Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc yamaha DT50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39801 - 70cc yamaha DT50mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

van bussel 4-11-2006 23:31 Print topicpost

Posts: 695
hallo,

ik heb een 70cc zeta cilinder op me yamaha DT50mx zitten. maar dit loopt nog niet helemaal goed. ik krijg me contactpuntjes niet helemaal goed afgesteld.
als ik ze namelijk op 0.45mm zet gaat hij niet harder dan ong. 30 km per uur. als ik ze ong 1mm open zet dan rijd hij 70/80. niet goed maar hij rijdt.

nu is mijn vraag: hoever moeten de puntjes open gaan met een 70cc er op ?
de ontsteking staat optijd, want ik kan er niks aan vervroegen of verlaten.(correct me if i am wrong)

mvg cas van bussel
 

Teunis 4-11-2006 23:56 Print reply

Posts: 1073
afstellen met schuifmaatjes met verschillen van +/- 0.5mm
 
van bussel 5-11-2006 0:05 Print reply

Posts: 695
oke ga ik proberen, maar is er geen standaart maat voor 70cc, net zoals bij een 50cc??
 
Kees de Jong 5-11-2006 0:09 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
oke ga ik proberen, maar is er geen standaart maat voor 70cc, net zoals bij een 50cc??


Is hetzelfde, .5 mm is te wijd. Zet ze maar op .4 mm.

Je hebt neem ik aan de standaard dt grondplaat die niet te verstellen is en ook niet bijgebeund en toch versteld?
 
7 seconden, of 21 gram
van bussel 5-11-2006 0:10 Print reply

Posts: 695
ja, ik heb een standaart grondplaat die niet te verstellen valt.
dus als ik ze op 0.40mm zet dan zou hij goed moeten lopen?
 
Kees de Jong 5-11-2006 0:18 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
ja, ik heb een standaart grondplaat die niet te verstellen valt.
dus als ik ze op 0.40mm zet dan zou hij goed moeten lopen?


Nee, dan staan je puntjes goed afgesteld.

 
7 seconden, of 21 gram
van bussel 5-11-2006 0:19 Print reply

Posts: 695
ja oke, maar dan zou in ieder geval harder moeten gaan als 30 km per uur
 
timoty-dt 5-11-2006 0:30 Print reply

Posts: 1802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
ja oke, maar dan zou in ieder geval harder moeten gaan als 30 km per uur



ja als je carburatie ook een beetje normaal staat afgesteld
 
kut voetbal
van bussel 5-11-2006 0:37 Print reply

Posts: 695
oke, dat ga ik vanmiddag eens even bekijken

bedankt voor de reply's
 
DT.. 5-11-2006 20:36 Print reply
Posts: 80
std dt opening is 0.40 t/m 0.30 Zelf heb ik hem altijd op 0.30 Nooit problemen mee, ken nog 4 dt's die hem zo hebben...
 
khaz 5-11-2006 20:48 Print reply

Posts: 1450
hoe dichter bij mekaar hoe vroeger het ontsteking moment
lange nok op de krukas zorgt er dan namelijk voor dat hij wel af valt te stellen
bij een 70cc zou iets vervroegd wel aan te raden zijn
0,35 lijkt mij prachtig

je weet ook dat ze moeten openen op ongeveer 3mm voor je bdp?

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 5-11-2006 om 20:49 uur.
 
HPI |w00t
van bussel 5-11-2006 21:01 Print reply

Posts: 695
@khaz. dat is allemaal leuk en aardig maar hoe kun je ze instellen op 3mm voor je bdp, als je je grondplaat niet kunt verschuiven.

kun je me ook uitleggen hoe dat werkt dan, met de punten het tijdstip veranderen.


 
khaz 5-11-2006 21:15 Print reply

Posts: 1450
is vrij ingewikkeld
als je op je krukas kijkt zie je dat je integenstelling tot veel andere brommers een lange flauw aflopende nok hebt.
De ontsteking vonkt wanneer die nok de punten uit elkaar duwt.
Hoe verder je je punten uit elkaar afsteld hoe later ze uit elkaar worden gedrukt door die nok en dus hoe later je ontstekingsmoment.
Gewoon goed kijken hoe het werkt dan snap je het wel.

wat jij nu doet is je zuiger 3 mm voor je bdp zetten en zorgen dat je contakten dan op 0,35 mm uit elkaar zijn.
Kontakten stel je btw door met een schroeven draaier een hefboom beweging te maken in dat gaatje op de bovenkant van je grondplaat (en niet door je contakten uit elkaar te drukken )
je kijkt dan met voedermaatjes of de afstand o,35 mm is.
wel lastig door het magnetisme=ff pielen. Laat ze langs een schroevendraaier lopen ofzo





Dit bericht is gewijzigd door khaz op 5-11-2006 om 21:20 uur.


edit: maybe maar eens een FAQ over aanmaken..

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 5-11-2006 om 21:48 uur.
 
HPI |w00t
van bussel 6-11-2006 19:27 Print reply

Posts: 695
@khaz

kijk dit is een mooie uitleg
dit ga ik gelijk proberen als ik me brommer heb gereviseerd(kan even duren want er moet veel aan gebeuren)

bedankt voor de reply's
 
Kees de Jong 6-11-2006 22:32 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
@khaz

kijk dit is een mooie uitleg
dit ga ik gelijk proberen als ik me brommer heb gereviseerd(kan even duren want er moet veel aan gebeuren)

bedankt voor de reply's


Wel grappig dat je wel kan reviseren en geen puntjes kan afstellen.

 
7 seconden, of 21 gram
van bussel 6-11-2006 22:41 Print reply

Posts: 695
tja, ik kan wel puntjes afstellen, maar niet de puntjes van een yamaha :P.

ik ben trouwens ook van plan om er dan toch een cdi onsteking op te zetten, is dit wat of zeg je van is alleen maar geld verspilling.(het gaat mij meer om de betrouwbaarheid)
 

Dit topic is 2669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved