Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Volgende RD50 probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39753 - Volgende RD50 probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robinhelmig 1-11-2006 20:53 Print topicpost
Posts: 52
Hallo,
zoals sommige hier wel weten was mijn RD50 kapot, dit is gemaakt stel uitgeblazen krukaskeeringen, en wat pakkingen.
Dit gefixt loopt weer.. maar daar houd het op..
Voorheen kon ik zo op de 10000rpm komen op mijn toerenteller
nu mag ik blij zijn als ik 6000rpm haal.. De keeringen waren eruit geblazen door een verstopte uitlaat (laatste demper), dit is schoon gemaakt.. maar nu loopt ie dus swaar beroerd. Ik had een keer voor de rdw keuring een ring in me uitlaat, nu loopt ie voor mijn gevoel hetzelfde.

Tevens had ik een rookwolk van hier tot tokyo, bleek door de persoon die hem had gemaakt 1 liter olie in het blok te hebben gedaan i.p.v. de benodigde 0.5 liter.
Heeft dit gevolgen?

Heb er nu andere olie ingedaan net. 5w40 het dampen is over.. maar hij loopt dus nogsteeds brak.

Tevens hoor ik een schavend geluid, dit was voorheen ook niet.. zouden dit mijn zuigerveren ofzo kunnen zijn?

Groeten Robin

Mijn setup:

50CC orgineel duits(denk dus snel)
orginele yamaha carb.
Orginele uitlaat
TWV 13/52

 

Name of Steel 1-11-2006 22:24 Print reply

Posts: 3532
oke, je mikt er een liter in, en er mag maar 500ml in??
sorry dat ik het zeg... maar dit is echt olie dom!!

haal meteen die olie eruit, en vul em bij door te pijlen ( en niet naar lettertjes te kijken )

Ga absoluut niet rijden! doe dit eerst! anders draai je weer je keerringen kapot, en kan zelfs onderdelen in de motor beschadigd raken...



Schavend geluid zal wel komen door de Te hoge druk in het blok door de te vele olie


ik snap echt niet waarom je er een liter in mikt terwijl je weet dat dit te veel is... echt dom!!

Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 1-11-2006 om 22:25 uur.
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
- Han - 1-11-2006 22:29 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
oke, je mikt er een liter in, en er mag maar 500ml in??
sorry dat ik het zeg... maar dit is echt olie dom!!

haal meteen die olie eruit, en vul em bij door te pijlen ( en niet naar lettertjes te kijken )

Ga absoluut niet rijden! doe dit eerst! anders draai je weer je keerringen kapot, en kan zelfs onderdelen in de motor beschadigd raken...



Schavend geluid zal wel komen door de Te hoge druk in het blok door de te vele olie


ik snap echt niet waarom je er een liter in mikt terwijl je weet dat dit te veel is... echt dom!!

Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 1-11-2006 om 22:25 uur.


Tevens had ik een rookwolk van hier tot tokyo, bleek door de persoon die hem had gemaakt 1 liter olie in het blok te hebben gedaan i.p.v. de benodigde 0.5 liter.


leer lezen

 
<10.000 posts
christianos 1-11-2006 22:29 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
oke, je mikt er een liter in, en er mag maar 500ml in??
sorry dat ik het zeg... maar dit is echt olie dom!!

haal meteen die olie eruit, en vul em bij door te pijlen ( en niet naar lettertjes te kijken )

Ga absoluut niet rijden! doe dit eerst! anders draai je weer je keerringen kapot, en kan zelfs onderdelen in de motor beschadigd raken...



Schavend geluid zal wel komen door de Te hoge druk in het blok door de te vele olie


ik snap echt niet waarom je er een liter in mikt terwijl je weet dat dit te veel is... echt dom!!

Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 1-11-2006 om 22:25 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


Tevens had ik een rookwolk van hier tot tokyo, bleek door de persoon die hem had gemaakt 1 liter olie in het blok te hebben gedaan i.p.v. de benodigde 0.5 liter.


leer lezen




hoe dan? een 2 takt bouwt geen carterdruk op hoor

 
robinhelmig 1-11-2006 22:52 Print reply
Posts: 52
Ik heb dit niet zelf gedaan de olie, dus ik kan der weinig aan doen heb deze reparatie laten doen. Had het na het tanken meteen door das 1.8 km gereden met 500cc teveel olie..

Maar hoe komen de andere problemen?

Ga morgen terug naar de persoon van reparatie.. want voor 150 euro verwacht je toch dat ie het wel goed doet!
 

Dit topic is 561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved