006 23:09 Print reply

Posts: 695
nou een condensator gaat sneller kapot dan een cdi oid.
en met een cdi heb je geen last van condensatoren of contactpuntjes die ingebrandt zijn.


en het vervangen kost idd niks maar als je dit een aantal keer achter elkaar moet doen
 
khaz 6-11-2006 23:12 Print reply

Posts: 1450
Ik heb er nooit last van
Je moet je puntjes ze gewoon af en toe opnieuw afstellen

als je condensator vaak doorbrandt, ligt dit dan niet aan je ontstekingsspoel?

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 6-11-2006 om 23:14 uur.
 
HPI |w00t
Kees de Jong 6-11-2006 23:12 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
nou een condensator gaat sneller kapot dan een cdi oid.
en met een cdi heb je geen last van condensatoren of contactpuntjes die ingebrandt zijn.


en het vervangen kost idd niks maar als je dit een aantal keer achter elkaar moet doen


Als je contactpuntjes inbranden staan ze niet goed. Puntjes kunnen prima betrouwbaar zijn hoor, ik heb ze zelf de afgelopen 8000 km niet gesteld en ze staan nog steeds perfect.
 
7 seconden, of 21 gram
van bussel 6-11-2006 23:16 Print reply

Posts: 695
oke, dan zal ik na de revisie eerst eens nieuwe punten + condensator kopen en dan goed afstellen

ps, een Bing carb pas toch gewoon op een DT
 
khaz 6-11-2006 23:18 Print reply

Posts: 1450
met het juiste spruitstuk wel

haha we zitten vandaag wel op een lijn he kees!

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 6-11-2006 om 23:20 uur.
 
HPI |w00t
Kees de Jong 6-11-2006 23:18 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
oke, dan zal ik na de revisie eerst eens nieuwe punten + condensator kopen en dan goed afstellen

ps, een Bing carb pas toch gewoon op een DT


Als jij er een spruitstuk voor hebt.

 
7 seconden, of 21 gram
van bussel 6-11-2006 23:22 Print reply

Posts: 695
die past toch wel op een dellortho spruitje, ik zal het straks wel effe nameten
 

Dit topic is 2668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved