Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Rara welke cilinder is dit? (50cc snel MT/MB)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #39775 - Rara welke cilinder is dit? (50cc s...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sikalot 3-11-2006 14:49 Print topicpost
Posts: 36
Beste lui, ik heb hier een 50-snel cilinder voor een MT/MB liggen en het is voor mij een compleet raadsel van welk merk deze is.
Het ziet er te goed afgewerkt uit voor imitatie..
Wat het volgens mij niet kan zijn is:

- Paiwai
- Zeta
- Eurocilindro (Athena?)
- Origineel Honda

Een opvallend kenmerk is dat de inlaatspoelpoort geen tussenschot heeft (zoals de 70cc polini).
Verder staat alleen een '2' aan de onderkant bij de uitlaatpoort gedrukt..(dus geen 49cc, of letters bij de inlaat).







Alle hulp is welkom!

Cheers Chris
 

tsxsgoutum 3-11-2006 14:54 Print reply
Posts: 113
een eurokitje?
 
ludo 3-11-2006 15:04 Print reply

Posts: 894
denk een zeta die heb ik ook thuis liggen zijn best goeie cilindesr

Dit bericht is gewijzigd door ludo op 3-11-2006 om 15:04 uur.
 
zie mijn rs project http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/388 :D
pee 3-11-2006 15:46 Print reply

Posts: 648
ik denk een eurokit
 
Yamaha R1
Sypie_Honda 3-11-2006 16:11 Print reply

Posts: 13830
tis bijna zeker een Eurokit.

foto's zijn niet geweldig, kun je miss proberen betere te maken?

lama zitten, ik zie dat je er op klikken kunt.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 3-11-2006 om 16:12 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
John Huijben 3-11-2006 16:42 Print reply

Posts: 2433
is airsal ( of eurokit, wat je wilt )..
die dingen hebben echt n enorm scheve uitlaatpoort.
lopen best goed wel
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Sikalot 3-11-2006 18:18 Print reply
Posts: 36
Hmmm inderdaad, ik heb een plaatje van een airsal/eurokit gevonden en deze lijkt er ontzettend veel op.
Maar is het de moeite waar om deze te laten honen?
Ik heb begrepen dat hij een nikasil laag heeft..zal dus wel extra kosten.
Zelf totaal geen ervaring met deze cilindertjes?
Hebben ze een korte/piekerige of meer egale lange powerband?

Cheers Chris
 
-Wheelie-Johie- 3-11-2006 18:26 Print reply

Posts: 2814
volgensmij kan het ook een eurocilindro zijn(grijs gespoten) maar ik kan de inlaat niet goed zien
 
trots BMW e30 325i eigenaar
John Huijben 3-11-2006 18:38 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sikalot
Hmmm inderdaad, ik heb een plaatje van een airsal/eurokit gevonden en deze lijkt er ontzettend veel op.
Maar is het de moeite waar om deze te laten honen?
Ik heb begrepen dat hij een nikasil laag heeft..zal dus wel extra kosten.
Zelf totaal geen ervaring met deze cilindertjes?
Hebben ze een korte/piekerige of meer egale lange powerband?

Cheers Chris


powerband is niet zo gek piekerig... gewoon normaal.
kan niet gewoond worden.. je kunt de nicasil wand er uit laten hale nen er een nieuwe in laten zetten.. maar dat kost meer dan een nieuwe 50cc eurokit / airsal.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
-jaZper- 3-11-2006 18:42 Print reply

Posts: 3841
lijkt mij idd eurokit, je ziet niet vaak 2 boostpoortjes bij een 50cc cilinder, en aan de inlaapoort te zien kan het geen mallossi zijn en geen org, belgische 50?
 
groene motoren gaan harder
Sikalot 3-11-2006 21:24 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


powerband is niet zo gek piekerig... gewoon normaal.
kan niet gewoond worden.. je kunt de nicasil wand er uit laten hale nen er een nieuwe in laten zetten.. maar dat kost meer dan een nieuwe 50cc eurokit / airsal.


Hmm was ik al bang voor, deze heeft namelijk al een aardig (duidelijk voelbaar) stootrandje opgebouwd..weggooien?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
lijkt mij idd eurokit, je ziet niet vaak 2 boostpoortjes bij een 50cc cilinder, en aan de inlaapoort te zien kan het geen mallossi zijn en geen org, belgische 50?


Origineel 50 is uitgesloten aangezien ik zelf er eentje heb...
Wat bedoel je eigenlijk met boost poortjes? Nog niet eerder van gehoord..
Of bedoel je daarmee de openingen van de zuiger aan de inlaatkant?

thanks voor de hulp
 
SCHOENENPOETSERSMURF 3-11-2006 21:28 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sikalot
[...]


Hmm was ik al bang voor, deze heeft namelijk al een aardig (duidelijk voelbaar) stootrandje opgebouwd..weggooien?

[...]


Origineel 50 is uitgesloten aangezien ik zelf er eentje heb...
Wat bedoel je eigenlijk met boost poortjes? Nog niet eerder van gehoord..
Of bedoel je daarmee de openingen van de zuiger aan de inlaatkant?

thanks voor de hulp

waarom een cilinder weg gooien omdat ie een stootrandje heb ?

gewoon de hoogte zo afstellen dat ie niet op die rand komt en dan is het goed


edt
owja is GEEN
belg
zeta
ori

en ik gok toch op de eurokit al helemaal aan de buitenkant te zien

Dit bericht is gewijzigd door art op 3-11-2006 om 21:29 uur.
 
Sikalot 3-11-2006 22:26 Print reply
Posts: 36
Hmmm het probleem is dat ik niet weet hoe deze cilinder is ingereden...zometeen hoor je 'krak' met alle gevolgen van dien, waarneer je een keertje de pedaalridder uithangt..
Wie er zich toch aan wil wagen, mag hem van mij zo hebben.
 
User 927 4-11-2006 15:13 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sikalot
Hmmm het probleem is dat ik niet weet hoe deze cilinder is ingereden...zometeen hoor je 'krak' met alle gevolgen van dien, waarneer je een keertje de pedaalridder uithangt..
Wie er zich toch aan wil wagen, mag hem van mij zo hebben.



Extra dikke voetpakking en er is niets aan de hand hoor
 

Dit topic is 1136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved