Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - fluiters en aux poorten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39800 - fluiters en aux poorten
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 4-11-2006 20:15 Print reply

Posts: 1881
Kijk hier anders eens wat rond: http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660
 
7 seconden, of 21 gram
BSTS 4-11-2006 20:18 Print reply

Posts: 4241
met een dremeltje, kun je met een goeie boor wel vanaf buiten in de uitlaat flens boren
moet je wel erg nauwkeurig zijn.
en de boor niet vast laten happen
 
sprintjah
ploe 4-11-2006 20:21 Print reply

Posts: 635
heb ik al eens rondgekeken maar de 1 zegt dit en de ander dat

kijk is het nou verstandig om fluiters te boren of niet
de 1 zegt ik maak liever die aux poorten dicht
en de ander nee ze moeten groter
nu snap ik het ook niet meer
en ja als ze eenmaal in je cilinder zitten en het werkt toch niet maak je ze ook niet zomaar weer dicht
en cilindertjes zijn prijzige stukjes metaal

 
www.placeonearth.nl
ploe 4-11-2006 20:22 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
met een dremeltje, kun je met een goeie boor wel vanaf buiten in de uitlaat flens boren
moet je wel erg nauwkeurig zijn.
en de boor niet vast laten happen


foto graag
en happen gebeurt niet vreesbank op werk

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 4-11-2006 om 20:22 uur.
 
www.placeonearth.nl
BSTS 4-11-2006 20:27 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]


foto graag
en happen gebeurt niet vreesbank op werk

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 4-11-2006 om 20:22 uur.



met freesbank kan het ook fout gaan.
als spanen zich op hopen kan de frees breken.

maargoed

als je zegmaar de uitlaat pijp aansluiting hebt, vanaf de buiten kan cilinder dus.
daar kun je vaak wle bijkomen.


maar als je dan je aux groter moet oid weet ik niet.

 
sprintjah
John Huijben 4-11-2006 20:30 Print reply

Posts: 2433
eehm jij wilt fluitpoorten gaan boren met een freesbank
serieus ?

maak gewoon zoiets :





en de benaming hebbe jullie volgens mij ok al mis.
aux staat voor hulp.
auxpoorten zijn hulppoorten.
en dan heb je dus aux uitlaatpoorten, die naast de uitlaatpoort zitten, en aux inlaatpoorten (kanalen van membraanhuis naar spoelkanalan), aux uitlaatpoorten worden wel vaak fluiters genoemd.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Kees de Jong 4-11-2006 20:32 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
eehm jij wilt fluitpoorten gaan boren met een freesbank
serieus ?

maak gewoon zoiets :

afbeelding



en de benaming hebbe jullie volgens mij ok al mis.
aux staat voor hulp.
auxpoorten zijn hulppoorten.
en dan heb je dus aux uitlaatpoorten, die naast de uitlaatpoort zitten, en aux inlaatpoorten (kanalen van membraanhuis naar spoelkanalan), aux uitlaatpoorten worden wel vaak fluiters genoemd.


Haha, dat heb je vaker gedaan.

Mooi werk btw.
 
7 seconden, of 21 gram
Bruuns 4-11-2006 20:48 Print reply

Posts: 2213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Haha, dat heb je vaker gedaan.

Mooi werk btw.


ziet er eerder origineel uit
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Michelangelo 4-11-2006 20:48 Print reply
Posts: 114
just my two cents:

je uitlaatpoort:
je wilt je verbrandingsgassen snel kwijt > je wilt dus een grotere oppervlakte van je uitlaatpoort waar mogelijk.
je kan je uitlaat poort eigenlijk niet breder maken dan iets van 70% van je boring. dit ivm met mogelijke beschadiging door je zuigerveren.
Je uitlaatpoort hoger maken leidt tot een smallere powerband, dit doe je dus ook met mate (grotere machientjes hebben daarom iets als een powervalve).
je zou dus 'boven' je spoelpoorten nog 'fluiters' kunnen plaatsen.
punt is alleen dat brommers over het algemeen niet zo'n grote slag hebben. daadwerkelijk poorten boven je spoelpoorten maken gaat daarom mogelijk wat lastig ivm gebrek aan ruimte.

mja just my point of view

edit:
wat ik dus wil zeggen is dat je denk ik beter kunt kijken wat je nu uit je uitlaatpoort kunt halen > vorm aanpassen, dan daadwerkelijk extra poortjes erbij te maken


Dit bericht is gewijzigd door Michelangelo op 4-11-2006 om 20:51 uur.
 
If you think you don’t need a helmet, you probably don’t.
Sjoerd. 5-11-2006 10:41 Print reply

Posts: 2607
Ik had er een FAQ over gemaakt, 2 pagina's, maar de foto's zijn te onduidelijk dus hij komt er nog niet doorheen :
 
ploe 5-11-2006 16:02 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Michelangelo
just my two cents:

je uitlaatpoort:
je wilt je verbrandingsgassen snel kwijt > je wilt dus een grotere oppervlakte van je uitlaatpoort waar mogelijk.
je kan je uitlaat poort eigenlijk niet breder maken dan iets van 70% van je boring. dit ivm met mogelijke beschadiging door je zuigerveren.
Je uitlaatpoort hoger maken leidt tot een smallere powerband, dit doe je dus ook met mate (grotere machientjes hebben daarom iets als een powervalve).
je zou dus 'boven' je spoelpoorten nog 'fluiters' kunnen plaatsen.
punt is alleen dat brommers over het algemeen niet zo'n grote slag hebben. daadwerkelijk poorten boven je spoelpoorten maken gaat daarom mogelijk wat lastig ivm gebrek aan ruimte.

mja just my point of view

edit:
wat ik dus wil zeggen is dat je denk ik beter kunt kijken wat je nu uit je uitlaatpoort kunt halen > vorm aanpassen, dan daadwerkelijk extra poortjes erbij te maken


Dit bericht is gewijzigd door Michelangelo op 4-11-2006 om 20:51 uur.


kijk daar ben ik het wel mee eens
IDD er is meestal niet veel ruimte
die inlaat aux porten zijn zo geboord maar met die uitlaat fluiters 1mm scheef en dag cilinder
 
www.placeonearth.nl
ploe 5-11-2006 16:02 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bruuns
[...]


ziet er eerder origineel uit


dat denk ik ook

maar goed ik heb nog steeds geen reacties gezien over iemand met ervaring het zal ongetwijfeld wel beter zijn en harder gaan

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 5-11-2006 om 16:04 uur.
 
www.placeonearth.nl
jorismb 5-11-2006 16:17 Print reply

Posts: 360
Wat aanvullende uitleg bij John Huijben.

Die fluitpoorten bij je uitlaat zijn inderdaad voor extra oppervlak van je poort. Het heeft zowel voordelen als nadelen. Bijvoorbeeld bij een puch maxi (omdat ik daar zelf ervaring mee heb). Daar zitten de tapeinden zo gruwelijk dicht op de cilinderwand dat je daar nooit een redelijk werkend kanaal geboord/gefreesd krijgt. Ik heb enkele plaatjes gezien waarbij het bij een originele 50cc is gedaan, en let op, hier waren het zelfs inimini kanaaltjes. Vaak moet je al oppassen als je je uitlaatpoort naar 67% van de boring brengt (bij 70 en 75cc cilinders)

Bij Honda heb je vaak veel meer ruimte en kan dit dus wel heel nuttig zijn om 2 fluitpoorten te boren. Maar weer moet je oppassen met ruimte dat je niet in je tapeindgaten boort, of te dicht langs je originele uitlaatpoort boort. Nog iets om op te letten, met waterkoelers moet je oppassen dat je niet te ver naar buiten gaat en zo je koelwater in je cilinder loopt
 
ploe 5-11-2006 17:13 Print reply

Posts: 635
kijk duidelijk andwoord

he joris wat zijn de nadelen in rij gedrag
 
www.placeonearth.nl
jorismb 5-11-2006 17:35 Print reply

Posts: 360
nadelen van een grote uitlaatpoort kan ik me zo niet bedenken, hoogstens dat je valse spoeling krijgt van de spoelers die het dichtst bij de fluitpoorten zitten of misschien er bijna onder.

vermogen gaat denk ik overal omhoog, zowel onder als bovenin de toeren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. dat mag bijvoorbeeld John Huijben even toelichten.
 

Dit topic is 6625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved