Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - verlichting werkt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #39735 - verlichting werkt niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frutje 31-10-2006 19:39 Print topicpost

Posts: 812
hee
het gaat om een honda mt5
mijn verlichting werkt niet, maar de lampjes zijn nog goed als ik ze test. op de een of andere manier wordt er ergens een signaal onderbroken maar ik weet dus niet waar..

kan dit de zekering zijn ? ik heb die er al uitgetrokken en er gewoon een kabeltjes ingeduwd zodat hij rechtstreeks verbind zeg maar, maar dan doen ze t ook niet.

kan iemand een tip geven ?

Dit bericht is gewijzigd door Frutje op 31-10-2006 om 19:43 uur.
 

Lord_Vader 31-10-2006 19:41 Print reply

Posts: 1244
MT neem ik aan?

- check je accu: moet 6v gelijkstroom afgeven
- check je spoel: moet ongeveer 12v wissel afgeven
- check je zekering: moet een stroomsterkte hebben van 10 A


Dit bericht is gewijzigd door Lord_Vader op 31-10-2006 om 19:42 uur.
 
Frutje 31-10-2006 19:44 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lord_Vader
MT neem ik aan?

- check je accu: moet 6v gelijkstroom afgeven
- check je spoel: moet ongeveer 12v wissel afgeven
- check je zekering: moet een stroomsterkte hebben van 10 A


Dit bericht is gewijzigd door Lord_Vader op 31-10-2006 om 19:42 uur.



ja ik kan die dingen niet doormeten heb niet zoon ding, maar mijn accu geeft 6 volt, kan ik kijken met een lampje.

die zekering, heb ik gekeken doordat ik die eruit heb getrokken, en er een draadverbinding in te duwen

wat kan er aan mijn speol zijn dan ?
 
Lord_Vader 31-10-2006 19:52 Print reply

Posts: 1244
dat je spoel niet genoeg stroom afgeeft om je lampjes (fatsoenlijk) te laten branden en je accu op te laden. Anders een draadbreuk ofzo.

Het is wel handig om een multimeter te kopen(kost iets van 5 euro bij een bouwmarkt denk) anders vind je het probleem nooit
 
Frutje 31-10-2006 19:56 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lord_Vader
dat je spoel niet genoeg stroom afgeeft om je lampjes (fatsoenlijk) te laten branden en je accu op te laden. Anders een draadbreuk ofzo.

Het is wel handig om een multimeter te kopen(kost iets van 5 euro bij een bouwmarkt denk) anders vind je het probleem nooit



maar de accu geeft wel genoeg stroom voor mn remlicht, dus daarom vind ik het zo raar, heb allekabels gekeken, maar geen draadbreuk zo te zien.

ik heb ff foto's gemaakt komen eraan

 
Frutje 31-10-2006 20:00 Print reply

Posts: 812
hier heb ik mn neutraal lampje vast, en deze klopt ook niet, hij gaat niet branden, en in de KB staat dat de draden zwart en rood/geel moeten zijn, maar hier zijn die zwart en wit/rood:


 
Lord_Vader 31-10-2006 20:11 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
[...]



maar de accu geeft wel genoeg stroom voor mn remlicht, dus daarom vind ik het zo raar, heb allekabels gekeken, maar geen draadbreuk zo te zien.

ik heb ff foto's gemaakt komen eraan



maar je remlicht staat op de accu, je licht niet, dus check je spoel even.

Sluit het neurtraallampje eens goed aan en probeer het dan eens, als je remlicht het doet moet je neutraallampje het ook doen
 
jww 31-10-2006 23:59 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lord_Vader
[...]


Sluit het neurtraallampje eens goed aan en probeer het dan eens, als je remlicht het doet moet je neutraallampje het ook doen

DAt slaat nergens op.. als remlicht het doet.. moet neutraallampje het ook doen.. neutraallampje word geschakeld in het blok.. als dat kapot is werkt het dus zowiezo al niet.. daarnaast gaan er aparte draden naar het neutraallampje
 
Dus...
Frutje 2-11-2006 18:47 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jww
[...]

DAt slaat nergens op.. als remlicht het doet.. moet neutraallampje het ook doen.. neutraallampje word geschakeld in het blok.. als dat kapot is werkt het dus zowiezo al niet.. daarnaast gaan er aparte draden naar het neutraallampje



ja oke, dan kan altijd, ben ik nu mee bezig weer.


nog een vraagje, ik heb nu mn lichten gewoon op de accu aangesloten, zodat ze meteen fel branden, ook als ik geen gas geef.

nu loopt er een witte draad vanuit de onsteking en daar zou spanning op moeten staan om de accu bij te laden volgens het sctroomschema.
wat kan het zijn als er geen spanning op staat ?



spoel kapot of draadje los bij spoel ?

want ik wou mn vliegwiel eraf halen maar die doppen passen net niet tussen het vliegwiel en die moer, dus kan ik nu niet los maken.


Dit bericht is gewijzigd door Frutje op 2-11-2006 om 18:47 uur.
 
jean_ts50x_lc 2-11-2006 19:07 Print reply
Posts: 83
check ook of er nergens een draadje tegen je kader komt (ivm kortsluiting(kabelbreuk e/d), indien dit niet zo is vraag aan iemand die dan wel zo'n multimeter heeft of je hem ff mag lenen, anders kan je 9/10 nog uuuuren zoet zijn met klooien
 
Lord_Vader 2-11-2006 19:10 Print reply

Posts: 1244
ik dacht dat het draadje bij de uit de spoel geel was bij honda...
maargoed. je draadje kan verrot of los zijn, maar je spoel kan ook geroest of doorgebrand zijn(als gevolg van kortsluiting)
 
ploe 2-11-2006 19:27 Print reply

Posts: 635
wit uit je ontsteking kan bij hoogtoerig oplopen naar 60 volt
deze draad gaat naar je sprag die gaat dan over in rood en is dan 6/12 volt gelijkspanning deze draad gaat naar je accu en je contactslot na je contactslot wordt de rode draad zwart dit is de draad waar ook je neutraal lamp en je remlicht op aangesloten is
let wel op want je neutraal lamp wordt massa geschakeld
het lichtgroen/rode draadje uit je blok kan is van je neutraalstand lampje deze kan je ff aan de massa doen om te kijken of je neutraalstand lampje gaat branden
de gele draad uit je blok gaat rechtstreeks naar je verlichtingsschakelaar en naar je sprag de sprag vlakt de spanning af naar 6/12 volt maar blijft wisselspanning

koop eerst eens een multimeter of een spanningzoeker dat scheelt IDD een hoop geknoei

Dit bericht is gewijzigd door ploe op 2-11-2006 om 19:28 uur.
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 1156 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved