Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - voorlamp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #39765 - voorlamp
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 2-11-2006 18:51 Print topicpost

Posts: 2464
heys

mun voorlamp klapt er steeds uit en eerst deed hij dat niet??

der zitten zeg maar twee - aan en een +


ik had dus een nieuwe lamp genomen 12 V 25 W en ik geef beetje gas klapt hij er weer uit

mun achterlicht brand gewoon ook niet zo heel fel maar alsi k hem op groot licht zet dan doetm un achterlicht het wel normaal ..


kan het zijn dat als waneer een van die min met ut frame massa maakt dat hij eruit klapt ?? want hij zit wel dicht tegen ut frame aan ... er zitten ook nog vele andere draden in de buurt maar deze zijn allemaal beschermd duys ik denk niet dat het daar aan kan liggen..

moet ik anders gewoon een zwaardere lamp nemen want eerst zaten er 2 24 volt halogeen spotjes in en toen deed hij het wel goed..


srry voor ut vage verhaal

bvd
 

-simon- 2-11-2006 18:52 Print reply

Posts: 8211
mischien dat een weerstand ertussen helpt of een lamp van 24 volt ofzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ADHD-Kutkind 2-11-2006 18:54 Print reply

Posts: 1049
als er eerst 24 volt inzaten en die het deden en als je nu naar 12 volt ben gestapt en die doen het niet lijkt het me logisch dat je weer naar 24 volt gaat
 
-Bassie- 2-11-2006 18:54 Print reply

Posts: 6617
effe uitrekkenen welke weerstand jenodig hebt en dan die er tussen solderen.

en anders zorgen dat hij geen contact kan maken met je frame behalve zo als het hoort.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
MTRudolf 2-11-2006 18:55 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ADHD-Kutkind
als er eerst 24 volt inzaten en die het deden en als je nu naar 12 volt ben gestapt en die doen het niet lijkt het me logisch dat je weer naar 24 volt gaat


maar krijgt hij dan achter ook wat meer stroom ?? als ik een zwaardere lamp neem want als hij nu stationair lopt branden de achterlichten niet en als ik wat gas geef dan beginnen ze langzaam te branden
 
ploe 2-11-2006 19:15 Print reply

Posts: 635
de wwerstand van je verlichting is stuk of heeft een hele hoge weerstand
die weerstand zit aan je roze draad die uit je verlichtingsschakelaar komt
eerst die ff chekken
lampen met meer volt is meestal niet de oplossing en is meestal erg slecht voor de spag
 
www.placeonearth.nl
MTRudolf 2-11-2006 20:02 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
de wwerstand van je verlichting is stuk of heeft een hele hoge weerstand
die weerstand zit aan je roze draad die uit je verlichtingsschakelaar komt
eerst die ff chekken
lampen met meer volt is meestal niet de oplossing en is meestal erg slecht voor de spag




mm wat gebeurt er als ik mun voorlamp op de draad van de weerstand zet ?? dus zeg maar draad voorlamp draad weerstand frame

 
-Bassie- 2-11-2006 20:04 Print reply

Posts: 6617
eerst plus weerstand lamp frame
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
MTRudolf 2-11-2006 20:13 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
eerst plus weerstand lamp frame



is dat diezelfde weerstand als van die roze draad dan ??? zeg maar da keramiek blokje
 
ploe 2-11-2006 20:21 Print reply

Posts: 635
die weerstand wordt alleen gebruikt met stadlicht dimlicht
dus ja dat kan dan zou hij moeten branden met een draaiende motor

ff een verklaring v an de verlichtings schakelaar


* + lo = geel+roze
P + lo = geel+bruin+roze
H + lo = geel+bruin+wit
H + lo = geel+bruin+blauw


verklaring bedrading

roze lichtweerstand (wordt soms alleen toegepast zonder prag)
geel ingang spanning voor de verlichting
bruin stadlicht
wit dimlicht
blauw grootlicht

kijkeerst eens of je spanning heb als je verlichting uitstaat op de roze draad (met draaiende motor)

als dat zo is dan moet je na de schakelaar zoeken (mischien schakelaar stuk


Dit bericht is gewijzigd door ploe op 2-11-2006 om 20:22 uur.
 
www.placeonearth.nl
MTRudolf 2-11-2006 20:29 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
die weerstand wordt alleen gebruikt met stadlicht dimlicht
dus ja dat kan dan zou hij moeten branden met een draaiende motor

ff een verklaring v an de verlichtings schakelaar


* + lo = geel+roze
P + lo = geel+bruin+roze
H + lo = geel+bruin+wit
H + lo = geel+bruin+blauw


verklaring bedrading

roze lichtweerstand (wordt soms alleen toegepast zonder prag)
geel ingang spanning voor de verlichting
bruin stadlicht
wit dimlicht
blauw grootlicht

kijkeerst eens of je spanning heb als je verlichting uitstaat op de roze draad (met draaiende motor)

als dat zo is dan moet je na de schakelaar zoeken (mischien schakelaar stuk


Dit bericht is gewijzigd door ploe

op 2-11-2006 om 20:22 uur.




thanks for the info !! dit helpt me tenminste.


twee vraagjes nog: wat is prag ???
en der mag dus geen spanning op de roze draad staan als de motor draait met het licht uit als ik het goed begrijp

 
ploe 2-11-2006 20:45 Print reply

Posts: 635
spanningsregelaar maar die heb jij niet (denk) jij heb denk nog ouderwets een enkele diode

en nee net andersom
er moet spanning op de roze draad ztaan met het licht uit
met groot licht aan wordt de draad spanningsloos
dus met schakelaar H op aan en lo aan dan geen spanning op roze

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 2-11-2006 om 20:49 uur.
 
www.placeonearth.nl
MTRudolf 3-11-2006 13:39 Print reply

Posts: 2464
heeys

ik meet bij mun draden op gewoon 12 volt wissel en op groot iets van 30 Volt wissel moet ik dan toch een 24 volt lamp nemen of niet ??

want elke keer als ik op groot licht zet dan klapt ie eruit
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-11-2006 13:49 Print reply

Posts: 10835
dat kan niet, er zit iets fout in je grootlicht schakelaar denk ik.
Wat meet je op het draadje wat de schakelaar in gaat?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MTRudolf 3-11-2006 13:56 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dat kan niet, er zit iets fout in je grootlicht schakelaar denk ik.
Wat meet je op het draadje wat de schakelaar in gaat?



haha nou dat is dus de grap eik ...


kijk ik ben dus al heel lang bezig met mijn voorlicht

en ik kwam er maar niet uit ik had elke draad uit mun schakelaar gehad alles open gehaald en dat soort dingen alels door gemeten maar hij brande niet..

toen zij mun pa van sluit hem op de kilometerteller licht aan en toen brande hij namelijk wel


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-11-2006 14:16 Print reply

Posts: 10835
misschien eerst je hele kabelboom maar eens fatsoenlijk maken dan, waarschijnlijk gaat je dimlicht nu via de kilometerlamp (en dus de accu) en je grootlicht via je lichtspoel.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 1615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved