Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Furia houd erg in :-v

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1181 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39757 - Furia houd erg in :-v
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pimpin Pinas 1-11-2006 21:55 Print topicpost

Posts: 92
Hey,

Ik heb een MH Furia waar ik nu de volgende setup op heb:
-50cc Airsal BT tuned
-21mm carb (Ja is idd wat te groot, word 19mm nog)
-Malossie powerfilter
-MK thrower uitlaat
-Tandwielv. 14 - 52

Nu is het probleem, mijn brommer maakt in zn vrij gewoon erg veel toere, zoals je mag verwachte van n getunede cilinder met vlinderpoort.
Maar tijdens het rijden komt hij veel vermogen tekort.. hij bereikt maar een top van 85km/u en heeft een erg korte powerband waar ie amper in komt

Verder heeft ie niet heel veel compressie, maar de zuiger en cilinder ware in perfecte staat toen ik ze monteerde en ik heb sindsdien geen warm/vast lopers gehad.
Direct na montage reed de brommer al zo namelijk.
Start verder wel perfect en aan de afstelling lijkt het ook nie al te veel te liggen, want heb gasnaaldclipje op t midde, sproeier 110 en koffiebruine bougie.
Verder stottert hij ook absoluut niet.

Dus wat kan nu het probleem zijn? Brommers met vergelijkbare setups haalden snelheden van rond de 100 km/u

Mijn brommer haalde met een originele cilinder, 17,5mm carb en n mk thrower ook al deze topsnelheid en had nog meer koppel.

Srry voor het lange verhaal, maar hoop dat t hier een btje duidelijk uitgelegd is


 

BSTS 1-11-2006 21:56 Print reply

Posts: 4241
staat de ontsteking chill?

word die erg snel erg warm?
 
sprintjah
Royal Club 1-11-2006 21:57 Print reply

Posts: 60390
verkeerde squish?

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Pimpin Pinas 1-11-2006 21:58 Print reply

Posts: 92
Onsteking lijkt te kloppen, nog niet kunne checken maar lijkt op t eerste gezicht te kloppen. Hij word namelijk niet snel warm, en houd ook na lange tijd rijde normale temperatuur aan.
 
Pimpin Pinas 1-11-2006 21:59 Print reply

Posts: 92
Maar het is gewoon n airsal, d8 dat iedereen met deze cilinder gweoon zn orignele squish waardes behoud Is toch alleen bij de snelle 70/80cc cilinders zoals pro race en manston dat je aan de squish waardes moet knoeie?
 
Royal Club 1-11-2006 22:12 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimpin Pinas
Maar het is gewoon n airsal, d8 dat iedereen met deze cilinder gweoon zn orignele squish waardes behoud Is toch alleen bij de snelle 70/80cc cilinders zoals pro race en manston dat je aan de squish waardes moet knoeie?


hmm, voor optimale prestaties is een zo nouwkeurig mogelijk goed jah, maar aangezien jij gewoon straat setupje hebt, zou een ongv squish goed moeten zijn...
volgens bullet kan het zon 20% aan vermogen schelen..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Pimpin Pinas 1-11-2006 22:19 Print reply

Posts: 92
Ja klopt, en zal ook best zo zijn, maar das dus in t uiterste geval he, we hebbe t hier over een straat setup waarbij die squish dus echt geen 20 % gaat uitmake...
Zoveel mense hebbe gewoon n derbi/am6 met n snel cilindertje erop... airsal, doppler enz.
En die rijde ook direct snel indien goed afgesteld, hebbe ook geen probleme met hun squish
Maar wie weet, ga t morge ook ff nachecke late bij n brommerzaak, misschien dat hun iets kunne ontdekken, maar niemand hier op t forum die misschien suggestie heeft?
Hersenspinsel zei namelijk vanmiddag dat het ook nog wel eens aan mn vertanding kon liggen, lijkt mij een btje stug want die vertanding werkte ook goed op n wat tragere setup, maar mischien toch n mogelijke oorzaak van dit probleem?
 
Royal Club 1-11-2006 22:22 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimpin Pinas
Ja klopt, en zal ook best zo zijn, maar das dus in t uiterste geval he, we hebbe t hier over een straat setup waarbij die squish dus echt geen 20 % gaat uitmake...
Zoveel mense hebbe gewoon n derbi/am6 met n snel cilindertje erop... airsal, doppler enz.
En die rijde ook direct snel indien goed afgesteld, hebbe ook geen probleme met hun squish
Maar wie weet, ga t morge ook ff nachecke late bij n brommerzaak, misschien dat hun iets kunne ontdekken, maar niemand hier op t forum die misschien suggestie heeft?
Hersenspinsel zei namelijk vanmiddag dat het ook nog wel eens aan mn vertanding kon liggen, lijkt mij een btje stug want die vertanding werkte ook goed op n wat tragere setup, maar mischien toch n mogelijke oorzaak van dit probleem?


ros dr achter eens 45~46~47 op
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Pimpin Pinas 1-11-2006 22:32 Print reply

Posts: 92
Ja idd, zei hersenspinsel ook al dus, misschien dat ie gewoon veel te licht vertand is.. Maar zou dat ook zn kleine powerband verklare?
Ander iemand zei dat t vooral aan die 21mm lag, nu weet ik dat dat nie echt de ideale carb is voor n 50cc, maar kan dat zoveel uitmake?

Maar dat van dat tandwiel ga ik dus maar morge ff ns probere als ze die hebbe ligge bij de brommerboer, nog thx voor de tip
 
HersenSpinsel 1-11-2006 22:40 Print reply

Posts: 2984
aangezien hij wegvalt met tegenwind op top is het denk ik niet je vertanding :P er zit gewoon ook echt geen kracht in..

is het mogelijk dat er zoveel vermogen verloren gaat doordat de ontsteking veel te laat staat?

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 1-11-2006 om 22:41 uur.
 
HPT www.derbi-club.com!
Pimpin Pinas 1-11-2006 22:43 Print reply

Posts: 92
ey peter vroeg me al af waar je bleef
Maar opzcih is t te verwachte dat ie onderin amper kracht heeft, dat tune haalt onderin kracht weg en doet het boven de toere min of meer erbij op... alleen in dit geval, is dat laatste dus nie van toepassing
 
nielsje 89 2-11-2006 0:14 Print reply
Posts: 304
maar hoogtoerig moet je wel je ontesteking vervroegen toch? niet origineel of laat gaan rijden. verder kan et misschien zijn dat je itlaat juist een laagtoerig uitlaatje is (op koppel ofzo) en je cilinder er juist een enorm aan toeren door wil rammen en je uitlaat dit tegenwerkt. naar mijn mening is een goede uitlaat nameijk enorm belangrijk om hoge toeren te kunnen halen!
hoeveel toeren maak je eigenlijk? (belast)
 
wreed
HersenSpinsel 2-11-2006 0:29 Print reply

Posts: 2984
het klinkt heel wat maar volgens mij maakt ie net 11k :P hij trekt hem niet lekker door en het ligt niet aan de carb, eerder aan de ontsteking of compressie.. ik zelf denk aan ontsteking
 
HPT www.derbi-club.com!
HersenSpinsel 2-11-2006 0:45 Print reply

Posts: 2984
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimpin Pinas
ey peter vroeg me al af waar je bleef
Maar opzcih is t te verwachte dat ie onderin amper kracht heeft, dat tune haalt onderin kracht weg en doet het boven de toere min of meer erbij op... alleen in dit geval, is dat laatste dus nie van toepassing



hoezo haalt hij nou weer kracht weg :S powerband begint misschien iets later maar opzich zou je juist meer koppel krijgen lijkt me
 
HPT www.derbi-club.com!
MX Racing 2-11-2006 12:49 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
[...]



hoezo haalt hij nou weer kracht weg :S powerband begint misschien iets later maar opzich zou je juist meer koppel krijgen lijkt me


gooi die 17,5 dr maar weer us op
dan doet hij het
 
drd erik 2-11-2006 13:17 Print reply
Posts: 363
heb je een foto van de uitlaatpoort?
probeer effe een 15 vtw

Dit bericht is gewijzigd door drd erik op 2-11-2006 om 13:18 uur.
 

Dit topic is 913 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved