Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Std. maat tandwielen Yamaha DT50MX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #39743 - Std. maat tandwielen Yamaha DT50MX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Seren 31-10-2006 22:50 Print topicpost
Posts: 94
Wie weet wat de standaart tandwielverhouding is van een
5 baks DT50MX
18 inc. achterwiel?

!En als ik nou net iets harder wel optrekken, neem ik dan een iets grotere voor- of achter tandwiel? En met hoeveelheid begin je echt iets te merken ( 2maten groter of 4 etc.)

P.s ik heb de faq gelezen maar werd er niet echt weizer van :/

mvg

 

Bierbrouwertje 31-10-2006 23:17 Print reply

Posts: 144
Mijn 4 bak Mx heeft achter 46 en voor 12 dacht ik.
Als je harder wil optrekken moet je een groter achtertandwiel doen (dit gaat dan wel ten koste van je snelheid) dacht ik zo... Ik weet niet bij hoeveel maten je verschil heb)



Dit bericht is gewijzigd door Bierbrouwertje op 31-10-2006 om 23:17 uur.
 
cmtheman 31-10-2006 23:18 Print reply

Posts: 2710
standaard verhouding is dacht ik 12-50, ik had 14-52

en als je harder wilt optrekken doe je achter een groter tandwiel erop (of voor een kleiner)

en met 2 maten merk je niet veel verschil als je een tamme setup hebt, maar met een brute setup merk je dat gauw

met een ori setup moet je 4 maten groter nemen wil je iets merken
 
ZAC #802, KNMV #82
Seren 31-10-2006 23:22 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
standaard verhouding is dacht ik 12-50, ik had 14-52

en als je harder wilt optrekken doe je achter een groter tandwiel erop (of voor een kleiner)

en met 2 maten merk je niet veel verschil als je een tamme setup hebt, maar met een brute setup merk je dat gauw

met een ori setup moet je 4 maten groter nemen wil je iets merken



Als ik harder op wil trekken moet ik toch voor een groter tandwiel zetten i.p.v. kleiner?

Dus als ik 12/48 heb moet ik dan niet 18/48
 
KaWaReZ 1-11-2006 0:34 Print reply

Posts: 20582
nee

kleiner voor en/of groter achter = trekken
groter voor en/of kleiner achter = top (assie da kan trekken)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
-XyS- 1-11-2006 0:37 Print reply
Posts: 609
en bij je voortandwiel moet je sowisow geen stappen van 6 nemen, met 2 tandjes voor merk je het verschil ook al. zelfs met orig setup
maar ik denk niet dat er een 10 voortandwiel is ? of misschein ook wel

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 1-11-2006 om 0:38 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Bierbrouwertje 1-11-2006 9:22 Print reply

Posts: 144
Is er wel. Vroeg de bromboer ook aan mij of ik een 10/11/12 tandwiel wou.
 
Kees de Jong 1-11-2006 11:48 Print reply

Posts: 1881
48/11 is de standaard secondaire overbrengingsverhouding voor een 5-bak.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 1-11-2006 om 11:49 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
dirktimmer 1-11-2006 13:29 Print reply

Posts: 1737

originele dt50mx met 5 bak is de engelse dt, daar weet ik de twv ff niet van. de 1e vier versnellingen van een 5bak zijn identiek aan de vierbak, de 5e is dus nog iets zwaarder.

van de nederlandse is origineel 11-48. dus als je wilt dat hij de 5e versnelling lekker rijd zul je voor nog lichtere verhouding moeten gaan (als je ori cilinder hebt)

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 1-11-2006 om 13:29 uur.

ik ozu dus voor vtw 10 gaan, das goedkoper dan een groter atw

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 1-11-2006 om 13:30 uur.
 
Kees de Jong 1-11-2006 15:01 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer

originele dt50mx met 5 bak is de engelse dt, daar weet ik de twv ff niet van. de 1e vier versnellingen van een 5bak zijn identiek aan de vierbak, de 5e is dus nog iets zwaarder.

van de nederlandse is origineel 11-48. dus als je wilt dat hij de 5e versnelling lekker rijd zul je voor nog lichtere verhouding moeten gaan (als je ori cilinder hebt)

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 1-11-2006 om 13:29 uur.

ik ozu dus voor vtw 10 gaan, das goedkoper dan een groter atw

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 1-11-2006 om 13:30 uur.


Volgens het boekje was in Nederland 47/11 standaard en in Engeland 48/11.
 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 1494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved