Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukaslager problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #39740 - krukaslager problemen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 31-10-2006 22:25 Print topicpost

Posts: 1554
Hoe krijg je je krukaslagers er goed in? Want ik probeerde het net bij me AM6 carter maar daar ging het niet helemaal goed..

Hij ging er veeeeeeel te moeilijk in. Carter verhit met gasbrander, lager was redelijk koud maar nog lukte het niet. Ik had hem met een dikke huls/buis achtig erin getikt. Op de buitenste schaal tikken maar kreeg hem alleen met heeeeeeeeel hard slaan met een grote hamer erin. Maar toen zaten er dus wel overal in me blok, en in de krukaslager ijzersplinters.

Kan je dat btw schoonmaken door je carter in een bak benzine te doen?

En hoe krijg je ze er wel fatsoenlijk in..?

Mag/Kan je vet gebruiken op je lager en lagerpassingen?

En hoe krijg je een (nieuwe) lager goed schoon als er enkele zandkorreltjes inzitten?


En hoe kan je je lagers erin slaan zonder dat er metaalsplintertjes in je lager komen en de rest van je blok?

(heb btw search gebruikt maar niets gevonden)

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 31-10-2006 om 22:51 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!

MTRudolf 31-10-2006 22:26 Print reply

Posts: 2464
mm normaal moet het makkelijk lukken met verhitting was het wel de juiste lager ?? niet dat hij net iets te groot was ofzo of verkeerde type
 
RickvanDuin 31-10-2006 22:27 Print reply
Posts: 464
persen met een hogedruk pers en anders rammen?:P of heel geleidelijk erin proberen teslaan(wel voorzichtig) dat je niet het lager sloopt
 
christianos 31-10-2006 22:28 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Hoe krijg je je krukaslagers er goed in? Want ik heb even met een oud krukaslager en een gescheurd carter geprobeerd maar dat lukte voor geen meter..

Gaat er veeeeeeel te moeilijk in. Carter verhit met gasbrander, lager was redelijk koud maar nog lukte het niet. Ik had hem met een dikke huls/buis achtig erin getikt. Op de buitenste schaal tikken maar kreeg hem alleen met heeeeeeeeel hard slaan met een grote hamer erin. Maar toen zaten er dus wel overal in me blok, en in de krukaslager ijzersplinters.

Kan je dat btw schoonmaken door je carter in een bak benzine te doen?

En hoe krijg je ze er wel fatsoenlijk in..?

Mag/Kan je vet gebruiken op je lager en lagerpassingen?

En hoe krijg je een (nieuwe) lager goed schoon als er enkele zandkorreltjes inzitten?


En hoe kan je je lagers erin slaan zonder dat er metaalsplintertjes in je lager komen en de rest van je blok?

(heb btw search gebruikt maar niets gevonden)


alels in een bak bezine leggen en afspoelen

carter goed warm stoken.. lager nooit verhitten.. beetje vet erop.. en hij moet er zo in kunnen glijden.. beetje tikken hoort erbij.. maar nooit op de binnenste lagerschaal.

Volgens mij als ik het zo lees zat je je lagers er scheef in te rammen en kan je carter nu de prullenbak in

 
De Schout 31-10-2006 22:31 Print reply
Posts: 5327
als je carter goed warm is, lager vastpakken en zo derin leggen.. moet vanzelf gaan normaal.
 
tune tweak fiddle bang bummer
christianos 31-10-2006 22:33 Print reply

Posts: 20445
wtf moet ik me trouwens erbij voordstellen dat de ijzersplinters eraf vlogen ?
 
mtlover 31-10-2006 22:34 Print reply

Posts: 2372
Pak een grote dop van je ratelsetje, die alleen de buitenste schaal van het lager raakt om te meppen..
 
richard3 31-10-2006 22:48 Print reply

Posts: 5198
als je een stuk metaal hebt liggen wat je even groot kan maken als de buitenkant van je lager kan je hem er mooi in tikken
zo heb ik het ook gedaan als het moeilijk ging

 
op naar de grote brommers
Razor 31-10-2006 22:53 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]


alels in een bak bezine leggen en afspoelen

carter goed warm stoken.. lager nooit verhitten.. beetje vet erop.. en hij moet er zo in kunnen glijden.. beetje tikken hoort erbij.. maar nooit op de binnenste lagerschaal.

Volgens mij als ik het zo lees zat je je lagers er scheef in te rammen en kan je carter nu de prullenbak in


Hoezo carter de prullenbak in? Hij zit nu wel... waarschijnlijk als ze dit lager er ooit weer wordt uitgehaald dan kan je er niet opnieuw meer een nieuwe indoen (denk ik).

En op binnenste schaal heb ik ook niet getikt.

Probleem is nu dus dat hij er wel inzit maar niet goed draait door alle splinters en vuil..



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Pak een grote dop van je ratelsetje, die alleen de buitenste schaal van het lager raakt om te meppen..

ik had iets vergelijkbaars, het was alleen niet een dop van een ratelset. Misschien was dat wel te zacht materiaal dat er daarom splinters vanaf vlogen.
Ik heb uiteraard wel alleen maar op de buitenste schaal geslagen.
 
blowdown en een powerband te koop!
De Schout 31-10-2006 23:00 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]

Hoezo carter de prullenbak in? Hij zit nu wel... waarschijnlijk als ze dit lager er ooit weer wordt uitgehaald dan kan je er niet opnieuw meer een nieuwe indoen (denk ik).

En op binnenste schaal heb ik ook niet getikt.

Probleem is nu dus dat hij er wel inzit maar niet goed draait door alle splinters en vuil..

ja en omdat je het lager er scheef in hebt gerost en de buitenschaal wss vervormd is. oftewel je hebt de boel mooi verkracht


[...]

ik had iets vergelijkbaars, het was alleen niet een dop van een ratelset. Misschien was dat wel te zacht materiaal dat er daarom splinters vanaf vlogen.
Ik heb uiteraard wel alleen maar op de buitenste schaal geslagen.


 
tune tweak fiddle bang bummer
richard3 31-10-2006 23:01 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]





agree!!!!

 
op naar de grote brommers
Razor 31-10-2006 23:08 Print reply

Posts: 1554
Nee daar had ik juist op gelet dat de lager er recht in ging. In het begin heel zachtjes tikken, overal rond gaan zodat hij gelijkmatig erin werd getikt. Af en toe goed kijken of die nog recht erin ging..

En buitenste lagerschaal vervormen? Lagerschaal is nogal hard dus lijkt me niet dat je dat zomaar vervormd.. toch?
 
blowdown en een powerband te koop!
Gideon 31-10-2006 23:15 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Nee daar had ik juist op gelet dat de lager er recht in ging. In het begin heel zachtjes tikken, overal rond gaan zodat hij gelijkmatig erin werd getikt. Af en toe goed kijken of die nog recht erin ging..

En buitenste lagerschaal vervormen? Lagerschaal is nogal hard dus lijkt me niet dat je dat zomaar vervormd.. toch?


Paar goede rammen en je kan er al een buts in hebben hoor
 
SSTjoener
Razor 31-10-2006 23:34 Print reply

Posts: 1554
hmm naja maar nu dus gewoon me carter goed schoonmaken in een bak benzine en al het vuil en splinters eruit proberen te krijgen. Ook mbv een compressor enzo.

Lager zit er nu in dus maar hopen dat hij gewoon nog goed en recht draait, dan lijkt er voor de rest niets aan de hand.. toch?



Maar lijkt me sterk, wat sommigen mensen zeggen dat ze lager in de lagerpassing kunnen laten vallen.. zo gemakkelijk gaat ie erin.




En wat voor vet mag/kan ik gebruiken om hem gemakkelijker erin te laten gaan?
 
blowdown en een powerband te koop!
SCHOENENPOETSERSMURF 31-10-2006 23:43 Print reply
Posts: 1226
vaseline

gebruik ik altijd om ze vol te proppen zodat er geen loctide in komt

 
Burningtux 1-11-2006 0:09 Print reply

Posts: 242
Als je het mij vraagt heb je een verkeerd lager erin proberen rammen

Het is echt niet normaal dat je carter afbrokkelt wanneer je een lager erin probeert te krijgen. Tenzij je lager echt volledig scheef ervoor zit.

Laten zitten en afwachten. Moest het stuk lopen, goed lager erin en vastzetten met locktite. Als je geluk hebt blijft hij ermee vast zitten.
 

Dit topic is 2481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved